کد خبر: ۱۱۵۷۴
تاریخ انتشار:۰۰:۱۰ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۵
آتش نشانی که باید خود را فدای پلاسکوی اقتصادی کشور کند، کیست؟
عصر دنا: اقتصاد کشور به کجا کشیده شده که طیب نیا چهارسال پیش با تمام انتقاداتی که طیف های مختلف سیاسی نسبت به وضعیت اقتصادی کشور داشتند حاضر به پذیرش مسئولیت وزارت اقتصاد شد اما امروز میگوید: «در دولت بعدی نخواهم ماند، بمانم که چه؟!» این مساله تحلیل ها را به سمت رقم خوردن یک پلاسکوی اقتصادی در آینده نزیک کشور میبرد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):  در حالیکه چند روز بیشتر از سخنان رئیس جمهور در گفت و گوی تلویزیونی با مردم و اظهار خوشحالی فراوان در مورد عبور از مشکلات اقتصادی کشور و افزایش رشد اقتصادی میگذرد طیب نیا وزیراقتصاد در گفت و گو با مشرق میگوید:« در دولت بعدی نخواهم ماند. امکان ندارد. بمانم که چه؟ می‌روم دانشگاه درسم را می‌دهم، انتقادم را می‌کنم، کارهای پژوهشی‌ام را پیش می‌گیرم، حقوقم هم بیشتر است، فحش هم کمتر می‌خورم.»
 
سوال هایی که در پی این صحبت وزیراقتصاد در ذهن تداعی میشود این است که چه اتفاقاتی در دولت یازدهم اتفاق افتاده است که وزیر اقتصاد همان دولت حاضر به پذیرش مسئولیت آن نمیشود؟ اگر کشور در مسیر عبور از رکود و کاهش بیکاری و افزایش رشد اقتصادی گام برمیدارد چرا آقای وزیر باید از زیر این مسئولیت شانه خالی کند؟
 
اقتصاد کشور به کجا کشیده شده که طیب نیا چهارسال پیش با تمام انتقاداتی که طیف های مختلف سیاسی نسبت به وضعیت اقتصادی کشور داشتند حاضر به پذیرش مسئولیت وزارت اقتصاد شد اما امروز میگوید: در دولت بعدی نخواهم ماند، بمانم که چه؟! این مساله تحلیل ها را به سمت رقم خوردن یک پلاسکوی اقتصادی در آینده نزیک کشور میبرد.
 
این صحبت ها تحلیل گران را بر آن می دارد تا با بررسی اجمالی وضعیت اقتصادی کشور به این سوال پاسخ دهند که چه بر سر اقتصاد کشور آمده است که هیچ کس حاضر به پذیرش مسئولیت آن نیست، حتی مسئولان امروز این وضعیت؟
 
به طور مثال باید به این مهم اشاره کرد که در سه سال اول دولت یازدهم، 470 هزار میلیارد تومان از منابع بودجه کشور، صرف هزینه‌های جاری دولت شده که بیش از 2 برابر درآمد نفتی است که دولت‌های نهم و دهم طی 8 سال در بودجه خرج کرده‌اند!!!
 
 
در بودجه ای که امثال نیز دولت لایحه آن را به مجلس داد افزایش سه و نیم برابری هزینه های جاری کشور خودنمایی میکند این در حالی است که دولت حسن روحانی مدعی استبرای رونق تولید و حمایت از صنایع کوچک و بزرگ کشور که هر روز به تعطیله کشیده میشوند پول ندارد!
 
 
حجم بسیار زیاد نقدینگی کشور که طی سه سال گذشته دوبرابر شده است نیاز به یک جرقه کوچک دارد تا فاجعه پلاسکوی اقتصادی کشور را رقم بزند. فاجعه ای که باعث شده تا طیب نیا نخواهد یا نتواند که مسئولیت آتش نشانی آن را بر عهده بگیرد. 
 
 
این مساله به روشنی برای اهل اقتصاد و دولتی ها واضح است که دولت بعد هر کس با هر گرایشی باشد کاری بس دشوار در برابر آوارهای اقتصادی در طول سه سال گذشته بر عهده دارد.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین
آخرین اخبار