کد خبر: ۲۱۵۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار:۱۴:۵۴ - ۱۶ آبان ۱۴۰۲
در هفته کتاب و کتابخوانی؛
عصر دنا: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برنامه‌های هفته کتاب با رویکرد گسترش فرهنگ کتابخوانی در مناطق محروم این استان برگزار می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش خبرنگارعصردنا: امین درخشان صبح سه شنبه در نشستی با فعالان فرهنگی حوزه کتاب با اشاره به آغاز هفته کتاب و کتابخوانی در کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: این هفته از ۲۴ تا ۳۰ آبان‌ماه برگزار می‌شود و در آن برنامه‌های متنوع فرهنگی در سطح استان اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه کتاب یکی از مهمترین مؤلفه‌های حوزه فرهنگ است، افزود: کتاب قلب حوزه فرهنگی است و اگر حوزه‌های دیگر مانند سینما، طراحی و نقاشی پیشرفت کنند اما کتاب نباشد، این حوزه‌ها نیز پیشرفتی نخواهند داشت.

درخشان با اشاره به برنامه‌های هفته کتاب در کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این هفته نشست‌های تخصصی با موضوع کتاب و کتابخوانی در مناطق محروم و کم‌برخوردار برگزار می‌شود.

وی افزود: مسابقات فرهنگی و کتابخوانی در مدارس و مراکز فرهنگی مناطق محروم و کم‌برخوردار نیز برگزار می‌شود.

درخشان با بیان اینکه نمایشگاه‌های کتاب و نشریات در مناطق محروم و کم‌برخوردار برپا می‌شود، گفت: این نمایشگاه‌ها فرصت مناسبی برای آشنایی مردم این مناطق با جدیدترین آثار منتشر شده در حوزه‌های مختلف است.

وی تصریح کرد: کارگاه‌های آموزشی و آشنایی با کتابخوانی در مناطق محروم و کم‌برخوردار نیز برگزار می‌شود.

درخشان ادامه داد: اهدای کتاب رایگان به مناطق محروم و کم‌برخوردار نیز با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی در مناطق محروم و کم‌برخوردار انجام می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این برنامه‌ها با همکاری نهادهای مختلف فرهنگی و آموزشی استان برگزار خواهد شد، عنوان کرد: امیدواریم با اجرای این برنامه‌ها بتوانیم فرهنگ کتابخوانی را در جامعه به ویژه در مناطق محروم و کم‌برخوردار ترویج کنیم.

تجلیل از ۲۰ نفر از برگزیدگان حوزه کتاب، اهدای کتاب رایگان در مناطق مختلف استان، برگزاری جلسه ستاد هفته کتاب، برنامه‌های حافظ و سعدی خوانی با همکاری کتابخانه‌ها، دیدار با نویسندگان پیشکسوت، سرکشی از کتاب‌فروشی‌های شهر، تجلیل از نویسندگان استان، انتخاب کتاب سال و تجلیل از ویراستاران و طراحان کتاب نیز از برنامه‌های مطرح شده در این جلسه بود.

انتهای پیام/

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
چطوری
با حرف
همایش
تو رو خدا ول کن
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین