کد خبر: ۱۲۶۷۱
تاریخ انتشار:۲۲:۵۳ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۶
سخنگوی وزارت کشور خبر داد
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): سیدسلمان سامانی تصریح کرد: هیئت‌های اجرایی پس از دریافت نتیجه رسیدگی به سوابق داوطلبان موظفند ظرف مدت هفت روز به صلاحیت داوطلبان رسیدگی و نتیجه را اعلام کنند. مطابق قانون بعد از پایان فرایند ثبت نام نامزدهای انتخابات شوراها، 10 روز به مراجع چهارگانه فرصت داده شده است که در پاسخ به استعلام صورت گرفته درباره سوابق موجود افراد بررسی های لازم را انجام دهند و نتیجه را مستقیماً به هیئت اجرایی ذیربط اعلام کنند.

وی افزود: این فرصت 10 روزه به پایان رسیده است و هیئت‌های اجرایی در سراسر کشور اولین جلسه خود را برای بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراها آغاز کرده اند که این فرایند تا 23 فروردین ادامه می یابد و هیئت های اجرایی مورد به مورد و فرد به فرد صلاحیت نامزدها را بررسی می‌کنند.

سامانی ضمن تاکید بر تکلیف هیئت‌های اجرایی در رعایت بی طرفی ادامه داد: بررسی سوابق داوطلبان باید محرمانه انجام گیرد به طوری که موجب هتک حیثیت و آبروی افراد نشود و بررسی‌ها از محدوده موارد مذکور در قانون شوراها خارج نگردد و افشای هرگونه اطلاعات دریافت شده ازجانب اعضای هیئت‌های اجرایی و یا هرشخص دیگر ممنوع است.

سخنگوی وزارت کشور خاطرنشان کرد: پس از اینکه بررسی‌های هیئت های اجرایی به پایان رسید، مراتب به هیئت های نظارت ارسال می‌شود و نظر هیئت‌های اجرایی بخش و شهرستان مبنی بر تأیید صلاحیت داوطلبان با تأیید هیئت‌های نظارت شهرستان و بخش معتبر است و چنانچه ظرف هفت روز از تاریخ دریافت نتیجه رسیدگی صلاحیت داوطلبان، هیئت نظارت مربوط درباره داوطلب یا داوطلبان نظر خود را اعلام نکند، نظر هیئت اجرایی ملاک عمل خواهد بود. نهایتا پس از اعلام نظر هیئت‌های نظارت، ابلاغ مراتب تایید یا رد صلاحیت داوطلبان توسط فرماندارهای در روز دوم اردیبهشت انجام می‌شود.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین
آخرین اخبار