تاریخ انتشار:۱۵:۳۲ - ۱۸ آذر ۱۴۰۲
عصر دنا: در آیینی با حضور رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد اعضای هیئت منصفه مطبوعات معرفی شدند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، دکتر محبوب افراسیاب رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع اعضای هیئت منصفه مطبوعات، گفت: اعضای هیئت منصفه مطبوعات به عنوان یاوران دادگاه کیفری، در جهت استقرار عدالت کمک خواهند کرد.

افراسیاب در ادامه اظهار داشت: حضور هیئت منصفه مطبوعات در بعضی از جرائم خصوصاً جرائم مطبوعاتی دارای معنای علمی بسیار خوبی ست. با توجه به اینکه اولاً اعضای هیئت منصفه دارای مشروعیت و مقبولیت اجتماعی هستند و برایند عمومی جامعه این اعضاء را می‌پذیرد در نتیجه اخذ نظر اعضاء هیئت منصفه می‌تواند، به قاضی دادگاه در جهت پذیرش آراء و تصمیم نهایی کمک کند.

وی با اذعان به اینکه در جرائم سیاسی و مطبوعاتی، ماهیت این گونه جرائم با سایر جرائم به کلی متفاوت می‌باشد، افزود: افرادی که ممکن است تحت تعقیب کیفری قرار بگیرند، اساساً ماهیت جرم مالی دارند یا نسبت به مالی خیانتی کرده اند و یا این که در فرایند جناح‌های سیاسی و یا در بحث موضوعات سیاسی مرتکب جرائمی شوند، که قابلیت تعقیب را دارند.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: در نتیجه نظام کیفری دنیای امروز برخورد جداگانه و نظام ویژه‌ای را برای تحت تعقیب قرار دادن مرتکبین جرائم سیاسی در نظر می‌گیرد و قانون کشور به تأسی از همین قانون، و برپایی مبانی فقهی خودمان، این چنین امری را پذیرفته است.

وی گفت: آنچه که باید برای ما ملاک عمل باشد، صرفاً اجرای عدالت است و با استقرار عدالت است که توازن در جامعه سیاسی شکل می‌گیرد.

در این نشست قهرمانی قاضی دادگاه کیفری ۱ یاسوج با اظهار اینکه ۲ پرونده جرائم مطبوعاتی تعیین وقت شده‌اند، گفت: امسال که سال انتخابات هست قطعاً سال پرکاری برای هیئت منصفه مطبوعات استان خواهد بود.

وی افزود: در جرائم مطبوعاتی که معمولاً با حقوق و آزادی‌های مردم در ارتباط هست، آن‌ها نظر مشورتی خود را به قاضی ارائه می‌نمایند که تشخیص دهند فرد گناهکار است یا خیر.

در این آیین احکام عضویت هیئت منصفه مطبوعات به آنان اعطاء گردید.

لازم به یادآوری است که اعضای هیئت منصفه ۱۴ نفرند که به مدت ۲ سال منصوب شده اند.

اسامی هیئت منصفه مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد به شرح زیر می‌باشد.

۱- علیرضا امیرپور ۲- علی پرویزیان ۳- صادق خاک نژاد ۴- سید علی نصیبی ۵- سید جلال رحیمی بیدک ۶- سید ابراهیم عدالتی ۷- همت اله دانش ۸- جمشید عزیزی ۹- انتظام سهمگین ۱۰- محمود شهامت ۱۱- علیرضا مقتدر ۱۲- امین زمانی ۱۳- مجتبی شریعتی ۱۴ – محمدعلی پورمند

اعضای هیئت منصفه مطبوعات استان کهکیلویه و بویراحمد معرفی شدند

اعضای هیئت منصفه مطبوعات استان کهکیلویه و بویراحمد معرفی شدند

اعضای هیئت منصفه مطبوعات استان کهکیلویه و بویراحمد معرفی شدند

اعضای هیئت منصفه مطبوعات استان کهکیلویه و بویراحمد معرفی شدند

اعضای هیئت منصفه مطبوعات استان کهکیلویه و بویراحمد معرفی شدند

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین