تاریخ انتشار:۱۳:۴۴ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
عصر دنا: جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان با موضوع ازدواج و تحکیم خانواده با حضور معاون فرهنگی وامور جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان با موضوع ازدواج و تحکیم خانواده با حضور شهرام مهدوی مطلق فرماندار بویراحمد و محمد عبدالحسینی معاون فرهنگی و امور جوانان استان، روایی رئیس اداره ورزش وجوانان شهرستان و دیگر اعضای این ستاد برگزار شد.

مهدوی مطلق با انتقاد از نگاه صرفا شهرستانی بدون توجه به پایه های دقیق آماری در نظام برنامه ریزی اغلب ادارات کل استان گفت: در شهرستان بویراحمد به دلیل مرکزیت آن، بخش قابل توجهی از جمعیت، جوان استان و موضوعات مبتلابه جوانان در این شهرستان هست ولی در تقسیم و تخصیص بودجه و اعتبارات بدون توجه به آمار واقعی صرفا در حد یک شهرستان در مقایسه با سایر شهرستان ها نگاه می شود و یکی دلایلی که حجم آسیب های اجتماعی در این شهرستان چشمگیر هست ناشی از این نوع نگاه در تصمیم گیرهای استانی است.

فرماندار بویراحمد ادامه داد: از معاون جوانان تربیت بدنی تشکر می کنیم که از بدو حضور نسبت به سمن های شهرستان توجه بهتری دارند ، اما از سایر مجموعه اداره کل و معاونت های تربیت بدنی استان توقع هست به موضوع جمعیت در شهرستان بویراحمد تمرکز شود تا در حق این شهرستان و مرکز استان اجحاف نشود.

فرماندار بویراحمد ادامه داد: آمار مهمترین شاخص توسعه هر کشور هست و عمدتا همه مدلهای توسعه بر اساس آمار جمعیتی می باشد و ما خواهش داریم در بحث تعداد آمار جوانان شهرستان بویراحمد تمرکز شود و خدماتی که ارائه می شود بر این اساس باشد.

رئیس ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان گفت:مسئله جوانان یک مسئله پایه ای و ساختاری است لذا نگاه به این شاخص می تواند ارتقاء دهنده سایر شاخص ها در ابعاد مختلف باشد.

وی با انتقاد از عملکرد برخی از بانک در موضوع وام ازدواج گفت ؛ مخرج مشترک نظام مسائل جوانان ازدواج است و هر چه در بحث ازدواج در مسئله جوانان خوب کار شود ضمن آنکه به راهبرد کلان کشور در بحث جوانی جمعیت وجمعیت سازی کمک می کند در عین حال نسبت به خود مسئله جوانان کمک بیشتری میکند؛ اما همکاری برخی از بانک ها در پرداخت تسهیلات ازدواج بسیار کم است و تعدادی هم که می خواهند پرداخت کنند ، نیز سخت گیری هایی دارند و خودم چندین نفر را می شناسم که به خاطر سخت گیری بانک قید وام ازدواج را زده و همین مسئله می تواند در ازدواجش تاثیر منفی داشته باشد که البته می توان با تمهیدات دیگری موانع را از سر راه جوانان برداشت.

مهدوی مطلق در ادامه یاد آور شدند: دستگاه‌های دولتی ظرفیت خود را در اختیار ازدواج جوانان قرار دهند وتمامی دستگاه‌های دولتی، نهادهای عمومی و دستگاهای اجرایی که دارای امکانات رفاهی، فرهنگسرا و تالار، باشگاه و اردوگاه‌ها و هسته های مشاوره هستند ، موظفند با هماهنگی کمیته ساماندهی ازدواج، فضاهای مذکور را برای برگزاری جشن و مراسم ازدواج در اختیار زوج‌های واجد‌الشرایط قرار دهند.

محمد عبدالحسینی معاون فرهنگی و امور جوانان استان با اشاره به اهمیت و نقش ستاد ساماندهی امور جوانان در جامعه بیان داشتند:متاسفانه در سال گذشته در موضوع تشکیل ستاد ساماندهی امور جوانان عملکرد خوبی را در بعضی شهرستان ها نداشتیم و این موضوع یکی از آسیب های ما بوده و انشاءالله امیدواریم با همتی ک از فرمانداران و ستادههای ساماندهی امور جوانان دیده می شود نسبت به اهمیت موضوع ساماندهی بیشتر دقت کنیم و تصمیم های خوب و راهبردی دراین زمینه داشته باشیم.

عبدالحسینی تصریح کرد: با توجه به اینکه ۱۹ خرداد ماه شروع هفته ازدواج می باشد و بهانه ای ست برای اینکه تمرکز بهتری را روی فرآیند ازدواج داشته باشیم.

ایشان ادامه داد:ما در حوزه جوانان شش موضوع اصلی(ازدواج،اشتغال،هویت دینی وملی،نشاط اجتماعی،مسائل اجتماعی و مسکن) داریم که آنها را دنبال می کنیم که باید در طول سال شش جلسه تخصصی پیرامون این موضوعات برگزار کنیم و اگر به شکل منظم و هر ۴۵ روز و یا حداقل هر دوماه یک بار این جلسات برگزار شود که بتوانیم این موضوعات را برنامه ریزی خوبی در سطح استان و شهرستان ها داشته باشیم.

معاون فرهنگی و امور جوانان استان با بیان اینکه آمار ما در پرداخت وام ازدواج آمار خوبی نیست گفت : بعضی از بانک های ما در پرداخت تسهیلات ازدواج کم کاری می کنند در صورتی که بودجه برای این امر بودجه مشخصی است و در جلسه ای که با بانک های استان به ریاست معاون اقتصادی استاندار داشتیم برخی بانک ها اظهار می داشتند که ما کمبود نیرو داریم یا تعداد وام های تکلیفی ما زیاد است ک البته باید از برخی از بانک ها نیز تشکر کرد چون نسبت به رسالت و تکلیفی که داشتند همکاری و حتی فراتر هم بودند که این نشان می دهد اگر دقت و رصد بیشتری در بحث وام ازدواج داشته باشیم می توانیم خروجی بهتری داشته باشیم.

نشست ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان بویراحمد برگزار شد+ عکس

نشست ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان بویراحمد برگزار شد+ عکس

نشست ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان بویراحمد برگزار شد+ عکس

نشست ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان بویراحمد برگزار شد+ عکس

نشست ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان بویراحمد برگزار شد+ عکس

نشست ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان بویراحمد برگزار شد+ عکس

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.