کد خبر: ۱۱۱۵۰
تاریخ انتشار:۱۲:۱۸ - ۲۶ آذر ۱۳۹۵
عضو فراکسیون امید مجلس:
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

محمدعلی وکیلی نماینده مردم تهران و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره فتح‌الفتوح آزادی حلب که نتیجه رویکرد مقاومت بود و همچنین اهمیت آزادسازی حلب، اظهار داشت: در باب آزادسازی حلب باید بگویم حلب تبدیل به نقطه تقابل دو جریان جهانی استعمار و تروریسم و همچنین مقاومت در جهان شده بود.

وی با بیان اینکه اهمیت آزادسازی حلب به دلیل تقابل این دو نگرش و قدرت جهانی بود، افزود: آزادسازی حلب در حقیقت توفق قدرت مقاومت بر قدرت استعمار و تروریسم بود؛ تروریسم و استعمار به علاوه جریان متحجر منطقه‌ای به دنبال این بودند که موازنه را به نفع جریان استعمار تغییر دهند، اما محور مقاومت در منطقه توانست گفتمان جنگ سوریه را از یک جنگ عربی-محلی به یک جنگ ایدئولوژیک تبدیل کند و در نهایت هم پیروز شود.

این عضو فراکسیون امید مجلس همچنین تصریح کرد: پیروزی گفتمان مقاومت در منطقه بر گفتمان استعمار تأثیر چشم‌گیری بر مناسبات و معادلات بین‌المللی خواهد داشت؛ آزادسازی حلب از اشغال تروریست‌ها منجر به تقویت اعتماد به نفس جریان مقاومت در منطقه به خصوص در فلسطین و لبنان خواهد شد.

وی در پایان با بیان اینکه آزادسازی حلب مقدمه آزادسازی یمن خواهد بود و روحیه جریان مقاومت در یمن قطعاً با این پیروزی تقویت خواهد شد، خاطرنشان کرد: خط مقاومت در منطقه با آزادسازی حلب به شدت تقویت می‌شود، معادلات منطقه‌ای به نفع جریان مقاومت تغییر خواهد کرد و قدرت‌های بزرگ خواهند فهمید که در زمین بازی بین مقاومت و جریان متحجر منطقه‌ای به علاوه جریان کور تروریسم و جریان استعمار حتماً بازی به نفع مقاومت در طول زمان تغییر خواهد کرد؛ چرا که جریان مقاومت در منطقه با مطالبات مردمی هارمونی دارد و این پیروزی در حقیقت هژمونی گفتمان مقاومت خواهد بود.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین