کد خبر: ۱۱۱۲۲
تاریخ انتشار:۲۰:۳۲ - ۲۱ آذر ۱۳۹۵
عصر دنا: در مورد عقایدتان از پول با فرد مقابل‌تان صحبت کنید. اینکه همیشه از بی‌پولی زیاد وحشت دارید یا اینکه مدام در فکر به دست آوردن پول بیشتر در زندگی هستید. احساسات و افکارتان را در این باره بی‌پرده با یکدیگر در میان بگذارید.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): به نقل از فردانیوز، هر دختر و پسری برای ازدواج دارای ملاک‌هایی هستند. گرچه در بعضی از ملاک‌ها و در جزئیات ممکن است ازدواج برای هر کسی متفاوت باشد اما به صورت کلی می‌توان گفت که در بسیاری از موارد این معیارها مشترک هستند. یکی از این ملاک‌ و معیارهای مشترک، داشتن کار و وضعیت اقتصادی مناسب است. موضوعی که به مرور و با بالا رفتن هزینه‌های زندگی جایگاه خاصی در میان ملاک‌‌های ازدواج پیدا کرده است. در ادامه درباره پول و اینکه پیش از ازدواج باید در این باره از چه چیزهایی مطمئن شوید با شما صحبت خواهیم کرد.

جایگاه پول در زندگی شما کجاست؟
یکی از مسائل مهم در زندگی مشترک مدیریت صحیح پول است. در ابتدا باید بررسی کنید که پول در زندگی شما و طرف مقابل‌تان چه جایگاهی دارد. آیا پول برای شما وسیله‌ای برای خرید مایحتاج زندگی است؟ یا وسیله‌ای برای کسب قدرت و مقام؟ جواب فرد مقابل‌تان به این سوالات چیست؟ تعارف را کنار بگذارید و ابتدا خودتان به این سوالات صادقانه پاسخ دهید. پس از آن سراغ فرد مقابل‌تان بروید. برای رسیدن به پاسخ این سوال از او درباره کودکی‌اش بپرسید و اینکه در آن زمان وضعیت اقتصادی‌شان چطور بوده‌است؟ سعی کنید متوجه شوید که پول در خانواده او چه جایگاهی دارد.

از افکارتان درباره پول با هم صحبت کنید
درمورد عقیده‌تان از پول با او صحبت کنید. از اینکه همیشه از بی‌پولی زیاد وحشت دارید یا اینکه مدام در فکر به دست آوردن درآمد بیشتر در زندگی هستید. احساسات و افکارتان را در این باره بی‌پرده با یکدیگر در میان بگذارید.

قانون «از کجا آورده‌ای؟» را فراموش نکنید
یکی از موضوعاتی که در جلسات خواستگاری از آن صحبت می‌شود میزان درآمد مرد است. اما شما باید به این موضوع توجه داشته باشید که تنها مطمئن شدن از اینکه او دارای درآمد مشخصی است، کفایت نمی‌کند. بلکه شما در ابتدا باید به این نکته پی‌ببرید که این پول از کجا و برای چه کاری به او پرداخت می‌شود. احساسات را کنار بگذارید و منصفانه قضاوت کنید که درآمد او عادلانه است یا نه؟

حاضر است برای به دست آوردن پول بیشتر چه کارهایی انجام دهد؟
باید بررسی کنید که در صورت قرار گرفتن در شرایط سخت مالی در طول زندگی مشترک و یا یک موقعیت وسوسه برانگیز برای انجام کار خلاف قانون یا خلاف اخلاق و شرع ولی با درآمد زیاد چقدر قوی یا ضعیف است؟ چه اندازه حاضر به مقاومت کردن در چنین وضعیتی است؟ آیا می‌تواند برای مدتی زندگی را به سختی بگذارند ولی به هر قیمتی به دنبال کسب پول بیشتر نباشد؟ این یکی از مواردی است که پایبند بودن به آن در زندگی مشترک هم از طرف زن و هم از طرف مرد اهمیت دارد. چرا که لغزش یک نفر در این مورد می‌تواند به سقوط همسرش نیز منجر شود.

یک خرید بزرگ از نظر شما یعنی چه؟
برایش توضیح دهید که یک خرید بزرگ از نظر شما چه معنی‌ای دارد. ممکن است برای شما چند میلیون تومان یک خرید بزرگ محسوب شود ولی از نظر فرد مقابل‌تان چنین خریدی ناچیز به نظر بیاید. علاوه بر این از میزان خرج‌های خود در طول یک ماه و اینکه پول‌تان بیشتر صرف خرید چه چیزهایی می‌شود، نیز صحبت کنید.

از مهارت‌های فرد مقابل‌تان آگاه شوید
ممکن است فردی به خواستگاری شما آمده باشد که پس‌انداز زیادی نداشته باشد ولی گزینه مناسبی برای ازدواج باشد. حال شما باید چه کار کنید؟ آیا این موضوع انقدر مهم است که به او جواب منفی بدهید؟ برای اینکه به جواب این سوال برسید باید از او درباره مهارت‌هایش بپرسید. این موضوع که فرد پس از دوران مدرسه چه‌کرده است؟ به دنبال ادامه تحصیل و دانشگاه بوده؟ یا به دنبال چه کاری رفته و تا چه اندازه دارای استقلال مالی بوده، پاسخ این سوالات در تصمیم گیری بسیار کمک‌تان خواهد کرد. توجه داشته باشید که داشتن مهارت‌های کافی و استقلال مالی حتی از داشتن مدرک دانشگاهی نیز اهمیت بیشتری دارد. موضوعی که در جامعه امروز کمتر می‌توانید نظیر آن را ببینید و افراد با مدرک دانشگاهی ولی بدون مهارت و سابقه شغلی هر روز تعدادشان در حال افزایش است.

حساب مشترک بله یا خیر؟
درباره داشتن حساب مشترک در زندگی مشترک حتما از نظر فرد مقابل‌تان باخبر شوید. برای بعضی زوج‌ها داشتن حساب مشترک نشانه تعهد در زندگی مشترک است. همچنین خانم‌ها، باید از اینکه فرد مقابل‌‌شان توقع دارد درآمدشان در زندگی مشترک خرج شود یا نه، سوال بپرسند. خانم‌ها باید توجه داشته باشند که پاسخ این سوال اهمیت بسیاری دارد که آیا خواستگارشان در زندگی مشترک روی درآمد آنها حساب باز می‌کند یا نه؟

ازدواج به خاطر پول؟
اگر خواستگارتان دارای شرایط مالی خوبی است و تصمیم دارید به او جواب مثبت بدهید. قبل از آن بررسی کنید که جواب شما تا چه اندازه تحت تاثیر شرایط مالی خوب او قرار گرفته است. اگر دلیل اصلی ازدواج شما با چنین فردی مادیات است به این موضوع هم فکر کنید که در صورت از دست رفتن دارایی‌های او باز هم حاضر هستید در کنار او بمانید؟ آیا چنین فردی بدون دارایی‌هایش باز هم برای شما همان جایگاهی را دارد؟

دخل و خرج خانه بر عهده چه کسی باشد
درباره اینکه مسئولیت دخل و خرج خانه بر عهده چه کسی باشد، با هم صحبت کنید. لازم است که درباره پرداخت قبض‌ها و هزینه‌های روزانه زندگی با هم به توافق برسید.

یادتان باشد که...
در هر حال پول یکی از عوامل مهم در زندگی مشترک است. فارغ از اینکه به اصول شرعی معتقد باشید یا نه، پولی که از راه درست به دست آمده باشد می‌تواند تاثیر مثبتی روی زندگی شما و تربیت فرزندان‌تان داشته باشد. پس یادتان باشد آنچه پیش از ازدواج باید از آن باخبر شوید؛ «از کجا به دست آوردن و چگونه به دست آوردن» پول است. موضوعی که در روزهای زندگی نیز نباید از آن غافل شد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین
آخرین اخبار