تاریخ انتشار:۱۴:۵۸ - ۲۸ آبان ۱۳۹۵
رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد:
عصر دنا: رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد از رونمایی فیلم مستند «شیون تیرآبگون» در یاسوج خبر داد و گفت: محمد سلیمی از فیلم‌سازان جوان استان در این فیلم به آئین‌های عزاداری زنان در روز عاشورا پرداخته است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): به‌نقل از روابط عمومی حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد، محمد شریف اسلامی با تشریح برنامه‌های حوزه هنری در مناسبت‌های مذهبی دهه آخر ماه صفر اظهار داشت: همزمان با دهه آخر صفر، حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد برنامه‌هایی را در بخش‌های مختلف هنری تدارک دیده است.

وی برگزاری مراسم تعزیه را یکی از این برنامه‌ها عنوان کرد و افزود: به مناسبت اربعین حسینی، تعزیه حضرت ابوالفضل(ع) توسط تعزیه‌خوانانی از استان اصفهان در یاسوج برگزار می‌شود.

اسلامی از برگزاری نمایشگاه عکس اربعین خبر داد و گفت: در این نمایشگاه که در دهه آخر صفر برگزار می‌شود، آثاری از عکاسان استان با موضوع آئین عزاداری عاشورا در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

وی همچنین از تولید پوسترهایی با موضوع اربعین حسینی توسط هنرمندان گرافیست این مرکز خبر داد و اظهار داشت: از این آثار نیز نمایشگاهی برپا می‌شود.

رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه رونمایی از آثار تصویری این مرکز با موضوع عاشورا و فرهنگ ایثار و شهادت را از دیگر برنامه‌های این نهاد در دهه آخر صفر است، عنوان کرد: در این مراسم دو فیلم، یک کلیپ و یک انیمیشن رونمایی می‌شود.

اسلامی با اشاره به اینکه فیلم مستند «شیون تیرآبگون» یکی از این آثار است که به آئین عزاداری زنان استان در روز عاشورا پرداخته است، تصریح کرد: این فیلم از تولیدات واحد هنرهای تصویری حوزه هنری استان بوده که توسط محمد سلیمی از فیلم‌سازان جوان استان کارگردانی شده است.

وی از رونمایی کلیپ «مدافعان حرم» ساخته جواد هادی‌اصل خبر داد و افزود: پخش و نقد فیلم مستند اربعین ساخته ناصر تقوایی و برگزاری نمایشگاه عکس زائران رضوی را از دیگر برنامه‌های حوزه هنری استان در دهه آخر صفر است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین