کد خبر: ۱۱۰۹۲
تاریخ انتشار:۱۲:۲۲ - ۱۹ آذر ۱۳۹۵
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

پارلمان کره جنوبی با اکثریت آراء، استیضاح «پارک گئون هی» رئیس‌جمهور این کشور را تصویب کرد.

بعد از رسوایی رئیس‌جمهور کره جنوبی در دادن اختیارات حکومتی به افراد خارج از دولت، مقرر شد پارلمان کره جنوبی وی را استیضاح کند.

رسانه‌های کره جنوبی اخیرا گزارش دادند که یکی از دوستان نزدیک رئیس جمهوری، با استفاده از نفوذ خود بر خانم پارک و موقعیتی که در دفتر ریاست جمهوری ایجاد کرده بود در بعضی انتصابات مداخله و احتمالا از موقعیت خود بهره‌برداری اقتصادی هم کرده است.

این رسوایی خشم مردم کره جنوبی را برانگیخت و طی اعتراضات متعددی خواستار استعفای وی شدند. در پی اعتراضات مردمی خانم پارک از مردم عذرخواهی کرد و برخی از اعضای کابینه و مشاوران وی استعفا کردند.

همچنین خانم پارک از پارلمان خواسته بود تا در این باره تصمیم‌گیری کند و روز سه‌شنبه خطاب به مردم گفت نظر پارلمان هرچه باشد، آن را می‌پذیرد اما از سمتش کناره‌گیری نکرد.

با تصویب استیضاح رئیس‌جمهور کره جنوبی در پارلمان، دادگاه قانون اساسی درباره برکناری خانم پارک از این سمت و یا ابقای وی تصمیم‌گیری خواهد کرد.

در حال حاضر رئیس‌جمهور کره جنوبی از سمت خود تعلیق شده و تا رأی نهایی دادگاه قانون اساسی، نخست‌وزیر کره جنوبی به عنوان رئیس‌جمهور موقت فعالیت خواهد کرد./ فارس

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین