تاریخ انتشار:۰۰:۵۳ - ۰۳ آذر ۱۳۹۵
استاندار در جمع معتمدان و ریش سفیدان بویراحمد:
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): سید موسی خادمی روز سه شنبه در نشستی با جمعی از معتمدان و ریش سفیدان شهرستان بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: ضریب نفوذ و قدرت کلام معتمدان کهگیلویه و بویراحمد می تواند علاوه بر رفع مسائل پیچیده و حل نشدنی این استان به توسعه فرهنگی نیز کمک کند.
وی گفت: وحدت، همدلی و یکپارچگی رمز موفقیت و رسیدن به توسعه همه جانبه کهگیلویه و بویراحمد است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: می توان در سایه اتحاد، انسجام و حفظ روحیه برادری استانی آباد و رو به پیشرفت را شاهد باشیم.
خادمی بیان کرد: همبستگی و صفوف به هم فشرده مردم کهگیلویه و بویراحمد در برهه ها و مناسبت های مختلف مانور اتحاد و تعامل است.
وی با اشاره به مسائل مطرح شده در نشست اخیر شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد: یکی از دستور کارهای این نشست بررسی و تبادل نظر در مورد تغییر نام استان بود.
وی ابراز داشت: پس از جمع بندی و هم اندیشی، مصوب شد که گروهی با حضور مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد و اندیشمندان و صاحبنظران استان در حوزه های علمی، فرهنگی، تاریخی، رسانه ای و سیاسی که اقدام های پژوهشی و تحقیقاتی در این زمینه انجام داده اند، تشکیل شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: با تشکیل این گروه موضوع تغییر نام استان مورد تجزیه، تحلیل و بررسی عمیق و موشکافانه قرار می گیرد.
خادمی اظهار داشت: این امر به افزایش دانش و آگاهی جوانان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه پیشینه این استان کمک بسزایی می کند.
وی افزود: ابتدا قرار بود موضوع تغییر کردن یا نکردن نام کهگیلویه و بویراحمد به صورت کارشناسی توسط گروهی متشکل از نخبگان علمی، فرهنگی و سیاسی این استان بررسی شود و نتیجه پژوهش ها، تحقیقات علمی و میدانی و نظر کارشناسی نهایی در نشستی با حضور مسئولان اجرایی اعم از نماینده ولی فقیه، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، نخبگان و برجستگان به مشورت گذاشته شود.
وی بیان کرد: برخی ها از مصوبه شورای فرهنگ عمومی سوء برداشت کرده و برخی گفته اند تغییر نام کهگیلویه و بویراحمد به تصویب اعضای شورای فرهنگ عمومی استان رسیده در حالی که چنین مصوبه ای در این نشست انجام نشده است.
وی عنوان کرد: مقرر شد در نشست اخیر شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه و بویراحمد موضوع تغییر نام استان یا به طور کامل از دستور کار خارج شود، یا چنانچه مجموعه نخبگان و مسئولان اجرایی استان مصلحت دیدند بحث و بررسی ادامه یافته و یا با روش های دیگر نظر مردم گرفته شود.
خادمی با انتقاد از برخی رسانه های کهگیلویه و بویراحمد و افرادی که در فضای مجازی سعی در تشویش اذهان عمومی داشته و واقعیت ها را طور دیگری جلوه می دادند، ابراز داشت: طرح موضوع تغییر نام این استان به هیچ عنوان تحت فشار منطقه، فرد و یا گروه خاصی نبوده بلکه موضوعی است که همانند خیلی از مسائل مطرح شده در نشست های شورای فرهنگ عمومی استان به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: آنچه در برخی محافل، رسانه ها و شبکه های اجتماعی گفته شد که موضوع تغییر نام این استان در نشست شورای فرهنگ عمومی به تصویب رسیده صحت ندارد بلکه پرونده تغییر نام استان یا باید بسته شود و یا اینکه همچنان می تواند در دستور کار قرار داشته باشد.
خادمی اظهار داشت: هیچ طایفه، قوم و یا گروهی در کهگیلویه و بویراحمد به طور ساماندهی شده به دنبال تغییر نام استان نیستند و انتساب این القاب و الفاظ به برخی از اقوام، مناطق یا نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی صحیح نیست.
وی افزود: چنین مسائلی زائیده فکر، برداشت ها و تحلیل های شخصی، مغرضانه و یا احساسی برخی افراد است.
وی بیان کرد: هیچکدام از نمایندگان مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی پیگیر این موضوع نبودند و مطالبی که امروزه توسط برخی ها بیان می شود صحت ندارد.
وی با اشاره به اینکه هر فردی به عنوان شهروند کهگیلویه و بویراحمدی در زمینه این موضوع از تمامی شهرستان ها و طوایف از حق مساوی و اظهار نظر برخوردارند، عنوان کرد: باید همه به وحدت، امنیت و همبستگی استان کمک کنیم و چنانچه مطلبی یا موضوعی به تفرقه بیانجامد و حاشیه ساز شود به طور طبیعی باید از دستور کار خارج شود.
استاندار کهگیلویه و بویر احمد ابراز داشت: هدف نشست شورای فرهنگ عمومی استان طرح بحث تغییر نام استان در سطح عموم جامعه نبود بلکه این موضوع باید در مجامع علمی، پژوهشی و دانشگاهی مطرح شود.
خادمی گفت: باید به این نکته توجه داشت که عموم مردم استان دارای وحدت، همبستگی و انسجام هستند و به این حرف توطئه افکنانه توجهی ندارند.
وی به واکنش های چندگانه نسبت به موضوع تغییر نام کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و اظهار داشت: چند گروه به این مسئله واکنش نشان دادند.
وی ادامه داد: گروه نخست افراد صاحب استدلال و مطالعه است که در قالب موافقان و مخالفان به دفاع مثبت یا منفی پرداختند و دلایل خود را به گونه ای طرح کردند که در راستای هدف مصوبه نشست اخیر شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه و بویراحمد بود.
خادمی بیان کرد: برخی نیز با استناد به استدلال های ضعیف وجود بیکاری، آسیب های اجتماعی و رکود در بخش های تولیدی و اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد را بهانه ای برای مطرح نکردن این موضوع در نشست شورای فرهنگ عمومی استان می دانند.
وی عنوان کرد: در صورتی که این استدلال ها درست نیست و هر شورایی نیز کارکرد خاصی دارد و طرح موضوع تغییر کردن یا نکردن نام کهگیلویه و بویراحمد باید در نشست شورای فرهنگ عمومی استان مطرح و در مورد آن بحث و گفت و گو شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: برخی ها تلفظ ثقیل، سنگین و دشوار نام استان را به بی سوادی افراد نسبت داده اند که چنین استدلالی نادرست است.
خادمی گفت: گروه دوم افرادی احساسی بودند که هر چند استدلال قوی نداشتند اما حق رای داشته و احساس خود را بدون غرض ورزی نسبت به تغییر کردن و یا نکردن نام کهگیلویه و بویراحمد بیان کردند.
وی سوء استفاده کنندگان از فضای بوجود آمده را دسته سوم دانست و اظهار داشت: این گروه بنا بر برخی مصالح و ملاحظات شخصی به تشویش اذهان عمومی و التهاب فضای جامعه پرداختند
وی افزود: برای برخی ها نیز تغییر نام کهگیلویه و بویراحمد مهم نیست بلکه به دنبال اهداف خاص خود هستند که با هوشیاری مردم و معتمدان کاری از پیش نخواهند برد.
معتمدان و ریش سفیدان شهرستان بویراحمد در این نشست تعاملی به برخی دغدغه ها و مطالبات خود در زمینه تغییر کردن و یا نکردن نام کهگیلویه و بویراحمد پرداختند.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین