تاریخ انتشار:۱۱:۴۵ - ۳۰ آذر ۱۴۰۱
مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد خبر داد:
عصر دنا: مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان در منطقه تنگ سرخ شهرستان بویراحمد گفت: احیاءوتوسعه گیاهان دارویی به صورت مشارکتی با مرتعداران طبق تعهدی که داریم در 4250هکتار وهمچنین 2250هکتار عملیات بیولوژیک درسطح استان در حال انجام است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصردنا، سعید جاویدبخت خاطرنشان کرد: یکی از این طرح ها طرح احیاء وتوسعه گیاهان دارویی به صورت مشارکتی با مرتعداران است که در منطقه تنگ سرخ شهرستان بویراحمددر سطح 100 هکتار انجام گرفت.

احیاءوتوسعه گیاهان دارویی به صورت مشارکتی با مرتعداران در 4250هکتار از عرصه های کهگیلویه وبویراحمد

 وی ادامه داد: یکی از برنامه‌ها و اهداف سازمان جنگل‌ها و مراتع و به تبع آن منابع طبیعی استان حفظ، توسعه، احیاء و بهره برداری بهینه از منابع طبیعی است.

احیاءوتوسعه گیاهان دارویی به صورت مشارکتی با مرتعداران در 4250هکتار از عرصه های کهگیلویه وبویراحمد

جاویدبخت یادآور شد: کهگیلویه و بویراحمد دارای استعداد‌های زیادی در بخش گیاهان دارویی بوده که توزیع بذر رایگان، نظارت فنی، کمک به قرق و حفاظت از جمله حمایت‌های منابع طبیعی برای رونق تولید گیاهان دارویی در این استان است.

احیاءوتوسعه گیاهان دارویی به صورت مشارکتی با مرتعداران در 4250هکتار از عرصه های کهگیلویه وبویراحمد

 رویشگاه بیش از 2 هزار گونه گیاهی بوده که از این تعداد 450 گونه آن دارویی است.

گیاه آنغوزه به نام‌های فارسی خوراکما، آنگوزاکما و کورن کما، بوته ای بزرگ، علفی و چند ساله است که ارتفاع آن گاهی به 2.5 متر می‌رسد، ساقه آن نسبتاً محکم و ضخیم با سطحی خشن است، برگ های بزرگ و ضخیم دارد به طوری که طول آنها تا 60 سانتی متر می‌رسد.

انتهای پیام/

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین