تاریخ انتشار:۱۷:۲۵ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
عصر دنا: معاون اجرایی طرح سد و نیروگاه چم‌ شیر گچساران گفت: واحد نخست نیروگاه این سد تا چند روز آینده به بهره برداری می رسد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، محمدرضا فاضل گفت: این نیروگاه دارای سه واحد ۵۵ مگاواتی و دو واحد ۵ و نیم مگاواتی با ظرفیت تولید ۱۷۶ مگابات برق ( ۴۸۲ گیگابات ساعت برق) در سال است.

وی افزود: قرار است برق تولیدی با خط انتقال بطول ۱۷ و نیم کیلومتر از نیروگاه سد چمشیر تا منطقه امامزاده جعفر به شبکه سراسری برق متصل شود.
معاون اجرایی طرح سد و نیروگاه چم‌شیر گچساران گفت: دو واحد دیگر نیروگاه پس از تکمیل شدن به فاصله چند ماه پس از واحد نخست به بهره برداری می‌رسند.
فاضل افزود:این نیروگاه به کمک یک شرکت چینی در حال نصب و راه اندازی است.
معاون اجرایی طرح سد و نیروگاه چم‌شیر گچساران افزود:افزایش تولید برق، پایداری شبکه و کاهش افت ولتاژ از مزیت‌های این نیروگاه است که در این روز‌های گرم بخشی از برق مورد نیاز را تامین می‌کند.
وی با بیان اینکه سد و نیروگاه چمشیر گچساران تاکنون ۹۷ درصد پیشرفت داشته است، گفت: سد چم شیر گچساران بلندترین سد بتون غلطکی کشور و جزء ۵ سد بزرگ ایران به لحاظ مخزن آبگیری به میزان ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون متر مکعب است.
معاون اجرایی طرح سد و نیروگاه چم‌شیر گچساران افزود: با بهره برداری از این سد آب مورد نیاز بیش از ۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی پایین دست در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و بوشهر تامین می‌شود.
فاضل افزود:عملیات آبگیری سد چم شیر گچساران از دی ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد و با توجه به بارش‌های خوب سال زراعی جاری تاکنون ۵۰۰ میلیون متر مکعب آب در دریاچه این سد ذخیره سازی شد.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین