کد خبر: ۱۱۴۳۸
تاریخ انتشار:۲۲:۱۵ - ۲۸ دی ۱۳۹۵
مسئول هواشناسی نی ریز خبرداد؛
عصر دنا: بر اساس نقشه‌هایی که از سوی اداره هواشناسی نی ریز منتشر شده است استان فارس و شهرستان نی ریز نی‌ریز در مناطق بارانی قرار دارد و احتمال بارندگی در این مناطق زیاد است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): به نقل از نبض نی ریز؛  بر اساس پیش‌بینی‌های اداره هواشناسی شهرستان نی‌ریز از هفته دوم بهمن‌ماه امسال، سامانه‌های بارشی خوبی وارد کشور خواهد شد.

علیرضا بهنام مسوول هواشناسی نی ریز با اعلام این خبر اظهار داشت: مقدار بارش ایستگاه نی ریز از ابتدای سال زراعی جاری تا مورخ 95/10/26 ، 5.2 میلی متر بوده است که این مقدار برابر با 12٪ میانگین بلند مدت فصل پاییز می باشد.

وی ادامه داد:  این در حالی است که بارش سال زراعی گذشته تا این تاریخ 131.4 میلی متر یعنی بیش از 200٪ میانگین بلند مدت پاییزی می باشد.


بهنام تصریح کرد: با این وجود انتظار می‌رود چنین وضعیتی در اوایل ماه بهمن با عقب نشینی سامانه  پرفشار "جنب حاره ای" تغییر نموده و امکان نفوذ سامانه های بارشی بر روی کشور مهیا شود و بارش ها در ماه دوم زمستان به میانگین بلند مدت نزدیک شود ولی در هر حال بارش سال زراعی کمتر از نرمال خواهد بود چنین شرایطی مصرف بهینه آب و انرژی و برنامه ریزی جهت مواجهه با کمبود آب را اجتناب ناپذیر می کند.

برچسب ها: هواشناسی ، نی ریز ، عصر دنا
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین