کد خبر: ۱۲۸۶۱
تاریخ انتشار:۰۰:۳۱ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۶
عصر دنا: یکی از کاندیداهایی که حضور وی از مدت ها پیش بر سرزبان ها بود، محمد باقر قالیباف شهردار تهران است که اتفاقا 4 سال پیش و در جریان انتخابات سال 92 نیز جزو کاندیداهای اصلی بود و بعد از حسن روحانی نیز در جایگاه دوم از نظر میزان رای قرار گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم بیست و نهمین روز از اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می شود و گمانه زنی ها برای حضور کاندیداهای مختلف در انتخابات آتی از مدت ها پیش آغاز شده و با آغاز سال جدید و نزدیک شدن زمان ثبت نام کاندیداها، چهره افراد حاضر در این کارزار آشکارتر می شود.

 

در این مسیر یکی از کاندیداهایی که حضور وی از مدت ها پیش بر سرزبان ها بود، محمد باقر قالیباف شهردار تهران است که اتفاقا 4 سال پیش و در جریان انتخابات سال 92 نیز جزو کاندیداهای اصلی بود و بعد از حسن روحانی نیز در جایگاه دوم از نظر میزان رای قرار گرفت. حالا انتخابات سال 96 در شرایطی 35 روز دیگر برگزار می شود که این روزها ثبت نام از داوطلبان آغاز شده اما هنوز خبری از ثبت نام محمد باقر قالیباف در انتخابات نیست. این اتفاق در حالی است که اکثر قریب به اتفاق کارشناسان مسائل سیاسی، حضور محمد باقر قالیباف را ضرورتی اجتناب ناپذیر می دانند و بر این باورند که  جمع شدن مشکلات معیشتی و اشتغال جوانان و افزایش معضلات اقتصادی کشور در طول سال های گذشته با مدیریت جهادی چهره هایی چون محمد باقر قالیباف امکان پذیر است.

 

از سوی دیگر نیز کاهش اقبال مردمی به حسن روحانی در طول 4 سال گذشته و متزلزل شدن جایگاه وی برای دوره دوازدهم، این امکان را فراهم ساخته تا محمد باقر قالیباف یکبار دیگر رودروی حسن روحانی ایستاده و این بار با بررسی عملکرد 4 ساله دولت یازدهم، برنامه های خود در راستای بهبود وضعیت اقتصادی و اشتغال را ارائه نماید. این اما تنها ضرورت موجود برای حضور قالیباف در انتخابات نیست و علل و عوامل بسیاری وجود دارد که حضور محمد باقر قالیباف در انتخابات را اجتناب ناپذیر می کند.

 

هراس جریان حاکم بر دولت از حضور قالیباف

 

 با نزدیک شدن ایام انتخابات، برخی جریانات حامی کاندیداها با استفاده از موقعیت و جایگاه خود، به جای ارائه برنامه ها و راهکارهای برون رفت کشور از مشکلات، اقدام به تخریب چهره کاندیدای رقیب می کنند. موضوعی که این روزها نیز با فرارسیدن روزشمار انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم بار دیگر شاهد آن هستیم.

 

یکی از این جریانات، حامیان رئیس دولت یازدهم هستند که از مدت ها پیش پروژه تخریب چهره های انتخاباتی و رقیب روحانی را کلید زده اند. از این رو بازی انتخاباتی حامیان دولت نیز چند روزی است که شکل جدی تری به خود گرفته و به هر راهی چنگ زده می شود تا کاندیدای رقیب را با مشکل مواجه کنند.

 

یکی از این چهره ها، محمد باقر قالیبافی است که هنوز حضورش در انتخابات ریاست جمهوری قطعی نشده اما مورد هجمه شدید حامیان دولت قرار گرفته است. در تازه ترین اقدام نیز گزارش حادثه پلاسکو دستاویزی شد تا حامیان دولت با بهره برداری انتخاباتی از آن، کاندیدایی که هنوز حضورش در انخابات ریاست جمهوری قطعی نیست را تخریب کنند.

 

دوم- می خواهند قالیباف را از میدان به در کنند

 

بدون شک حضور محمد باقر قالیباف هم تنور انتخابات را گرم خواهد کرد و هم شرایط را برای سایر کاندیداهای حاضر در انتخابات سخت تر می کند. اقداماتی که شهردار تهران در طول 3 دوره حضور در شهرداری تهران برای پایتخت انجام داده بر هیچ کس پوشیده نبوده و مدیریت جهادی وی بر تهران موجب شده تا علیرغم بی توجهی دولت ها به شهرداری تهران، پایتخت ایران تغییرات محسوسی نسبت به گذشته داشته باشد.

 

این در شرایطی است که برخی سیاسی کاری ها در شورای شهر تهران در آستانه انتخابات 96 موجب شد تا حتی برخی از اعضای شورای شهر تهران بر استیضاح شهردار تهران نیز تاکید کنند اما نه تنها اکثریت اعضای شورای شهر مهر مخالفت بر این اقدام زدند، بلکه بر ادامه فعالیت جدی قالیباف در شهر تهران تاکید کردند.

 

از سوی دیگر نیز پرونده روشن شهردار تهران در ماجرای املاک نجومی و همچنین ماجرای پلاسکو، نشان می دهد که برخی جریان های سیاسی با مطرح کردن این مسائل، به دنبال از میدان به در کردن قالیباف بوده و هستند. همین مسائل موجب می شود تا حضور محمد باقر قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 به یک موضوع اجتناب ناپذیر تبدیل شود.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین