تاریخ انتشار:۱۴:۰۸ - ۰۵ آبان ۱۴۰۱
عضو شورای اسلامی شهر:
عصر دنا: عضو شورای اسلامی شهر یاسوج گفت: بازار جمعه یاسوج که از چند سال پیش دایر است و محل کسب درآمد بسیاری از مردم یاسوج است. دارای مشکلات فراوانی است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

زینب خوش اندیش: عطاء اله دانشی با اشاره به ایمن نبودن جمعه بازار یاسوج اظهار داشت: سازه ناامن، غیراصولی و غیر مقاوم جمعه بازار باعث می‌شود که هر لحظه امکان آتش‌سوزی داشته باشد و به وسیله باد و دیگر مسائل تخریب شود.

وی با اشاره به اینکه این‌ موضوع دغدغه شهرداری و غرفه‌داران است گفت:باید به جمعه بازاریاسوج که متعلق به شهرداری و با مساحت ۱۷ هزار متر است سامانی داده شود برای همین شهرداری و شورای اسلامی شهر یاسوج تصمیم جدی برای این کار اتخاذ کنند.

دانشی با بیان انتقال جمعه بازار به «مادوان» و «سرآبتاوه» افزود: صحبت‌هایی مبنی براینکه مغازه‌ها به خارج شهر انتقال داده شود امازمین مناسبی برای این کار پیدا نشد.

عضو شورای اسلامی شهر یاسوج تصریح کرد: در جلسه‌ای که با حضور معاون عمرانی استاندار و شهردار و نماینده شورای اسلامی شهریاسوج برگزار شده بود، تصمیم گرفته شد که همین مکان فعلی را با اصول فنی درست کنند تا تبدیل به بازاری مناسب باشد.

دانشی ادامه داد: غرفه‌داران تعاونی تشکیل بدهند و نمایندگان خود را مشخص کنند تا کارشناس رسمی دادگستری قیمت زمین را مشخص کند. و غرفه‌داران بعد از واریز پول به پیمانکاری که توسط شهرداری یاسوج مشخص‌شده با طراحی و معماری اسلامی_ ایرانی در مدت زمان یکسال صاحب مغازه می‌شوند.

دانشی گفت: باید سرانه‌ها ازجمله سرانه بهداشت اعم از سرویس بهداشتی، آب شُرب در نظر گرفته شود. شرکت گاز و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان وظایف خود را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه بیان اینکه پارکینگ باید در تملک شهرداری باشد گفت:این مغازه‌ها باید قیمت مناسبی داشته باشد تا مالکین اصلی خود صاحب این غرفه‌ها شوند.همچنین طراحی مغازه‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که تبدیل به ۱ مکان گردشگری برای مسافران باشد و جزء مناطق کردشگری شهر به شمار رود.
دانشی خاطرنشان کرد: کسانی که نزدیک به ۲۰ سال این شغل را داشته‌اند و به این طریق کسب درآمد می‌کنند با نگاه مثبت و خوش‌بینانه‌ای مالک ۹۰۰ مغازه در مکان فعلی جمعه بازار می‌شوند.
عضو شورای اسلامی شهر یاسوج در پایان به موضوع ترافیک اشاره کرد و گفت: امیدواریم با حذف دوره‌گردها و دست‌فروشان اطراف جمعه بازار از بار ترافیکی این منطقه کم شود و مانع تردد نباشند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین