کد خبر: ۲۲۰۳۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار:۱۹:۰۵ - ۰۲ دی ۱۴۰۲
عصر دنا گزارش می دهد؛
عصر دنا: حالا که مهلت مقرر به سررسید رسیده و یک هفته هم از پایان این زمان می‌گذرد افکار عمومی دهدشت منتظر پاسخ مدیرکل امور شهری استانداری هستند تا به وعده خود عمل کند؛ آیا دهدشت طی این ۲۰ روز از وضع بحرانی به مطلوبیت رسیده که برخوردی صورت نگرفته یا شاهد انحلال شورای ششم خواهند بود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، سیما و منظر شهری دهدشت آنچنان نامطلوب و زشت است که در نگاه اول برای هر مسافری به روستای متروکه می‌ماند.

شهری که با وجود قدمت بیش از نیم قرن از تأسیس، اما هنوز از امکانات رفاهی و هر آنچه برای رفاه حال شهروندان ضرورت دارد محروم است.

یکی دیگر از معضلاتی که بر منظر شهری دهدشت سایه افکنده و فضای شهر را مخدوش کرده است سد معبرهاست، این در حالی است که شهرداری متولی جلوگیری از چنین اغتشاشات بصری است.

اما عدم قاطعیت در برخورد با عوامل سد معبرباعث شده که تقریبا محلی برای گذر عابر پیاده وجود ندارد و فضای پیاده رو در تسخیر کاسبانی است که یا بساط پهن کرده و یا جلوی مغازه خود را اشغال کرده اند.

در قانون ۵۵ قانون شهرداری مسئولیت شهرداری‌ها در حوزه بهداشت شهری، مدیریت زیست محیطی و ساخت و ساز وظایف حاکمیتی و نظارتی شهرداری‌ها به عنوان یکی از نهاد‌های مسئول در حوزه مدیریت شهری تعیین و مشخص شده است.

مدیریت شهری دهدشت، اما سال‌هاست در انجام وظایف ابتدایی و ذاتی خود مانده و از خدمات‌دهی مطلوب به شهروندان عاجز مانده است.

این مسئله باعث شده تا هر فرمانداری سکاندار مدیریت شهرستان می‌شود در رأس برنامه‌هایش اولتیماتوم به شهردار برای نظافت شهری باشد؛ این در حالی است که در دیگر شهر‌ها پروژه‌های کلان شهری در حال اجرا است و تمرکز مسئولین بر تکمیل و یا تعریف پروژه‌های مهم دیگر است.

در ادوار شورا‌ها و انتخاب شهرداران متأسفانه تخصص، کارایی و توان مدیریت حلقه مفقوده در گزینش بوده، باندبازی و معامله‌گری شورا به عنوان پارلمان محلی شهر را از توسعه باز داشته و مردم را سردرگم کرده است.

دپوی زباله در خیابان‌ها، سرازیر شدن شیرابه زباله و بوی تعفن ناشی از رهاسازی این عوامل مزاحم چهره شهر را زننده و غیر قابل تحمل کرده است. در مسکن مهر وضعیت به گونه‌ای است که به گفته اهالی گاهی دپوی زباله به دو هفته هم می‌رسد و خبری از انتقال زباله توسط شهرداری نیست.

در بسیاری از معابر پرتردد گاری‌هایی وجود دارد که مملو از زباله بوده و بوی نامطبوع آن رهگذران را آزار می‌دهد.

جداول هدایت آب‌های سطحی با هر بارندگی مملو از زباله می‌شود وبه جای زیبایی پس از باران، ضعف مدیریت شهری است که روی خود را نشان می‌دهد.

با وجود شرایط نامطلوب و چهره زشت شهر، اما به نظر می‌رسد اعضای شورای شهر و متولیان شهرداری به این وضع راضی بوده و برنامه‌ای برای نجات شهر ندارند.

شورای ششم دهدشت از زمان تشکیل تاکنون درگیر معرفی سرپرست‌های شهرداری است. اختلافات درونی شورا عملا آن‌ها را نسبت به امور شهروندان بی‌خیال کرده، اما این ناتوانی در انجام وظایف هیچ گاه از سوی مراجع و مسئولان مورد توجه قرار نگرفته است.

۱۱ آذر ماه بود که طی بازدید مدیرکل امور شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد خبری مسرت‌بخش به گوش رسید؛ این مسئول فرصت دو هفته‌ای برای نجات شهر دهدشت تعیین و تأکید کرد که در صورت رفع نشدن مشکلات شهری نسبت به انحلال شورای شهر اقدام خواهد شد.

این اتمام حجت اگرچه دیرهنگام بود، اما باز هم به مردم امیدواری داد که شورای شهر را نسبت به وظایفش هشیار کرده و آن‌ها را وادار به فاصله گرفتن از حاشیه‌ها و رسیدگی به امور موکلان می‌کند.

حالا که مهلت مقرر به سررسید رسیده و یک هفته هم از پایان این زمان می‌گذرد افکار عمومی دهدشت منتظر پاسخ مدیرکل امور شهری استانداری هستند تا به وعده خود عمل کند؛ آیا دهدشت طی این ۲۰ روز از وضع بحرانی به مطلوبیت رسیده که برخوردی صورت نگرفته یا شاهد انحلال شورای ششم خواهند بود.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
پرویز
|
United States of America
|
۲۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
سلام . واقعاً برای منحل کردن شورای شهر واقعا دیر شده است خواهشا اقدام کنید. تا برای اینده گان درس باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
سلام از لیست استخدامی های فله ای شرکت گاز استان گه سازمان بازرسی نامه زده آقایان و.و و ا.د در امور حقوقی و امور مالی جذب شدن
محمودی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
خداوکیلی شورای شهر دهدشت باید دو سال پیش منحل می شد ضعیفترین شورای کشور است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین