کد خبر: ۲۰۵۷۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار:۱۳:۲۱ - ۲۷ تير ۱۴۰۲
پایان انتظار ۲۸ ساله زاگرس‌نشینان؛
عصر دنا: با حضور رئیس جمهور پروژه بزرگ و ملی محور ترانزیتی پاتاوه - دهدشت به عنوان یکی از قدیمی‌ترین پروژه‌های نیمه‌کاره کشور بعد از ۲۸ سال به بهره‌برداری رسید.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، دکتر سید ابراهیم رئیسی که در قالب دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است، صبح امروز سه‌شنبه و در دومین روز از برنامه‌های این سفر پروژه بزرگ و ملی محور ترانزیتی «پاتاوه - دهدشت» را افتتاح کرد.
پروژه بزرگ ملی محور پاتاوه - دهدشت به طول 136 کیلومتر در ادامه محور اصلی شهرضا - سمیرم - بهبهان است که ارتباط استان‌های جنوب کشور از جمله خوزستان را به استان‌های مرکزی ایران برقرار می‌کند و نقطه ثقل و میانبر بین استان‌های قرارگرفته در کریدور شمال به جنوب کشور به حساب می‌آید.
اجرای این پروژه و به بهره‌برداری رسیدن مسیر مواصلاتی آن علاوه بر کارکرد ملی، پنج بخش مهم و پرجمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد شامل بخش کبگیان در شهرستان دنا، شهرستان مارگون، بخش‌های چارؤسا و دیشموک در کهگیلویه و بخشی از شهرستان لنده را از بن‌بست جاده‌ای و محرومیت خارج می‌کند.
با بهره‌برداری از این جاده با در نظر گرفتن میانگین 60 کیلومتر در ساعت برای عبور وسائط نقلیه، بیش از چهار ساعت کاهش زمانی در مسیر جدید پاتاوه - دهدشت به‌وجود خواهد آمد که نقش چشمگیری در کاهش سوخت و استهلاک وسائط نقلیه و اتلاف وقت به‌دنبال خواهد داشت.
این محور ترانزیتی که روند احداث آن از سال 74 آغاز اما با کندی و وقفه مواجه بود، مهم‌ترین پروژه راهسازی کشور در دولت سیزدهم محسوب می‌شود که در 2 سال گذشته تمام تلاش دولتمردان به کار بسته شد تا این جاده 28 ساله تکمیل شود و اینک همزمان با سفر دوم دولت مردمی به استان، پس از سال‌ها چشم انتظاری مردم این پروژه بزرگ ملی به بهره‌برداری رسید.
در این محور ترانزیتی 136 کیلومتری 13 تونل به‌طول هشت هزار و 200 متر و تعداد 18 دستگاه پل بزرگ با دهانه 16 متری طراحی و اجرا شده است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
Said ahmad
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
خداراشکر کی بیمارستان دهدشت افتتاح می شود آخه این جاده حدود دونیم سال است زیر بار ترافیک رفته فقط همان تونل که ریزش کرده بود تکمیل نشده این چه خبری است که تیتر کردین
امیدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
برای سومین بار این جاده افتتاح شد و بیش از سه سال است که مورد بهره برداری قرار گرفته و اکثریت مردم منطقه از آن عبور کردند و می بینند و می دانند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
ادامه این جاده که از لنده به تشان در بهبهان است سرگذشتش چی شده هر چند جناب نماینده مانع اصلی در ادامه مسیر از لنده به تشان هستند اما امیدواریم فعالیت اجرایی این پروژه مهم که لنده را از بن بست خارج می کند از سر گرفته شود تا قبل از ورود موحد به مجلس این پروژه پیشرفت خوبی داشت که با ورود ایشان به عنوان مانع اصلی این پروژه نیز تعطیل شد
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین