کد خبر: ۱۳۵۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار:۱۵:۱۹ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۶
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه راه‌های استاندارد در کشور رتبه‌های آخر را به خود اختصاص داده است.

از عوامل و دلایل این عقب ماندگی می‌توان به محرومیت در سایر بخش‌ها اشاره کرد که رسیدگی به همه این محرومیت‌ها موجب کاهش محرومیت‌زدایی در بخش‌های دیگر می‌شود.

دیگر موضوع غلبه سیاسی‌کاری بر فعالیت عمرانی در استان است که موجب شده زلف فعالیت عمرانی به زلف سیاسی‌کاری گره زده شود و تا هنگامی که پای سیاست در کار نباشد فعالیت عمرانی راکد و ساکن است.

استانی که در آن باید برای فعالیت عمرانی بلیطی در دست داشته باشیم و آن بلیط نیز رأی به سیاسیون در هنگامه انتخابات است.

همین موجب شده که ضربات جبران‌ناپذیری بر پیکره استان وارد شود و به خصوص در حوزه جاده‌ها و راه‌های ارتباطی مصیبت‌های زیادی را تجربه کنیم.

یکی از آخرین این مصیبت‌ها مربوط به جاده یاسوج بابامیدان است که هر چند خوشبختانه بخشی از مشکل در سال‌های اخیر رفع شده اما هنوز نقاط پرخطری در این محور وجود دارد که بالقوه قادر به ایجاد حوادث خونین و دردناک از جنس حادثه برخورد دو سواری پژو و سوختن 5 نفر از سرنشینان آن است.

در همین خصوص به سراغ سرهنگ اسفندیار تباشیر فرمانده پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد رفتیم و در خصوص این محور و پیچ تنگ‌کناره با وی هم سخن شدیم.

این فرمانده انتظامی با بیان این که پیچ تنگ کناره یکی از نقاط حادثه‌خیز در محورهای ارتباطی استان به شمار می‌رفت اظهار کرد: با رفع این نقطه حادثه‌خیز مشکلی دیگر ایجاد شد به نحوی که پیچ و شیب همزمان با یکدیگر موجب بالا رفتن سرعت می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا می‌توان با ایجاد و احداث یک باب تونل این پیچ را حذف کرد اظهار کرد: باید کارشناسان در این خصوص نظر دهند.

این فرمانده انتظامی گفت: یکی از راه‌ها این است که باید جدا کننده نیوجرسی در وسط جاده کار گذاشت و همچنین یکی دیگر از راه‌ها ایجاد استروژن و لرزاننده در جاده است که به صورت کوتاه مدت مشکل را برطرف می‌کند.

تباشیر یکی دیگر از راه‌ها را نصب دوربین و سرعت سنج در جاده ذکر کرد و گفت: به دلیل شیب تند و همچنین وجود پیچ باید رانندگان با احتیاط بیشتری در این پیچ عبور کنند.

به گزارش فارس، مسوولان باید فکری اساسی برای این نقطه خطرناک کنند چرا که در ورودی مرکز استان قرار دارد و در آینده با زیاد شدن ترددها ممکن است مشکلات بیشتری را برای رهگذران ایجاد کند.

برچسب ها: تنگ کناره
ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ایل نوئی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
درود برشما، پیچ تنگ کناره ، جاده ای که تاکنون هزینه احداث و تعریض آن از تونل و همچنین تملک اراضی در روستای موردراز بیشتر شده است.
اما این نکته مهم است که منافع پیمانکار مهمتر از ایمنی و استاندارد جاده است. این جاده جدید ، »دور یا بر بلندی« آن معکوس کار شده است و کسی به آن توجه ندارد. وقتی مدیران نظارتی را پیمانکار انتخاب می کنند ، این مدیران چگونه بر چگونگی عملیات اجرایی نظارت کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین
آخرین اخبار