تاریخ انتشار:۱۰:۱۰ - ۲۸ آذر ۱۳۹۸
عصر دنا: انتقال تکنولوژی و کمک به کارآفرینی و تولید یکی از مهمترین اهداف تاسیس شرکت نمایشگاه‌ها بود؛ اما این موضوع در استان کهگیلویه و بویراحمد با تمام دنیا ظاهرا متفاوت است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): شرکت نمایشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد به جای برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی به فروشگاه‌ کالاهای بی کیفیت و بنجل تبدیل شده که همین موضوع داد مردم و مسئولان و متولیان امر را در آورده است.

جبار کیانی‌پور رئیس اتاق بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یکی از سهامداران شرکت نمایشگاه‌های استان می‌گوید: واقعیت امر رسالت و وظیفه شرکت نمایشگاه‌ها عرضه کالا برای فروش نیست، بلکه رونق فضای کسب و کار، انتقال و ترویج تکنولوژی است.

وی افزود: هر شرکت و تولید کننده برای حضور در نمایشگاه‌های تخصصی طبق قانون باید گواهی استاندارد داشته باشد و به عنوان یک سند همراه این سرمایه گذار باشد و در غیر این صورت هیچ توجیحی پذیرفتنی نیست و نباید خود را درگیر خرید و فروش و تضمین فروش کنیم.

برخی کالاها یا خدمات ارایه شده استاندارد نیست

مدیرکل موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی کهگیلویه و بویراحمد از عرضه کالاهای بی کیفیت و بنجل در نمایشگاه‌ها انتقاد کرد و افزود: قبل از برگزاری نمایشگاه‌ها باید کمیته بررسی متقاضیان حضور در نمایشگاه تشکیل و مسائل مختلف از جمله گواهی استاندارد بررسی شود.

رحمتی خاطرنشان کرد: یکسری افراد در نمایشگاه‌ها ارائه خدمات و کالا می‌دهند ولی کالای آنها گواهی استاندارد ندارد و در واقع مجوز ندارند با قیمت پایین به مشتری پیشنهاد می‌دهند و با کالای دارای گواهی استاندارد در واقع رقابت می‌کنند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به دریافت شکوائیه‌ها فروان از مشتریان نمایشگاه‌ها خاطرنشان کرد: ضروری است فعالیت نمایشگاه‌ها قانونمند و ضابطه مند شود و از برگزاری نمایشگاه اخیر صنعت چاپ تهران الگو بگیرند.

سالار حسین‌پور بیان کرد: درصورت برگزاری نمایشگاه تخصصی باید کالای مشخص با هدف رقابت، بازار گردانی و بازراریابی و بازار آموزی به نمایش گذاشته شود ولی نمایشگاه‌های استان به عرضه کالا تبدیل شده که بعد از برگزاری دردسرهای فراوانی برای کارشناسان صنعت، معدن و تجارت ایجاد می‌کنند.

وی تاکید کرد: عنوان و شرایط عرضه کالا در نمایشگاه‌های تخصصی و عرضه کالا باید مشخص باشد و در واقع زمان و مکان را به این سازمان اعلام کنند تا بعد از مدتی دچار مشکلات فراوان نشویم.

حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز صحبت جبار کیانی را تایید می‌کند و می‌گوید: نمایشگاه تخصصی نباید به فروشگاه تبدیل شود زیرا در غیر این صورت از رسالت اصلی خود یعنی انتقال تکنولوژی و بهبود و توسعه فضای کسب و کار دور می‌شوند.

بابک درست مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد گفت: کالاهای عرضه شده در نمایشگاه‌ها بنجل نیست و در هنگام برگزاری مزایده ضمانت لازم را از شرکت کنندگان برای موارد مختلف از جمله رعایت الزامات گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه تنها استانی هستیم که سایت نمایشگاهی نداریم، ادامه داد: مصوبات دولت و کارگروه صادرات غیر نفتی برای رفع مشکل اراضی محل احداث این سایت در زیردست سد شاه قاسم به جایی نرسیده و این پروژه نیمه تمام رها شده است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین