تاریخ انتشار:۰۸:۰۳ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
عصر دنا: از مشاورین املاک و مردم فهیم شهر دوگنبدان انتظار می رود از خرید و فروش اراضی فاقد سند ثبتی در محدوده شهری و بدون از استعلام کاربری و مطابقت سند ثبتی با طرح تفضیلی جدا خودداری کنند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزرش عصر دنا شهرداری دوگنبدان نسبت به خرید اراضی قطعه بندی شده بدون سند مالکیت در جبهه شرقی و غربی ورودی کوی آفتابگردون (قبل از کوچه یکم شرقی و یکم غربی) که بصورت غیرقانونی، تفکیک و فروخته می‌شود، هشدار داد.

برخی افراد سودجو که اقدام به خرید و فروش اراضی ورودی آفتابگردون می‌کنند و این اراضی هم اکنون تحت مالکیت شهرداری دوگنبدان است.

اسماعیل ولایت بیان کرد: از مشاورین املاک و مردم فهیم شهر دوگنبدان انتظار می‌رود از خرید و فروش اراضی فاقد سند ثبتی در محدوده شهری و بدون از استعلام کاربری و مطابقت سند ثبتی با طرح تفضیلی جدا خودداری کنند.

وی ابراز کرد: هر نوع نقل و انتقال اعم از عادی، تفکیک، افراز، صدور سند وکالتی و تغییر کاربری اراضی خارج از محدوده قانونی شهر بدون طی مراحل قانونی ممنوع است.

ولایت تاکید کرد: فروش اراضی در قالب سهام، فیش و برگه‌های وکالتی با عناوینی از قبیل باغ شهر، گلخانه و ... با هدف فرار از قانون صورت می‌گیرد.

وی گفت: ارائه هرگونه خدماتی مانند انشعاب‌های آب، برق، گاز، جدولگذاری و ... خارج از محدوده شهر به اراضی و املاک فاقد پروانه از سوی دستگاه‌های اجرایی، خدماتی ممنوع است و هرگونه الحاق به محدوده شهری با بازنگری طرح جامع بازنگری طرح تفصیلی انجام می‌شود.

ولایت از شهروندان خواست تا قبل از هرگونه معامله زمین نسبت به استعلام وضعیت قرار گیری آن اعم از داخل محدوده شهر و کاربری مسکونی از شهرداری اطمینان حاصل کنند تا از بروز مشکلاتی در آینده برای سرمایه خود و اقشار آسیب پذیر، دستگاه‌های اجرایی و ایجاد مشکلات اساسی برای آینده توسعه شهری برخلاف ضوابط و اصول شهرسازی جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: شرکت‌های تعاونی مسکن، اعضای آن و مشاوران املاک باید از انجام این معاملات برابر قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی فاقد سند رسمی خودداری کنند.

منبع: ایرنا
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین