تاریخ انتشار:۱۱:۰۷ - ۰۸ دی ۱۳۹۵
عصر دنا: مردم شهرستان لنده از وضعیت نامناسب نوبت‌دهی و کمبود پزشک سونوگرافی در این شهرستان گلایه‌مند و خواستار رسیدگی به وضعیت موجود هستند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

بهداشت و درمان یکی از مقوله‌های مهم و حیاتی در جامعه بشری بوده که توجه به ابعاد مختلف آن از دیرباز مورد توجه دولتمردان و حکومت‌های مختلف در عرصه جهانی بوده است.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی بهداشت و درمان از وضعیت نابسامان دوران خود بیرون جست و علم پیشرفت و توسعه را به دست بانیان و متولیان امر گرفتند.

پیشرفت روزافزون علم و دانش پزشکی و فناوری‌های نوین بهداشتی و درمانی در سطح کشور، سلامت و امنیت بهداشتی را بیش از پیش به همراه داشت و باعث رشد جمعیت و سلامت عمومی در جامعه گشت.

در سال‌های اخیر با اجرای طرح تحول سلامت در کشور این رشد و پیشرفت شتاب بیشتری به خود گرفته و در اقصی نقاط کشور شاهد تجهیز و راه‌اندازی مراکز بهداشتی و درمانی و تحول عمیق در بحث سلامت بوده‌ایم ولی متأسفانه توزیع امکانات آنگونه که باید انجام می‌شد تحقق نیافته است.

استان کهگیلویه و بویر‌احمد و به تبع آن شهرستان لنده شاید از طرح تحول نظام سلامت فقط نام زیبای این طرح را به یادگار دارند، البته نباید خدمات انجام شده را زیر سؤال برد ولی به وسعت نام این طرح پیشرفت و توسعه‌ای صورت نپذیرفته است.

شبکه بهداشت و درمان شهرستان یک‌ سالگی خود را پشت سر گذاشت. هر چند توسعه سخت‌افزاری در این شهرستان به نوبه‌خود قابل تحسین بوده ولی مشکلات و معضلات بر جای مانده از گذشته‌ها اجازه نداده که پیشرفت و توسعه شبکه بهداشت و درمان به چشم آید.

یکی از مشکلاتی که همچنان مردم شهرستان با آن دست و پنجه نرم می‌کند نبود پزشکان متخصص در شهرستان(کلنیک تخصصی) بوده که نارضایتی‌های عمومی را به همراه داشته هرچند مدیریت و مجموعه شبکه بهداشت و درمان شهرستان تلاش بسیاری برای حضور موقت پزشکان متخصص در درمانگاه لنده انجام داده‌اند ولی مسکنی بیش نبوده است.

توسعه و تجهیز امکانات با اره‌اندازی دستگاه‌های رادیولوژی و سنوگرافی توسط مجمع خیرین سلامت استان و با تلاش مسؤولان پذیرفته ولی به گفته یکی از همشهریان لنده‌ای «وقتی امکانات نبود می‌گفتند پزشک بدون امکانات به درد شهرستان نمی‌خورد ولی حالا که امکانات آمد می‌گویند پزشک متخصص نداریم».

دستگاه سنوگرافی شهرستان لنده در سال جاری در شهرستان نصب و راه‌اندازی شد ولی نبود پزشک و کارشناس مربوطه در شهرستان باعث شده که در طول هفته تنها یک روز از این دستگاه ده‌ها میلیونی استفاده شود. صف‌های طولانی گرفتن نوبت و ویزیت تنها 40 نفر در یک روز باعث سردرگمی مردم شهرستان شده است. وضعیت نامناسب نوبت‌دهی و با حضور بیماران از ساعت‌های اولیه صبح (ساعت 3 بامداد) برای گرفتن نوبت باعث نگرانی مردم و نارضایتی و گلایه‌های آنان شده است.

مهندس امراله خانی رئیس شبکه بهداشت و درمان لنده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لنده گفت: در سطح شهرستان پزشک متخصص سنوگرافی نداریم و پزشک کنونی از شهرستان کهگیلویه یک روز در هفته بیماران را در شهرستان لنده ویزیت می‌کند.

وی افزود:رایزنی‌هایی برای ویزیت بیماران شهرستان در دو روز متوالی با پزشکان متخصص سنوگرافی انجام شده که ظرف هفته‌های آینده این موضوع و مشکل تا حد قابل توجهی برطرف خواهد شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان لنده تصریح کرد: البته با پیگیری‌هایی که انجام شده درصدد راه‌اندازی کلنیک تخصصی پزشکان در شهرستان هستیم که متأسفانه کمبود فضای فیزیکی این مهم را به تأخیر انداخته است.

خانی یادآور شد: با هماهنگی فرمانداری مکانی برای این مهم در نظر گرفته شد که امیدواریم هرچه سریعتر این مکان تجهیز و آماده راه‌اندازی کلینیک تخصصی پزشکان شود.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین
آخرین اخبار