تاریخ انتشار:۱۰:۲۹ - ۰۷ دی ۱۴۰۱
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد:
عصر دنا: رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از ورود دستگاه اسکن هسته‌ای مرکز پزشکی هسته‌ای به مرکز بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج خبر داد
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصردنا، محمد غلام نژاد با اشاره به اینکه طرح مرکز پزشکی هسته ای بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تحویل و در شهریور ۱۴۰۱، ۱۰۰ درصد تکمیل  شد، گفت: این تنها مرکز تشخیص هسته ای این استان است و مرکز درمانی آن هم بلافاصله کلنگ زنی و در حال انجام کار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: دستگاه تشخیص اصلی آن به نام SPECT CT از محل هیئت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران وزارت بهداشت، خریداری و وارد کشور شده است.
وی بیان کرد: این دستگاه اسکن بسیار گرانقیمت بوده ولی با رایزنی، تاکنون فقط توانستیم با همه مشکلات مالی، فقط ۳ میلیارد تومان آن را پرداخت کنیم و مابقی آن را وزارت بهداشت پرداخت کرده است.
غلام نژاد ادامه داد: با نصب و راه اندازی این دستگاه، اعزام بیماران هم‌استانی به شهرستان های همجوار کاهش پیدا می‌کند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: اسکن هسته‌ای در تشخیص بیماری‌های التهابی، عفونت‌ها، بررسی گسترش سرطان‌ها، تعیین مسیر درمانی کاربرد دارد و در تمامی رده های سنی قابل استفاده است.

وی بیان کرد: در این اسکن با تزریق ماده رادیواکتیو کمتر از دوز فارماکولوژیک، تمام یا بخشی از بدن تصویربرداری خواهد شد.
غلام نژاد در پایان اضافه کرد: به زودی فاز درمانی مرکز پزشکی هسته‌ای نیز به بهره برداری می‌رسد.

انتهای پیام/

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین