تاریخ انتشار:۰۸:۰۷ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۲
عصر دنا: مردم عزادار کهگیلویه و بویراحمد در سوگ سرور و سالار شهیدان و یاران باوفایش آیین شام غریبان برگزار کردند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
در این آیین معنوی عزاداران با در دست داشتن لاله‌های روشن، در رثای شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، یاران با وفایش، اهل بیت امام حسین (ع)، اسیران و کودکان بازمانده از واقعه کربلا، مرثیه سرایی و سوگواری کردند.
هیئت‌ها و عزاداران حسینی با حضور در بقاع متبرکه، در غم از دست دادن سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یارانش به سوگ نشستند و در شب شام غریبان با ام‌المصائب حضرت زینب کبری (س) همنوا شده و بر یتیمی کودکان و اسرا اشک حزن و ماتم ریختند.
مراسم باشکوه سوگواری و عزاداری سیّد و سالار کربلا و اصحاب با وفای ایشان با مداحی، مدیحه‌سرایی، سینه‌زنی، روشن کردن شمع به یاد شهدای کربلا و اطعام عزاداران امام حسین (ع) همراه است.
عاشقان و دلدادگان اباعبدالله الحسین (ع) با روشن کردن شمع در جوار بقاع متبرکه از خداوند خواستند حاجت آن‌ها را روا کند.
نظیر این مراسم در شهرها و بخش ها و روستاهای کهگیلویه و بویراحمد نیز در حال برگزاری است.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین