کد خبر: ۱۱۰۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار:۰۰:۵۴ - ۰۹ آذر ۱۳۹۵
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): مالکان این اراضی 4 هزار و 410 متر مربع از اراضی زراعی و باغی خود را در تنگ مهریان و سروک شهر یاسوج بدون مجوز کمیسیون تغییر کاربری اراضی استان تغییر کاربری داده و دور اراضی خود را دیوار کشیدند که این کار تخلف و مصداق بارز تغییر کاربری است.
بنا به این گزارش از مجموع مساحت اراضی زراعی و باغی تغییر داده شده 4 هزار و 140 متر مربع در تنگ مهریان و بقیه در منطقه سروک یاسوج تغییر کاربری داده شده است.
کارشناس سامانه 131 مدیریت امور اراضی استان گفت:برای شخصی که برای تغیر کاربری 4 هزار و 140 متر از اراضی تنگ مهریان اقدام کرده بود، علاوه بر تخریب دیوار اطراف این اراضی به پرداخت مبلغ 198 میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد.  
مهران عوض پور افزود: مالک دیگر در منطقه سروک به علت اظهار ندامت تنها محکوم به تخریب دیوار اطراف اراضی شد.
وی هر گونه ساخت و ساز و تغییر کاربری در اراضی زراعی و باغی را بدون مجوز این کمیسیون و مدیریت امور اراضی ممنوع دانست و گفت: به منظور حفظ کاربری اراضی سامانه 131 راه اندازی شده و آماده دریافت گزارشات مردمی در این زمینه هستیم.
وی افزود:در تنگ مهریان 40 و در منطقه سروک یاسوج 160 فقره پرونده مبنی بر تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغبانی در حال رسیدگی قضایی است.
مهران عوض پور گفت:همچنین در استان 400 فقره پرونده درخصوص تغییر کاربری غیرمجاز در محاکم قضایی در حال رسیدگی است.
وی افزود: به محض صدور رای لازم تمامی تغییر کاربری های غیرمجاز در استان تخریب می شوند.



ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
انصاف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
اگر زحمتی برای مسئولان نیست بر سایر روستاها هم نظارتی داشته باشند تا جلوی این ساخت و سازهای غیر مجاز و تخریب منابع طبیعی گرفته شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین