کد خبر: ۲۰۴۹۱
تعداد نظرات: ۲۳ نظر
تاریخ انتشار:۲۰:۳۱ - ۱۸ تير ۱۴۰۲
یادداشت انتقادی یک عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از روابط عمومی دانشگاه
عصر دنا: در کمتر از سه ماه از انتصاب سرپرست دانشگاه، بنا به دلایلی دانشگاه وارد حاشیه شد. کوچکترین اقدامی از طرف روابط عمومی دانشگاه جهت کاهش حاشیه ها و بردن افکار عمومی به سمت عملکردهای مثبت و دستاوردهای تیم مدیریتی جدید ندیدیم. 
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، یک عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی با ارسال نامه ای سرگشاده به این پایگاه خبری خواستار استعفای مدیر روابط عمومی این دانشگاه شد، دراین یادداشت آمده است:

پیامبر اکرم در نکوهش کسانی که مسئولیتی را بدون داشتن شایستگی لازم می‌پذیرند، فرمود: «مَنْ تَوَلّی عَمَلا وَ هُوَ یعْلَمُ أنَّهُ لَیسَ لَهُ بِأهْلٍ، فَلْیتُبَّوَءُ مَقْعَدُهُ مِنَ النّارِ» هر کس ریاست و مسئولیتی را بپذیرد و بداند که اهلیت آن را ندارد، در قبر و قیامت جایگاه او پر از آتش خواهد شد. ((تاریخ إلاسلام، ج 101ـ120، ص 285)) 

مدیر محترم روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان

با سلام و تحیات

متاسف که هیچ، خجالت میکشیم از مجموعه علوم پزشکی و نخبه هایش، ازاستادها، دانشیارها، متخصصین و فوق تخصصهایش، ازپرستارانی که شب و روز خود را با دوری از خانواده و فرزندان دلبندشان بر بالین بیماران با خدمت به آنها عمر خود را سپری می کنند ولی گمنامند، از اینکه برای رئیس یک دستگاه آکادمیک و نخبه پرور پیام کپی پیست صادرو در سایت رسمی دانشگاه درج می نمایید!!!! 

شما که از تنظیم یک متن تبریک برای مدیر پرافتخارتان ناتوانید چرا بر این منصب نشسته اید؟؟؟

 قطع به یقین تقصیر شما نیست. وقتی یک گزارشگر ساده در کمتر از چند ماه استخدام در یک دستگاه آکادمیک عریض و طویل، به یکباره می شود مدیر روابط عمومی، باید اینچنین عواقبی در پی داشته باشد.

طی یک سال و نیم گذشته چقدر از طرف رسانه ها علیه دو رئیس قبلی و این چند ماه علیه رئیس فعلی مجموعه دانشگاه علوم پزشکی انتقادهای ناصواب و تخریب صورت گرفت، در مورد نمایندگان کهگیلویه و گچساران نیز مواردی به دانشگاه نسبت داده شد، حتی یک بار هم نتوانستید جهت شفاف سازی و تنویر افکار عمومی یک جوابیه صادر نمایید.

 ولی چند ماه پیش با انتشار مطلبی در مورد به کارگیری فرزند نماینده هم طایفه ای خود در فضای مجازی با سراسیمگی جوابیه ای ناقص و پر از ابهام از طرف دانشگاه صادر نمودید که این اقدام شما مایه ی تعجب و بعضا تمسخر قرار گرفت.

 در جلسه معارفه رئیس دانشگاه به جای استفاده از مجریان توانمندی همچون جهانبخش صابری، صادق آزادی، محسن عسکری و دیگر مجریان توانمند و باسواد هم استاتی، از یک فرد هم قبیله ای خود که مجری ثابت برنامه های انتخاباتی نماینده حامی جنابعالی بوده استفاده می شود که هم دایره واژگانی محدودی دارد و هم بدون توجه به شان و موضوع برنامه به جای پرداختن به ظرفیتهای دانشگاه، معرفی نخبه های علمی و پزشکی استان و بردن فضای سالن به سمت جایگاه آرمانی دانشگاه در استان و کشور، به معرفی ریواس و بلوط و گیاهای کوهی می پردازد.

در شبکه ها ی بهداشت، معاونتها و بیمارستانهای استان مجموعه های روابط عمومی تحت مدیریت جنابعالی که الا ماشالااااا....برخی از افراد که هیچ سابقه و رزومه ای در زمینه روابط عمومی نداشته اند، برخی هم که طبق شنیده ها صرفا با رزومه عکاسی و عکس انداختن با برخی نمایندگان به این سمتها رسیده اند.

کیفیت اخبار درج شده در بیشتر معاونتها، شبکه ها و حتی بیمارستانها آنقدر پایین است که یک دانش آموز دبستانی میتواند شمار زیادی غلط املایی و انشایی از آنها بگیرد.

در 4 و نیم ماه مدیریت جدید دانشگاه حتی  یک خبرجامع ازعملکرد و توانایی ایشان نداشته اید!!!!

انتشار بازدیدهای معمول رئیس دانشگاه از زیر مجموعه اش و همچنین جلسات با شخصیتهای شهرستانی و استانی در بدو ورودش که نشد عملکرد...

ساخت کلیپ بازدیدهای روتین رئیس دانشگاه از زیر مجموعه اش به چه درد مردم میخورد؟؟

مردم استان و پرسنل دانشگاه پس ازگذشت  4 ماه هنوز از برنامه ها و عملکرد رئیس دانشگاه در مورد دستگاه سلامت استان بی اطلاع اند. 

در برخی از اخبار درج شده در سایت خبری دانشگاه، عکسهای بارگذاری شده اینگونه به مخاطب القا می کند که باید تیتر زده می شد بازدید مدیر روابط عمومی و هیئت همراه از فلان پروژه یا شرکت مدیر روابط عمومی در فلان راهپیمایی...

در کمتر از سه ماه از انتصاب سرپرست دانشگاه، بنا به دلایلی دانشگاه وارد حاشیه شد. کوچکترین اقدامی از طرف روابط عمومی دانشگاه جهت کاهش حاشیه ها و بردن افکار عمومی به سمت عملکردهای مثبت و دستاوردهای تیم مدیریتی جدید ندیدیم. 

یک بیانیه ساده جهت اقناع پرسنل و افکار عمومی در مورد حاشیه های بوجود آمده صادر نشد. 

دفتر پیشانی دانشگاه را تبدیل کردید به محل رفت و آمد افراد خاص ( به نوعی ستاد انتخاباتی). 

 

پوشیدن کت و شلوار و در کنار مدیر عکس گرفتن که نمیشود افتخار!!!

اینکه مدیر روابط عمومی وزارت به مناسبت روز روابط عمومی از پرسنلش تقدیرنماید را در بوق و کرنا کنیم و به عنوان روابط عمومی برتر به خورد مردم بدهیم جز توهین به شعور این مردم مگر چیز دیگری هم هست؟؟؟

اینکه در یک نظرسنجی رسانه ای با کمک رسانه های دوست و همکار رتبه ای بدست بیاوریم و بر طبل شادی بکوبیم که روابط عمومی برتر استان شده ایم افتخار نیست....

افتخار این است که جایگاه دانشگاه علوم پزشکی در نظر پرسنل دانشگاه و مردم استان به واسطه ی عملکرد خوب روابط عمومی اش تنزل پیدا نکند آنقدر فضای رسانه ای استان  پرشود از معرفی نخبه ها، پروفسورها، متخصصین، استادان، دانشیارها، پرستاران، بهورزان، دستاوردهای عمرانی، منابع، تجهیزات و رفاهی که حاشیه مجالی برای عرض اندام پیدا نکند

متاسفانه در مدت مدیریت حضرتعالی همیشه حاشیه های دانشگاه سرتیتر رسانه های مشهور و پر مخاطب استان بوده نه دستاوردها و عملکردها. 

 توصیه میکنم صادقانه برای رضای خدا و مردم استان استعفای خود را تقدیم رئیس دانشگاه نمایید تا این منصب به اهلش سپرده شود و روابط عمومی دانشگاه از این بن بست ناتوانی در ارائه عملکرد و شایستگی ها خارج شود. 

و من الله توفیق

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۳
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
درود بر نگارنده متن چنان جامع و کامل بود که حرفی برام نمیاد.
رسالت دانشگاه باید بخوبی برای افکار عمومی تبیین شود .
برای این کار اهلش و متخصص ش باید بکار گرفته شود .
مردم باید عملکرد ریاست دانشگاه را به عینه ببیند و الا پیام فرستادم و دید و بازدید دردی رو دوا نمیکند.
متاسفانه دکتر جاودان سیرت خیلی خودش را رسانه ای کرد و عملکرد مثبتی ازش ندیدیم
قانون شکنی و دستورات خلاف قانون زیادی صادر کرده اخیرا آقای سعید دژاکام کارشناس بهداشت روان ساکن یاسوج هست که میخواهد بصورت قرارداد پزشک خانواده در شبکه لنده به کار گرفته شود میگن هم ولایتی ش هست
و بصورت موردی دستور جذب ایشون را داده
در صورتیکه شبکه بهداشت و درمان لنده نیازی بهش نداره .فقط چون دورافتاده هست میخاد یه مدت کار کنه بعد به مرکز یاسوج انتقال داده بشه
واحد های نظارتی هم به خواب زمستانی رفته اند
پاسخ ها
یوسف
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
سلام
وقتی که روابط عمومی دانشگاه به عنوان برتر انتخاب میشه شما دیگه حرفی باید برای گفتن نداشته باشید چرا بقیه روابط عمومیها در کشور انتخاب نشدند با امدن دکتر جاودان سیرت بعضی از مدیران و افراد جایگاه خود را از دست دادند و طبیعی هست عقده داشته باشند و دست به نگارش و کپی مطالب بزنند
مردم در عمل نتیجه عملکرد را می بینند نیازی به متن های رسانه های پولی نمی شوند این رسانه چون منافعش تامین نشد دست به نگارش زده.
اخه عقده ای وقتی روابط عمومی از طرف وزارت انتخاب میشه تو دیگه کی هستی چه هستی .....
علی
|
Germany
|
۲۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
بسیار کم تجربه وناتوان
هرچه زودتر باید عوض شه
کارمند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
دقیقا....تو دانشگاه علوم پزشکی هیچی سر جای خودش نیست.
بهار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
متاسفانه دانشگاه علوم پزشکی شده سیاسی ترین دستگاه و پر تخلف ترین در استان بواسطه دخالتهای نمایندگان و لیدرها و اجابت دستورات مدیران در تمامی سطوح دانشگاه.
ابلاغ ها هم داره رو به دولت قبلی برمیگرده و انتظار شق القمر داشتن هم دور از خرد می باشد...
سیسخت
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
اتفاقا بهترین مدیر روابط عمومی کشور هست نگارنده متن چرا اسم نماینده را میاوره واقعا متاسفم برات
کارمند علوم پزشکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
کاملا متنی درست و بدون کم و کاست
شخصی که با سفارش و اعمال فشار نماینده بویراحمد بدون طی کردن مراحل کامل گزینش و استخدام به یکباره به این جایگاه رسید
وه بودنش تا الان بخاطر اینه که داماد برادر رئیس دفتر آقای روشنفکر است و مدام بر سر ایشان معاملات سیاسی‌شان را انجام میدن
محمد
|
Germany
|
۰۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
ایشان مدیر روابط عمومی برتر کشور معرفی شدن حالا شما چرا داغ کردین آمپر زده بالا
کارمند دانشگاه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یکی از بهترین و متخصص ترین ها در کار خودشون هستن و اگر اینطور نبود خود وزارت بهداشت از بالا ایشون را جهت تصدی این پست معرفی نمیکردن و ایضا چند وقت پیش هم جایزه بهترین روابط عمومی دارات استان را نمیگرفتند و این حمله کردن به ایشون صرفا فقط جنبه عقده گشایی هیچ پیامی را به ذهن متبادر نمیکنه و مطمئن باشین این متنو هیچ پزشک هیئت علمی درج نکرده که بخواد با حمله به یک پست رده چندمی شان و شخصیت خودشو زیر سوال ببره و حتما توسط شخصی که به یک هدف مثلا مدیر روابط عمومی زیرمجموعه نرسیده درج کرده
ناشناس
|
United States of America
|
۰۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
ایشون کاستی ندارند اما توحیطه علوم پزشکی ویاهرمجموعه ای حتی اگر روابط عمومی تمام کارها رو صحیح انجام بدن اما باب میل من نوعی نباشه یااز خودمن تعریف نکرده باشه من چنین اظهارنظر خواهم کرد پس خوب که من که بیرن نشستم تمام جوانب رو درنظر بگیرم عملکردهای مثبت و...نه اینکه برحسب منافع خودم واینکه چون خودم نتونستم سمت بگیرم بیانیه صادرکنم.
کارمند دانسگاه
|
Germany
|
۰۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
متأسفانه مجدد همون اصلاح طلبان در دانشگاه حاکم شدن
جای تأسف داره
از حوزه ریاستش ببین کی هستن،کاش اصلاح طلب بودن همش ضدانقلاب
جناب آقای جاودان سیرت بانیان به آتیش کشاندن فرمانداری دهدشت درسال88 هر روز در اتاق شما چیکار میکن
آیا نقشه ای شام بر سر دارید،آقای رئیس فساد اخلاقی شبکه بهداشت کهگیلویه بیداد میکنه،دخترانی که بخاطر حفظ و آبروشون هیچی نمیگن
بخدا آه این خانم ها شما رو میگیره
حامی جریان ندای وحدت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
ایشون بعد از رفتن غلام نژاد باید میرفت ....در زمان مدیریت مسموم قبل روابط عمومی برتر شد
حفظ جایگاه با چاپلوسی ارزشی ندارد
یزدانپناه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
چرا یک روابط عمومی در دوره ۳ مدیر باید ثابت باشد
ایشون یک گزارشگر ساده و بیشتر متن های خبری اش را خودش نمیتونه تهیه کند و چند نفر از رسانه ندای وحدت براش انجام میده
وقتی داماد برادر دفتر نماینده باشد بیش از این انتظاری نیست
صالح روشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یکی از بهترین و متخصص ترین ها در کار خودشون هستن و اگر اینطور نبود خود وزارت بهداشت از بالا ایشون را جهت تصدی این پست معرفی نمیکردن و ایضا چند وقت پیش هم جایزه بهترین روابط عمومی دارات استان را نمیگرفتند و این حمله کردن به ایشون صرفا فقط جنبه عقده گشایی هیچ پیامی را به ذهن متبادر نمیکنه و مطمئن باشین این متنو هیچ پزشک هیئت علمی درج نکرده که بخواد با حمله به یک پست رده چندمی شان و شخصیت خودشو زیر سوال ببره و حتما توسط شخصی که به یک هدف مثلا مدیر روابط عمومی زیرمجموعه نرسیده درج کرده
دنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
همه متن هایی که در تایید ایشان درج شده عموما با یک ادبیات و یک نوع نگارش نوشته شده اند ، هرکس با قلم خود وی کمی آشنایی داشته باشد متوجه میشود این متن ها از نوک قلم شخص خودش تراوش نموده !!!
اندیشه آزاد
|
Germany
|
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
ظاهرا عصر دنا شمشیر رو از رو بستند برای تخریب دکتر جاودان سیرت
از هر بهانه ای استفاده میکنند که ایشان را تخریب کنند رسانه ای که بخواهد برای دلایل شخصی و نه توانمندی شخص کسی را تخریب کند دیگر رسانه نیست توانمندیهای دکتر جاودان سیرت بر همگان آشکار است اگر دست از تخریب بردارید عملکردهای ایشان را هم میبینید لطفا کم به نیمه ی خالی لیوان نگاه کنید
سیما
|
United States of America
|
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
خخخ ای تکه را خوب اومی ...خبرل دانشگانه که باز ایکنی مثلا نوشته سرکشی رئیس دانشگاه
اوسو سیل ایکنی تا عکسل خشه
اخ و بخت رئیس دانشگاه
تعجبه جاودان سیرت ای ضعفله نیبینه
بهرور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
نگارنده فقط میخواست نماینده را خراب کند کور خوانده نماینده با این حرفها تخریب نمیشود ومکرمکرالاه خیرا الماکرین
اگه اشتباه نکنم چند مدت پیش روابط عمومی برتر کشوری معرفی شد
بهرور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
نگارنده فقط میخواست نماینده را خراب کند کور خوانده نماینده با این حرفها تخریب نمیشود ومکرمکرالاه خیرا الماکرین
اگه اشتباه نکنم چند مدت پیش روابط عمومی برتر کشوری معرفی شد
فرشید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
عملکدهارابایدتشریح کرد عکس وفیلم سوری وتبلیغاتی دردی ازمردم دوا نمیکند واقعا فاجعه هست...
Karballah
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
به شما چه ربطی دارد . آن شخصی که این متن را برای تو ارسال کرده ،دست خودش از همه جا کوتاه شده و اینجا عقده گشایی می کند .
امیدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
عصر دنا من کاری به اصل موضوع ندارم ولی این چه عضو هیئت علمییه که نام ندارد و یا جرات ندارد نام خودش را بگوید.
کر بویراحمد
|
United States of America
|
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
درود بر شجاعت دیودل هر موقع مشاهده کردین کسی دشمن دارد بدونید که کارش بخوبی انجام داده وقطعا به یقین ایشان آینده درخشانی خواهند داشت
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین