تاریخ انتشار:۲۳:۱۷ - ۲۶ آذر ۱۳۹۵
دستان پر مهر خیران بر سر دانش‌آموزان رودسمه/
عصر دنا: دانش‌آموزان رودسمه که داشتن کفش نو و لباس گرم در سوز سرمای زمستان آرزویشان بود با دریافت کمک خیران امیدوار شدند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

در مکتب امام علی(ع) همه افراد بشر حق دارند از یک زندگی انسانی بهره‌مند باشند، این که دیده می‌شود گروهی در ناز و نعمت‌اند و عده‌ای در فقر دست به گریبان یا به خاطر این است که ثروتمندان به وظیفه خود عمل نمی‌کنند یا به جهت این است که مسؤولان در تدبیر امور و اجرای عدالت اجتماعی عاجزند.

در حالی که امام راحل همواره از زاغه‌نشینان به صاحبان انقلاب یاد کرده و می‌فرمودند این پا برهنه‌ها ولی نعمت ماها هستند با گذشت قریب به چهار دهه از انقلاب شکوهمند اسلامی فقر، نداری و محرومیت در برخی روستاهای دورافتاده کهگیلویه بیداد می‌کند و این موضوع ضرورت برنامه‌ریزی در این زمینه را برای مسؤولین امر یادآوری می‌کند.

 

توزیع البسه گرم و کفش بین دانش آموزان رودسمه

با این حال شاهد عمق محرومیت در روستاهایی هستیم که شهیدانی تقدیم نظام کرده و همچنان پایبند ارزش‌های والای نظام اسلامی و وفادار به ولایت هستند.

در بخش دیشموک روستاهایی وجود دارد که فقر در آن مشهود است و ساکنانش از کوچکترین امکانات رفاهی زندگی محروم هستند.

مردمان روستای رودسمه از توابع بخش دیشموک در سخت‌ترین شرایط زندگی می‌کنند، به طوریکه اهالی این روستا در کنار رود خروشان از نعمت آب آشامیدنی محروم‌اند.

بارش رحمت الهی برای روستائیان رودسمه با تلخی قطع ارتباط با بخش و شهرستان همراه است چون سال‌هاست از وعده ساخت پل ارتباطی می‌گذرد و خبری از عمل نیست.

رودی که از روستا می گذرد و مردم تشنه نظاره می کنند

مردم رودسمه این روزها خسته از وعده‌های بی‌عمل مسؤولان چشم امید به دستان پر مهر خیران دوخته‌اند، خیران نیک‌اندیشی که با کشت بهترین محصولات معنوی در مزرعه دنیا، قصری از جنس نور در آخرت را برای خود می‌سازند و محصول آن را در آخرت در کنار خوبان و محبان الهی برداشت می‌کنند.

برای شنیدن فریاد مظلومیت ساکنان دیار رودسمه باید در آنجا حضور پیدا کنید و پرتلاطم‌ترین لحظات زندگیشان را با نگاه بغض‌آلود زنان و کودکان که با بی‌توجهی مسؤولان گره خورده است با جان دل ببینید و لمس کنید.

پس از انعکاس مشکلات رودسمه در خبرگزاری فارس که آبان ماه امسال با عنوان «نگاه مضطرب روستائیان رودسمه و آجم به ابرهای باران‌زا/ دیگر فریادی برای دردهای نهفته در گلویمان نداریم» بر خروجی این رسانه رفته بود خیرانی از جنس نور برای مساعدت به مردم روستا شتافتند.

دانش‌آموزان رودسمه که داشتن کفش نو و لباس گرم در سوز سرمای زمستان آرزویشان بود به کمک کسانی که در املای محبت بیست می‌گیرند به آرزویشان رسیدند.

دانش آموزانی که سایه پرمهر و دستان توانمند خیران را بر سر خود احساس می‌کنند حالا با خوشحالی و لبخندی که نمی‌توان بر آن قیمت گذاشت خود را برای کلاس درس آماده می‌کنند و متفاوت‌تر از روزهای گذشته در کلاس درس حاضر می‌شوند.

محموله‌های کمک به مردم رودسمه در قالب مواد غذایی و پوشاک توسط کمیته امداد شهرستان در این روستا توزیع شد.

امرالله فروزنده در حاشیه توزیع البسه بین دانش آموزان در گفت‌و‌گو با فارس تصریح کرد: در مرحله نخست مواد غذایی از قبیل برنج،ماکارونی،سویا،قند و روغن به ارزش 100 میلیون ریال بین خانواده های رودسمه، پایپر و دلی توزیع شد.

مدیر کمیته امداد کهگیلویه افزود: دومین محموله کمک‌های خیرین پوشاک ویژه دانش‌آموزان بود که با حضور معاون فرماندار به همه دانش‌آموزان اهدا شد.

جاده ارتباطی رودسمه همچنان به محض بارندگی خراب می‌شود و دانش‌آموزان دوره راهنمایی که برای تحصیل مجبورند این راه پر فراز و نشیب را تا رسیدن به روستای همجوار طی کنند خانه‌نشین می‌شوند.

 

*********************************
گزارش و عکس از: طیبه سادات سعادتی نیک
*********************************

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین