کد خبر: ۲۱۰۱۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار:۰۰:۱۹ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۲
دادستان یاسوج:
عصر دنا: دادستان عمومی و انقلاب یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با کسانی که سعی دارند افرادی را بدون ضابطه و خلاف قانون در ادارات دولتی این استان استخدام کنند به شدت برخورد خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، سید علی ملک حسینی ، در دومین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم انتخاباتی در دادگستری با حضور مسئولان قضایی و ادارات و سازمان ها و نهادهای نظامی، انتظامی و امنیتی استان گفت: فضای رسانه‌ای استان یک فضای فرصت گستر است که دیدگاه دادگستری در حوزه انتخابات می‌باشد و دیدگاه دادگستری در حوزه انتخابات نیز دیدگاه مشارکت حداکثری است که وضعیت در استان ما خیلی مناسب است و وظیفه ما نیز ایجاد شور و شرکت مردم در انتخابات است اما ممکن است تخلفاتی در بحث رسانه نیز شکل بگیرد و ما نیز رسانه‌ها را رصد کردیم و با کسانی که امنیت مردم را مشوش کنند برخورد خواهد شد و اگر رسانه‌ای که نظام را در برابر مردم ضعیف نشان دهد حتماً برخورد خواهد شد.

وی افزود: تلاش دادگستری و دادستانی مرکز استان هماهنگی و همراهی در برگزاری یک انتخابات پرشور است و همه مسئولان نیز باید در این راستا تلاش کنند.

ملک حسینی اظهار کرد: انتخابات کاملاً مردمی است و اگر تخلفی صورت گیرد دادگستری به شدت برخورد خواهد کرد و خدماتی که حق مردم است باید به آنها داده شود و هیچ مسئولی حق ندارد این خدمات را در حوزه انتخابات به سود خود انجام دهد. با کسانی که سعی دارند افرادی را خلاف قانون و بدون ضابطه در ادارات استخدام کنند به شدت برخورد خواهد شد و در این شرایط که مردم باید اعتماد داشته باشند اگر مدیری بخواهد این اعتماد را از بین ببرد با وی به شدت برخورد خواهد شد. مردم بدانند ما کنار مردم خواهیم بود و با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

«محبوب افراسیاب»، رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: انتخابات مظهر جمهوریت و مردم سالاری است و فرزندان انقلاب در میدان، باید فضایی بسیار امن را در تحقق شعار رهبری مهیا کنند.

وی اظهارکرد: در این موارد اگر جرمی مرتکب شوند دستگاه قضایی به صورت جدی برخورد خواهد کرد و برای ما فرق ندارد که مجرم جز کدام حزب یا باند باشد و وظیفه ما ایجاد شرایط کاملاً امن برای انتخابات است و کسانی که به امید داوطلبی کار و فعالیت می‌کنند در صورتی که تخلفی انجام دهند و به امید وعده کاندیداها کار کنند و قانون را نادیده بگیرند برخورد خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ما نیز همه برادر هستیم و در نظام باید، عدالت را برقرار کنیم و همانطور که رهبری فرمودند «رأی مردم حق الناس است» و باید از حق الناس صیانت شود.

افراسیاب با توصیه به نهادهای امنیتی در خصوص رصد تخلفات انتخاباتی تصریح کرد: مقامات امنیتی توجه داشته باشند ضمن رعایت بی‌طرفی در انتخابات، اگر تخلفی صورت گرفت خارج از نوبت رسیدگی خواهد شد و ما نیز باید بی‌طرف باشیم تا مردم به ما اعتماد داشته باشند.

وی با اشاره به این که دشمنان در همه برهه‌های انقلاب و جمهوری اسلامی به دنبال نامید کردن مردم هستند، ادامه داد: دشمنان دنبال سلب اعتماد مردم می‌باشند و اگر کسی رعایت نکند با دشمن همدست خواهد بود.

افراسیاب ضمن توصیه کاندیداها به رعایت تقوای سیاسی و اخلاق سیاسی بیان کرد: با تخریب رقیب کسی موفق نخواهد شد و در نتیجه، مقررات قانونی در انتخابات برقرار خواهد شد.

همچنین سید عیسی حسنی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با بیان اینکه مردم استان ما همیشه در حوزه انتخابات مردم پیش قدم بوده‌اند، گفت: انتخابات در استان ما خیلی حساس است و ما باید با دقت و هوشیار باشیم تا مشکلی پیش نیاید.

وی افزود: ما برنامه پیشگیری از وقوع جرم در این حوزه را از ماه‌های گذشته شروع کرده‌ایم در این حوزه تصویب شده است که جرائم انتخاباتی در استان در شعبه ویژه در دادگاه‌ها رسیدگی و سریع اقدام شود.

حسنی عنوان کرد: سایت‌های خبری استان رصد می شوند و کسی یا سایتی نباید مطلبی بزنند که باعث تشویش اذهان عمومی شود، سبب ایجاد ناامنی می‌شود و به شدت با این سایت‌ها برخورد خواهد شد و این رصد نیز تا بعد از انتخابات انجام می‌شود.

وی بیان کرد: سازمان بازرسی نیز با ادارات دولتی و مدیرانی که از امکانات دولتی به نفع کسی نیز که سوء استفاده کننده به شدت برخورد خواهد کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد استفاده از اسلحه را در مورد نکوهش قرار داد و تصریح کرد: کسانی که با قدرتنمایی یا با اسلحه نیز اقدام کنند برخورد خواهد شد همچنین با کسانی که با سلاح قدرت نمایی ‌کنند و افرادی که استخدام‌های خارج از قانون را در ادارات دولتی دارند برخورد می‌شود.

نواب دانشی، معاون اداره کل بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: سازمان بازرسی در تخلف مدیران و اداراتی که بدون توجه به قانون و دیگر عوامل، کسی را استخدام کنند به شدت برخورد خواهد شد.

وی افزود: انتصابات در ادارات نیز تحت رصد می‌باشد و با همه موارد برخورد خواهد شد. دانشی تصریح کرد: ما به عنوان دستگاه نظارتی از کم کاری مدیران نیز برخورد خواهیم کرد و دستگاه‌های دولتی نیز باید از جناح بازی خودداری کنند و دنبال استخدام‌های فله‌ای و خویشاوندی نباشند و انتصاب مدیران در ادارات دولتی باید طبق قانون صورت پذیرد.

وی اظهار کرد: تسهیلات و کمک‌های دولت به مردم نیز نباید به بهانه انتخابات باشد، چون در وحدت جامعه نیز صدمه وارد می‌کند و با اداراتی که پرچمدار استخدام‌های غیرقانونی باشند نیز به شدت برخورد خواهد شد.

سید مهدی جوکار، رئیس دفتر هیئت نظارت و بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تشکر از مجموعه دادگستری، گفت: همه کسانی که با موضوع انتخابات سر و کار دارند راهبردهایی را که مقام معظم رهبری فرمودند آنها را نیز باید اجرا کنند و تکالیف ما نیز همین راهبردها است.

وی افزود: در استان ما بعضی از مجموعه‌های مدیریتی به قانون پایبند نیستند چه جابجایی پست‌های سازمانی و ...... در جهت انتخابات است که باید طبق قانون تذکر داده شود و برخورد شود.

به گزارش عصردنا به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، جوکار بیان کرد: ایجاد رقابت صحیح و مشارکت بیشتر مردم در انتخابات باید اجرایی شود و بخشداران استان نیز در این زمینه باید بی‌طرف باشند و اگر کسی تخلفی انجام دهد به شدت با او برخورد خواهد شد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
...
از سال 85تا کنون میرم دادگاه برا یه پرونده قلع قمع درخت دهها برابر خسارتی که بهم واردکردن تو دادگاه هزینه کردم هنوز به نتیجه ای نرسیدم انشالله روزی بیاد به حرفی که میزنیم عمل کنیم الهم عجل لولییک الفرج
مهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
از شرکت توزیع نیروی برق شروع کنید ..
ببینیم کدومش با آزمون وارد شدن
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین