کد خبر: ۱۲۰۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار:۰۰:۲۲ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
حواشی نشست وزیر فرهنگ در شورای اداری؛
عصر دنا: استاندار کهگیلویه و بویراحمد عدم وجود سینما در مرکز استان را از مهم‌ترین مشکلات زیرساختی فرهنگ و هنر بیان کرد و یادآور شد: یاسوج از معدود استان‌های کشور است که سینما ندارد ضمن اینکه در دیگر شهرستان‌های استان نیز وضع به همین منوال است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز با حضور سید رضا صالحی‌ امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن شماره یک استانداری این استان برگزار شد.

سید موسی خادمی  در این  نشست ضمن خیر مقدم به وزیر محبوب فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: انشاء الله که این سفر مایه خیر و برکت برای استان ما باشد.

وی با بیان اینکه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مسئولان محبوب و فرهنگی دولت تدبیر و امید است، تصریح کرد: وی در تمامی مسئولیت های فرهنگی و امنیتی خود مقوله فرهنگ را مد نظر قرار داده و امروزه نیز در سمتی که لایق وی است قرار دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد  با بیان اینکه استان ما نیز فرهنگی است، خاطرنشان کرد: ظرفیت های خوبی در حوزه فرهنگی در این استان وجود دارد که انتظار داریم به استان توجه خاصی داشته باشد.

خادمی با اشاره به اینکه این استان در تمامی عرصه ها از مقابله با رژیم ستم شاهی تا جنگ هشت سال دفاع مقدس و انتخابات حضور چشم گیری دارند، یادآور شد: خوشبختانه با گزارش هایی که مسئولان دادند شاهد پیشرفت در حوزه قرآنی و مسائل فرهنگی هستیم.

وی در این نشست ضمن قدردانی از حضور وزیر ارشاد برای سفر به این استان، اظهار کرد: شهادت و ایثارگری مهم‌ترین و اصلی‌ترین هنر  مردم استان کهگیلویه و بویراحمد است که در همه ادوار تاریخ وجود داشته است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:  استان ما در زمینه شاهنامه‌خوانی، تئاتر و سایر حوزه‌های هنری نیز وضعیت خوبی را تاکنون در کشور داشته و امیدواریم بتوانیم در همه حوزه‌ها پیشرفت کرده و در کشور جزء استان‌های برتر فرهنگی و هنری باشیم.

وی با اشاره به اینکه استان ما در حوزه رسانه در کشور از فعال‌ترین حوزه‌ها به شمار می‌رود، گفت: درست است که نشریات و رسانه‌های ما جوان هستند اما با تلاش و کوشش فراوان توانسته‌اند تاکنون درخشش خوبی داشته باشند.

خادمی به محروم بودن استان اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه استان ما از گذشته تاکنون به عنوان استانی محروم شناخته شده است نیاز است در بحث منابع و اعتبارات کمک بیشتری به این استان شود.

 وی با اشاره به مشکلات دیگر حوزه‌ها، تصریح کرد: استان ما در حوزه‌هایی مانند آب و راه روستایی و برق مشکلات زیادی دارد و همین موضوعات باعث شده تا حوزه فرهنگ در مرتبه بعدی قرار گیرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در بخش خصوصی و نهادهای عمومی مانند شهرداری‌ها نیز مشکلات زیادی داریم، یادآور شد: این مشکلات باعث شده تا آنها هم نتوانند آن گونه که باید حوزه فرهنگ و هنر را حمایت کنند.

خادمی در بخش پایانی سخنان خود به مشکلات حوزه زیرساختی در استان اشاره کرد و گفت: مشکلات زیرساختی عمده‌ای در استان داریم.

وی عدم وجود سینما در مرکز استان را از مهم‌ترین مشکلات زیرساختی فرهنگ و هنر بیان کرد و یادآور شد: یاسوج از معدود استان‌های کشور است که سینما ندارد ضمن اینکه در دیگر شهرستان‌های استان نیز وضع به همین منوال است.

 منبع:صبح زاگرس

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
مهمترین مشکل پارتی بازی و حق کشی است دکی جان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین
آخرین اخبار