تاریخ انتشار:۱۴:۰۹ - ۲۵ آذر ۱۴۰۲
عصر دنا: دانشجویان و نخبگان توانستند بعد از ماهها تحقیق و پژوهش ۱۲۰ مسئله اساسی کهگیلویه و بویراحمد را احصاء کنند و بعد از آن در قالب یک طرح و یک رویداد از همه مسئولین و مدیران کل خواستند ایده ها و طرح ها را ثبت کنند و امروز ما شاهد ۶ ایده برتر هستیم که برای برخی از مسائل استان مطرح شده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، معاون علمی بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه به هدف برگزاری این رویداد پرداخت و گفت: اهداف ما از برگزاری این رویداد برقراری پیوندی بین صاحبان ایده و کارگزاران ایده، فراهم شدن فضای رقابتی عادلانه برای همه اقشار صاحب نظر، ایجاد بستر پایدار برای شناسایی، جذب و بکارگیری نخبگان استانی، درگیری با روند حل مسائل و در ضمن آن تسهیل روند اتصال با مسائل واقعی، استفاده از داشته ها، دانسته ها و آموخته های افراد برای کمک به حل مسائل استان، آشنایی کلی با مسائل و چالش های واقعی و انگیزه سازی برای اقدام در راستای حل آن ها است.

احصاء ۱۲۰ مسئله اساسی کهگیلویه و بویراحمد توسط دانشجویان و نخبگان/ بزرگترین رویداد علمی در استان برگزار شد+ عکس

سید رضا پاکیزه گفت: محورهای رویداد شامل آموزش و پرورش، فراورده های نفتی، محیط زیست، ورزش و جوانان، کشاورزی، مدیریت شهری، منابع طبیعی، راه و شهرسازی، مسکن، اشتغال زایی و رفاه اجتماعی، صنعتی سازی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، امور عشایر، تامین اجتماعی، دامپزشکی است.

کوتاه کردن مسیر با علم امکان پذیر است

آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر یاسوج گفت: کوتاه کردن مسیر با علم امکان پذیر است، امروز هم به دلیل اینکه ما انسان هستیم و نیازمندی های ما روز به روز در حال تغییر است گام های ما باید سریعتر و استوارتر برداشته شود.

احصاء ۱۲۰ مسئله اساسی کهگیلویه و بویراحمد توسط دانشجویان و نخبگان/ بزرگترین رویداد علمی در استان برگزار شد+ عکس

آیت الله حسینی گفت: از رسالت های دانشجویان ورود به عرصه های مختلف علمی و کمک به کشور در زمینهای پژوهشی و دادن راهکارهای محتلف برای رشد و شکوفایی کشور است.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: رویداد علمی در این سطح نیاز استان ما بود و این رویداد میتواند تحولی در ادارات و سازمان های ما ایجاد کند.

همچنین برای رسیدن به نقطه مطلوب در عرصه علمی، پژوهشی و نوآوری بایداز قشر نخبگانی کشور به خوبی استفاده کرد.

دانشگاه در هر کشوری تضمین کننده آینده آن است

سعادت صالحی نیا نیز در ادامه این رویداد گفت: دانشگاه در هر کشوری تضمین کننده آینده آن است اما دانشگاه باید سه مؤلفه داشته باشد، مؤلفه اول،  مسائل اصلی جامعه رابشناسد و به اون فکر و مطالبه کند و در مسیر حل اون مسائل اساسی قدم بردارد.

مسئول بسیج دانشجویی استان ادامه داد: مؤلفه دوم، دانشگاهی میتواند تضمین کننده آینده جامعه باشد که به صورت عملی به علم اهمیت دهد نه صرفا به صورت قلبی، یعنی از وقت، امکانات و سرمایه هایی که در اختیار دارد برای گرایش علمی همه امکانات را بسیج کند تا آن بالندگی به درجه ای برسد که صنعت را نیز پویا کند.

وی بیان کرد: مؤلفه سوم، دانشگاه و تشکل های دانشجویی باید فعال، سر زنده، با نشاط، پویا و مرکز علم و آگاهی باشد نه مرکز دخالت متحجران سیاسی که میخواهند دانشجو و دانشگاه های ما را از ریل خود خارج کنند.
مسئول بسیج دانشجویی استان افزود: در اینجا سؤال این است که چه عنصری میتواند این ویژگی ها را در دانشگاه ظهور و بروز دهد؟ در پاسخ تنها یک عنصر و آن هم دانشجو میتواند چنین موضوعی را در دانشگاه رقم بزند.

صالحی نیا بیان کرد: امروز در استان کهگیلویه و بویراحمد دانشجویان کار بزرگی انجام دادند و با یک نوآوری رویداد علمی دنا را به وجود آوردند و از ۲۰ دستگاه، نهاد و سازمان مطالبه کردند.

احصاء ۱۲۰ مسئله اساسی کهگیلویه و بویراحمد توسط دانشجویان و  نخبگان 

مسئول بسیج دانشجویی استان گفت: دانشجویان و نخبگان توانستند بعد از ماهها تحقیق و پژوهش ۱۲۰ مسئله اساسی کهگیلویه و بویراحمد را احصاء کنند و بعد از آن در قالب یک طرح و یک رویداد از همه مسئولین و مدیران کل خواستند ایده ها و طرح ها را ثبت کنند و امروز ما شاهد ۶ ایده برتر هستیم که برای برخی از مسائل استان مطرح شده است.

صالحی نیا در ادامه گفت: ما از عزیزان میخواهیم تماشگر نباشند و جزء رسالت بسیج دانشجویی همین است که نسبت به جامعه بی تفاوت نباشد و راهکارهایی برای حل مسائل اساسی استان و کشور ارائه دهد.

احصاء ۱۲۰ مسئله اساسی کهگیلویه و بویراحمد توسط دانشجویان و نخبگان/ بزرگترین رویداد علمی در استان برگزار شد+ عکس

معرفی افراد ایده پرداز برگزيده

دکتر محمد رنجبران 《عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج 》
طرح: تأمین آب آشامیدنی

دکتر سید حسین موسوی پور 《فرهنگی 》
طرح : راه کار های تقویت مربیان پرورشی در مدارس استان

سرکار خانم مرضیه صداقت 《فعال فرهنگی 》
طرح : کارگاه تولیدی پوشاک ایرانی و اسلامی

حسین اسفندياری 《فعال در زمینه فناوری اطلاعات 》
طرح : شهر هوشمند

ابوالقاسم فرمانی 《فرهنگی 》
طرح: راه اندازی مؤسسات برگزاری آزمون های مبتنی بر طرح پرلز و تیمز

بابک بهرامی 《دانشجوی مهندسی مکانیک 》
طرح: دستگاه هیدروژن ساز

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین