تاریخ انتشار:۲۳:۴۳ - ۰۷ آذر ۱۳۹۵
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): زعفران گیاهی نیمه گرمسیری که در نقاطی که دارای زمستان های ملایم و تابستان گرم وخنک باشد به خوبی میروید اما این بار گیاه زعفران در یاسوج تولید و برداشت شده است .
ایران با تولید سالانه بیش از 250 تن زعفران به ارزش بالغ بر 625 میلیارد تومان مقام اول تولید و تجارت این محصول در جهان رو به خود اختصاص داده است؛ محصول گرانقیمتی که به 46 کشور دنیا صادر می شود.
از این گیاه ارزشمند در بیماری هایی از جمله آسم ،بیماری های پوستی ،چشم ،درد معده،و درمان کم خونی استفاده می شود.
زعفران در کهگیلویه وبویراحمد در سطح مشاغل خانگی در مقیاس های کوچک کشت می شود که در مجموع بیش از یک هکتار از زمین های استان زیر کشت زعفران رفته است و حدود 4 کیلوزعفران برداشت شده است.
قیمت هر کیلو زعفران 6 میلیون تومان است.
خانواده یاسوجی با تلاش و پشتکار از سال 93 / 2 هزار متر از زمین های کشاورزی خودرا زیر کشت زعفران بردند و امسال سطح زیر کشت این گیاه را به 5 هزار متر رساندند.
امسال با توجه با آب و هوا 200 گرم زعفران برداشت شد .
4 نفر به صورت مستقیم و 25 نفرغیر مستقیم اشتغال زایی داشته است.
همه مراحل از کاشت ،داشت و برداشته و بسته بندی محصول را همه این خانواده خود انجام میدهند و روانه بازار می کنند.













00:00 02:38



دانلود

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین