کد خبر: ۱۰۸۷۴
تعداد نظرات: ۷۸ نظر
تاریخ انتشار:۱۴:۳۳ - ۲۸ آبان ۱۳۹۵
مخاطبان عصردنا نظر می دهند؛
عصر دنا: طولانی بودن و ثقیل بودن تلفظ نام و عدم دربرگیری همه مناطق از جمله دلایل مدعیان تغییر نام کهگیلویه و بویراحمد است که تقریبا اکثر اعضای شورای فرهنگ عمومی استان با کلیات این تغییر موافقت کردند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): طرح تغییر نام استان که در سالهای 1386و 1387 مطرح شد اما مسکوت مانده بود، امروز برای دومین بار در دستورکار نشست شورای فرهنگ عمومی استان قرار گرفت.

طولانی بودن و ثقیل بودن تلفظ نام و عدم دربرگیری همه مناطق از جمله دلایل مدعیان تغییر نام کهگیلویه و بویراحمد است که تقریبا اکثر اعضای شورای فرهنگ عمومی استان با کلیات این تغییر موافقت کردند.

تغییر نام کهگیلویه و بویراحمد در هر قشری مخالفان و موافقانی دارد که هر کدام بر دلایل خود ایستادگی می کند.

مخالفان تغییر نام استان، بر هویت و زمینه های تاریخی و فرهنگی اسم «کهگیلویه و بویراحمد» تاکید می کنند (از دست به ماشه ها و پا به رکاب ها در این خطه می گویند از حماسه های که کوه های این استان به خود دیده اند، می سرایند) آنها از چهار محال و بختیاری و سیستان و بلوچستان که اسمشان مثل «کهگیلویه و بویراحمد» دو بخشی است و در حالی که هیچ گونه بحثی در رابطه با تغییر اسم ندارند، مثال می زنند و در نهایت بر این نکته تاکید می کنند که آیا با تغییر نام استان همه مشکلات (فقر، بیکاری و غیره) حل می شود؟

موافقان تغییر نام استان گویند که در سایه عدم شناخت لازم و کافی مسئولین حکومتی - دولتی مغفول مانده و یا نسبت به آن بی توجه بودند. 

به نظر شما تغییر نام چه تاثیری بیکاری و اشتغال جوانان استان دارد؟

شما مخالف تغییر نام کهگیلویه و بویراحمد هستید یا موافق؟

به نظر شما مطرح کردن این موضوع در این برهه با بیکاری جوانان و روکود ارتباطی دارد؟
ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۸۲
انتشار یافته: ۷۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
دولت برای فرار از پاسخگویی این مسئله را مطرح کرده است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
این پروژ زیر نظر برخی دولتی ها است و می خواهند افکار مردن از کار و اشتغال این موضوع تأمبددارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
په نه گفتی می خواهند یه کاری برای اشتغال کنند، اینها همه اش کار انتخاباتی است
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
دولت برای فرار از فشارهای بی کاری این را مطرح کرده است وگرنه چرا این سه سال سکوت کرده بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
لطفا بفرمایید این چند دهه که استان عوض نشد چقدر شغل ایجاد شد؟ چرا این دو موضوع را به هم گره می زنید؟
آریآنآ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
مگه سوآد ندآرن مسئولین کِ نمی توآنند نآم استآن رو تلفظ کنن ؟!

ننگ بآد بر اون مسئولی کِ نمی توآند نآم استآن رو تلفظ کند امآ ادعآ می کند می خوآد مشکلآت استآن رو حل کنه !

خب بدبحتِ بی چآره ! مشکل این استآن در نآمش نیس .. در افکآر احمقآنه ی شمآس کِ ب جآی رسیدگی ب مشکلآت استآن و مردم و جوونآی این خآک ، تمرکز کردین ور نآم استآن !

این هآ نشآن دهنده ی بی کفآیتی شماس .. شمآ کی ب جآی حل معضل بیکاری استآنم و مردمآنم ، دآرین طرح های مسخره ارآئه می دهید !

اگر مردِ میدآن هستید یک درصد از مشکل بیکاری جوونآی خآکم رو حل کنید !
دلیلی نمی بینم یک دختر 27 سآله ی دآنشجوی دکتری بآشم امآ تو شهر و استآنم برآیم کآری نبآشد و مجبور ب کوچ ب شهری چون تهرآن بآشم .. خیلی از جوونآی خآکم حقشون اینی نیس کِ شما مسئولین بی کفآیت برآشون رقم زدین !
استآن من در بیکآری اول اس .. در پدیده ای چون طلآق اول اس .. در مشکلآت اقتصآدی در ردیف های اول اس ... در محرومیت اول اس ...

این هآ رو درست کنین .. کآری ب نآم ندآشته بآشید ... نآن دهید ب ملت !

+++ اعلآم می کنم مخآلف تغییر هویت و پیشنیه و تاریخ و اصآلت استآنم هستم !
پاسخ ها
همولایتی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
در جواب آریانا ، اصلا بحث سواد نیست چرا نمیخواین قبول کنین واقعا تلفظ استان ما برای خیلی از مردم جامعه سخت است واقعا هیچ کس نمیخواد از هویتش فرار کنه با اسم عوض کردن
همولایتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
با تغییر نام کاملا موافقم ،چون میشه استارت کارهای زیر بنایی را از همین تغییر نام زد یک نفر از مدیران ومسئولان بالای کشوری تا الان اسم استان را نتونستند درست تلفظ کنند قطعا سرمایه گذاران اگر بخوان سرمایه گذاری کنند همه جوانب را برا سرمایه گذاری در نظر میگیرند من جمله تبلیغات محصولشون که باید محل ومنطقه جهت تبلیغ یه اسم راحت وخوب باشه .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
موافقم
اسد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
مخالف تغییر نام ا ستانم هستم. بذارین مردم تصمیم بگیرند نه شما چند نفر در حدش نیستید
دهشت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
مخالفم
گچساران بویراحمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
اگر اسم استان سخت است ازسانتافیوژ سخت تر نیست اینها بهانه است فقط میخواهندکهگیلویه وبویراحمد نباشد حیف این بویراحمدیهایی که بی دلیل گول صداقتشان راخوردندورای نباید رادادنداین بازی خاطرناکی است یامیخواهندشهرستان راازاستان جداکنند یا آب گناوه راقطع کنندیا نفت حالا هم نام استان خدابیامرزدمرحوم حصرت ملک حسینی عزیزمان را کسی جرعت چنین جسارتی رانداشت که فکرش راهم کند
اندر باب تغيير نام استان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
صدهزاران شكرت اي پروردگار
كه نمردم و چنين روزي رسيد
آخرش معلوم شد كه شهر ما
از چه رو از بودجه خيري نديد
عمر ما در جهل و ناداني گذشت
شكرحق كه اين خواب غفلت هم پريد
من به مسعولين چه تهمت ها زدم
حرفهايي بدتر از بدها زدم
فكر ميكردم كه اين فقرشديد
آمد از كم كاري آنها پديد
بارها گفتم كه فاسدگشته اند
جملگي غرق مفاسد گشته اند
ازشمار افزون به نقد تند و تيز
اشتباهاً رفته ام راه ستيز
مشكل ما از فسادو رشوه نيست
ديگرم از رشوه خواران شكوه نيست
اين ركود از راه ناهموار نيست
دولت ما فاسد و بيمار نيست
نام استان سخت وبدآهنگ بود
برزبان سنگين مثال سنگ بود
برفلان مسعول كي باشدحَرَج
تا كه نام شهرما سفت است وكَج
كهگيلويه برزبان فارسها
راحت وآسان نمي گردد چو ما
كهگيلويه و بويِراَحمَد!ببين
يك سرش برآسمان يك بر زمين
چهار بخش و ده هجا دارد،چه سود؟
دردهامان جمله از اين نام بود
گر كه آسان گردد اين نام ثقيل
شام ما گردد چو صبحي بي بديل
صد درود از من به تو شيخ بزرگ
اي گرانمايه گران سنگ اي سترگ
جز توكه باشي امام جمعه ها
كس نكرده درد ماها را دوا
ريش وقيچي دست تو شيخ امين
آيت حق برهمه اهل زمين
جاي اين نام ثقيل و بدصدا
راحت اللفظي گزين بر شهرما

آرش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
عصری جون سلام جان خودت به فردی که میگه با تغییر نام استان اولین کار زیر بنایی صورت می گیرد بفرمایید که دومین کار زیر بنایی چیه یعنی باید اسم عوض بشه تا کار زیر بنایی انجام گیرد. واقعا چنین دیدگاهی جای تاسف دارد
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
تلفظ نام استان برای مردم همین استان شاید راحت باشه ولی برای سایرمردم ایران سخته
لطفا تعصبات بیجا رو کنار بگذارین دوستان
آریوجان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
با تغییر نام استان موافقم اون هم از نوع زاگرس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
صددرصد مخالم از تعغیر نام استان کهگیلویهوبویراحمدمامیگویم شاه نمی خواهیم نخست وزیر عوض میشه .شما مسولین به جای تعغیر نام استان به فکر بدبختی و بی کاری جوانان غیور اما بدون صاحب این مرز وبوم فکری اساسی بکنید.
حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
به چند دلیل تغییر نام استان ضروری می باشد؛1-تلفظ سخت و ناشناخته بودن نام استان قریب به نیم قرن2-نام فعلی استان فقط مشمول نام دو شهرستان استان از 8 شهرستان استان3- با تغییر نام استان ،نام شهرستان کهگیلویه ،و شهرستان بویراحمد باقی می ماند.4-مردم شهرستانهایی مانند گچساران ، باشت ، لنده ، بهمئی ،چرام،دنا در نام فعلی استان گم گشته اند.5- تغییر نام استان باعث اتحاد مردم استان خواهد شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
مخالف هستم
نایب الزیاره شاه زینعلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
خط کشیدن دور خود و استان و جزیره ای فکر کردن اشتباهه...این پروسه طولانی نیست بگذارید این تغییر نام هم انجام بشه بعد ببینیم برای گردش نکردن چرخ اقتصاد و بیکاری و افزایش قیمت با شیب ملایم و ...دیگه چه بهانه ای هست...انشالله تا اون موقع هم ترامپ جان زده زیر برجام و خد بخود همه چی حل میشه...ول کنید بابا...جهانی فکر کنید والله بخدا
سید بلال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
سلام
تغییر نام در راستای رسیدن به توسعه بیشتر نیست .در این تغییر نام خیلی از تاریخ و سنت های گذشته مردم این استان در زیز گذر زمان به فراموشی سپرده خواهد شد .مشکل اصلی محرومیت ،از نام طولانی استان نیست .. استان ما با 17 حرف و استان چهارمحال بختیاری و سیستان و بلوچستان با 15 حرف بیشترین حروف را در نام خود جای داده است .شاید گفته شود همین نتمها طولانی و محرومیت استانها خود با هم رابطه ای نزدیک دارند .ولی این تغییر نام در راستای کدام توسعه خواهد بود .نامها همیشه ریشه در تاریخ آن مکان و حتی اشخاص دارد ..بیاییم به جای بحث و جلسه و همایش و اتلاف وقت در این مورد به فکر ایجاد توسعه باشیم ..
عبدالله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
موافقم
مخالف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
کهگیلویه نام یکی از سرداران لر جنگی تاریخ است نه به معنی کوه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
مخالفم
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
حکایت ما شده حکایت اون بنده خدائی که داشت غرق میشد برادرشو با خودش میکشید زیر آب و میگفت من بمیرم تو بخوری هرگز. الان شما نظر سنجی کنید گیلویه سردار بزرگ این خطه که سالیان سال جلوی عربها ایستادگی کرد و عربها از ترسش جرات تعرض به ایران رو نداشتند رو کسی نمیشناسه حالا بیایم اسم استان رو هم عوض کنیم. این تاریخ یک قومه که از بین میره. آیا اگه بزاریم زاگرس دردی از دوگنبدان دوا میشه؟ دوگنبدان که ماشااله الان یه نماینده داره که اگه اراده بکنه دوگنبدان که سهله فارس و خوزستان هم میتونه آباد کنه بدون نیاز به هیچ نام یا برندی. وقتی رئیس جمهور یک کشور اسم یک استان نمیتونه تلفظ کنه مقصر نام استان نیست دلیل عدم شناخت از استان هست. دلیل اینه که کمتر اسم استان شنیده کمتر در موردش تصمیم گرفته کمتر براش برنامه ریزی کرده. اگه دغدغه ی یک شب فقط یک شبش میشد کهگیلویه و بویراحمد وقتی میخواست تلفظش کنه اینقد به سختی نمی افتاد یا نمیگفت استان یاسوج. تو تبریز اکثر مردمشون خودشون به تبریز میگن تلبیز به نظر شما وقتی اکثر مردم تبریز میگن تلبیز روا نیست اسم شهرشون عوض بشه؟ چون برای هموطنان آذری تلفظش ثقیله؟؟؟؟ حالا توی تبریز بفرمائید اسم شهر باید عوض بشه کل ایران به آتش کشیده میشه. نکنید. با خودتون اینطور رفتار نکنید. خودتونو زنده بگور نکنید. با تغییر نام رشادتهای ما در طول تاریخ حذف میشه از جان گذشتگی های ما در طول تاریخ حذف میشه گیلویه و آریوبرزن حذف میشه. نشانه لر بودن و از این دیار بودن آریوبرزن تنها توجه به کلمات جغرافیایی کهگیلویه در حماسه سرائی از ایشونه. اگه شدی زاگرس صد سال دیگه تاریخ تحریف و به نفع دیگران میشه و مثلا استان فارس رشادتهای آریوبرزن به نام خودشون قلم فرسائی میکنن که آریوبرزن از مرودشت برای نبرد راهی شد. و کس چه میداند که کهگیلویه کجا بوده و هست.
mohammadi
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
سلام علیکم
بنده مشهد زندگی می کنم و هر وقت اسم استان رو میبرم بالای 99 درصد مخاطبام نمیتونن اسم استان رو ببرن/ چه لزومی داره ک مقاومت بی خود کنیم. واقعا از این فرصت استفاده کنیم و بدون تعصب یه اسم شکیل و کوتاه انتخاب کنیم.
با تشکر
هم استانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
مسولین محترم استانی که کلیداستان دردست شماهاست بیاییدبرای رضای خدا این مسله تغییرنام استان راول کنیدیه فکربجای این برای جوانان تحصیلکرده بیکارکنیدکه این آب نانی برای مانمیشه فرض کنیدیه اسم کوچک دو حرفی هم برای استان بزاریم این اسم چکار می کنه به فکراشتغال وبیکاری باشیدمردم را الکی سرگرم چیزهای بی فایده نکنید
ايل من بخاراي من
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
مخالفم
ممد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
نظرات همه مخالفان تغییر نام بجاست.....اگه سران حکومتی ودولتی نتوانستند نام استان را ذکر کنند از بی لیاقتی مسوئلین استانمانه که برای شناخت دیارمان اقدامی نکردن..........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
مخالف
مصطفی بح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
عوض کنید تا استان دیگری اسم زاگرس رو نبرده
تعصب بیجا چه معنایی داره ???
خودمونیم چطور هر جای ایران ازتون میپرسن
میگید بچه گچسارانيم
اما حالا !!
پورانصاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
تغیر نام بازی با اتش است
من کهگیلویه و بویراحمد هستم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
هزاران اسم طولانی و سخت در تلفظ در ایران و جهان

هست که به دلیل تلاش مردمشون بخوبی بر سر زبانها

افتاده است مانند سانفرانسیسکو ...بوینس ایرس که

در ساحل جنوبی "ریو دو لاپلاتا،" و بر روی ساحل

جنوب شرقی قاره آمریکای جنوبی، و مقابل شهر

"ساکرامنتو،" اروگوئه واقع شده‌است.

که آنها با افتخار از این نام ها استفاده میکنند و بطور

کامل روی نقشه های بین المللی می نوسند.

من کهگیلویه و بویر احمدی هستم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
جون خوم اسم استان تغییر دایه ایابو
ميرآرش تقوي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
نام از ديرينه ها

كهگيلويه زاده اي آزاده ام
من ز دامان دليران زاده ام
بويري هستم ،دلير و سرفراز
قانعم،از نان دونان بي نياز
بويري هستم و اهل كهگلو
كوه ميگردد زخشمم زير و رو
هركه عزم فتح اين موطن نمود
خارشد،درمانده وبي آبرو
لشكراسكندرمقدون شكست
چون بسوي كهگلو بنهاد رو
خون ز لژيون هاي رم شدجويبار
دشت روم از خون شكفت و شدبهار
ريشه درخون دارد اين ديرين بلاد
نام آن تا حشر مي ماند به ياد
كي شود گم ،!او كه اسكندر شكست
نام او كه لشكر تيمور خست
نام ما همپايه ي با مام ماست
نام وناموسم به ارزش پابه پاست
ريشه اين نام در ديرينه هاست
نام ما ديرينه و زرين بهاست
حرمتش باخون حفاظت مي شود
تا سري از ما به يك قامت به پاست
آرش ار خفت وكمانش هم شكست
آرشي برجا قلم دارد به دست
ساسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
این بحثی که مطرح شده ریشه سیاسی داره و بعضی ها بخاطر مقاصد سیاسی دس به چنین کاری زدند. فکر کردن که با چنتا واژه دهن پر کن میتونن هویت این مردم ازشون بگیرن . تاریخ ما هویت ماست . لطفا شکست های سایر زمینه هاتون رو به هویت مردم نکشونید اگه شما شجاعت و عرضه کار کردن داشتید که میتونستید نام استان با تاریخشو برای ملت اثبات کنید ، نیازی به مطرح کردن تغییر نام نبود که حالا ریشخند دیگران را شاهد باشیم ! حالا هم که اکثر مردم با این طرح مخالفت کردن بعضی ها اونا رو از خجالت درآوردن بهشون توهین روا داشتن، همون هایی که ادعای آزادی بیان و مردم داری دارن . قابل توجه همون ها ارزش شما به مردم این دیار است مواظب باشید که از چشم مردم نیوفتید قدرت همیشه پایدار نیست!
وحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
مسولین بی عرضه استانی به فکر کار واشتغال و فرهنگ مردم باشند تغییرنام استان فقط برای پز دادن هست
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
آقای محترم مشکل ما بیکاریه اگه خیلی میخوای خدمت کنی این مشکل رو حل کن اسم استان خیلی هم خوب و عالیه و با تغییرش هیچ دردی از جوانان درمان نمیشه
باشت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
والله من باوی هستم به هیچ وجه نیازی به تعغیرنام استان نیست چطوردرباره اشتغال بیکاری و خودکشی جوانان گچساران وباشت چنین موضع سرسختانه ای نگرفتی همه میدانندپشت پرده این اختلافهادراین استان چه کسانی هستند
علیباز علیزاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
زاگرس نام برازنده ابست چه ضرری دارد قوم لر معروف ومشهور هست وتاریخ از دلاوریهای آنها یاد میکند.جنگهای بی باکانه قوم لر از 2500سال پیش تا کنون بر دل تاریخ نگاشته شده واستانش به هر نامی که باشد فرقی نمیکند وچیزی از ارزش قوم لر نمیکاهد
نخبه بیکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
یک مشت آدم بیسواد با پارتی استخدام کردن حالا هم بحث مسخره تغییر نام رو پیش کشیدن که اونهارو لاپوشانی کنن.اما مردم بیدارند .مردم فهیم ما محال فریب این دغل بازی ها رو بخورن.به ولله مردم دارن صبر پیشه میکنن وای به روزی که صبرشان تمام بشه.
خانم امیری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
اسم شهر مهم نیست آسایش و امنیت مردم شهر مهم
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
کهگیلویهوبویراحمد برازندهترین نامهاست .از هرنظر.....که فکرش کنی بروید به فکر نان باشید که خربزه اب است.
غریبه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
من یک زاگرسی هستم
زاگرس نقشه تورامیخواند ک ب زیرپونز ماندست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
جنگ جنگ تاپیروزی من امیدم زندست نمی میرم واین اسم بدقواره رومیبینم تغییرکرده
محمد
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
با تغییرنام استان مشکلات ما هم حل میشه؟
این استان نامش گهگیلویه و بویراحمده و تا اخر هم همین نام میمونه
گچسارانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
اقایان مدعی تغییر نام استان به (زاگرس) اگر زحمتی نیست حتما کتاب استاد حسن پیرنیا (تاریخ ایران از اغاز تا انقراض ساسانیان) را بخوانید ایشان در صفحه دو این کتاب نوشته اند ،نام زاگرس در هیچ کتاب ویا رساله قدیمی وجود ندارد ،بلکه این نام را اروپایان در اواخر حکومت قاجار بر کوههای غربی ایران نهاده اند ،پس چرا باید نامی بر استان گذاشته شود که ایرانی نیست ؟ ایا با خود اندیشیده اید چرا کهنسالان از جنوب کردستان تا شمال هرمزگان که در این رشته کوهها ساکن هستند اصولا این نام را نمی شناسند ؟ دلیلش کاملا روشن است این نام ایرانی نیست وما هم نمی توانیم نام بیگانه را بر استان خود تحمل نماییم . اگر اقایان خیلی به اسامی اروپایی علاقه دارند خوب اسم خود را تغییر دهند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
مخالفممممممممممممممممممممممممممممم چون با تغیر نام مشکی حل نمیشود و تلفظش اصلا مشکل نیست بسیار راحته. اینا همه بهونه هست
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
اینها فقط میخواهند اسم گچساران هم در استان بالا بیاد.. اسم کهگیلویه و بویراحمد تنها چیزی هست که برای این مردم باقی مانده..وگرنه هیچکدام از اینها که موافق این طرح هستند نه کهگیلویه ای هستند و نه بویراحمدی هستند..به جز استاندار که توسط اقای تاجگردون زیر فشار است.
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
بی فایده ترین کار ، فکر کردن به تغییر نام استان است. افکار را درگیر، طایفه گرایی را رشد .و به جای رسیدگی به امور ساکنین استان منحرف کردن ذهن مردم به یه کلمه است که نام بدی نیست.
اصفهان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
واقعا تلفظ استانتون خیلی خیلی سخته اگه تغییر کنه عالیه
پاسخ ها
سمیرم
| United States of America |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
چرا اسم استان ما(اصفهان) فقط اسم یه شهره اصفهان بقیه شهرستانها چه گناهی کردن باید در اسم استان شریک باشند.منم موافق تغییر نام استان اصفهانم
دهدشت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
ما اجازه تغییر نام استان را نمی دهیم
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
-و-بستون کهگیلویه و بویر احمدش بماند
بوراحمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
ازیک دیدگاه بله که نوشتن کهگلویه وبورامد دور درازه ولی همین دور درازی باز خودش ابوهته چکار میشه کرداگر باتعغیر مشکل جوانان واستان حل میشه علی یارتان
رحمان -ز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
اصولا نام استان برگرفته از رشادت هاي نياكان ما ميباشد نه برگرفته از توسعه اقتصادي و جمعيت بالاي ما بلكه از زور برنو نياكان ما اين اسم را زنده كرده اند وگرنه ما از كليه شهرستانهاي فارس نيز كوچكتر بوديم پس بي انصافيست كه جواب امها را با تعويض اسم استان بدهيم
صدراله حیاتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
با تغییر نام مخالفم
علي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
موافق تغيير نام استان هستم
سحر بهرامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
موااااااففففففففقققققققق
علی خان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
موافقم باید تغییر کن ه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
مخالفم
ستارجون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
موافق
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
باسلام بنظرم عوض كردن نام اقدام خوبي است امابايداسمي كه انخاب ميشه هويت استان راخدشه دارنكنه وحتماباكارشناسان اقدام بررسي شود
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
زاگرس
مخالف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
دلیل نمیخاد.مخالفم
قلی پور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
موافقم باید تغییر کنه
کریمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
متاسفانه اگر برگ ماموریت های اداری کارمندان را بررسی کنید اگثرا نام استان را ک ب می نویسند.ضمنا چه لزومی دارد که نام فعلی استان فقط مشموا دو شهرستان گردد؟ ایا نام فعلی باعث تفرقه گرایی نشده است؟ متاسفانه حدود نیم قرن از نام کنونی استان میگذرد اما هنوز این نام برای کارکنان وزارت خانه ها و مردم سایر استان ها ناشناخته است. شش شهرستان دیگر استان چه سهمی از نام فعلی استان میبرند؟ بهتر است واقع گرا و منطقی باشیم نه تعصب گرا
پاسخ ها
بهزادیان
| United States of America |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
دوست گرامی جناب کریمی پس باید بقیه مردم
استانهای تهران-کرمان و... چون اسمی از شهرهایشان در نام استان نیست اعتراض کنند.
اینکه ناشناخته ایم چه ربطی به اسم استان دارد.دلیل عدم توسعه استان و محروم ماندن ان انست که بنظر میرسد مقصر اسم استان نیست مقصر منتخبان مردم هست.
کمی با خدای خود خلوت کن ببین متعصب و واقع گرا چه کسانی هستند کسانی که موافق تغییرند یا مخالف؟؟؟؟
منطق
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
موافق تغییر چون تغییر اسم هیج ربطی به هویت ما ندارد همه مردم کشور هر کدامشان اسم نامناسب داشته باشند به ثبت اخوال مراحعه وتغییر می دهند اصلا شما توجه بفرمایید بعد از انقلاب حدود 60درصد فامیلیهای استان خودمانرا عوض کردیم
پاسخ ها
بیراحمدی خوزستان
| United States of America |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
اگه شما فامیلیتون یا اسمتونه عوض کردین
حتما اسم یا فامیلی بنگرو یا سهوو یا بردزاده یا این چیزا بوده اینا هویت نمیشن .هویه گیلویه است.هویت کسانی هستند که به زور برنو منطقه لرنشینی را از زیر ظلم و ستم استانهای فارس و خوزستان بیرون آوردهو هویتی در خور شئنشان عطا کردند.زمونه گنده پیشون وابیه
دیارم دوستت دارم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
اگر مشکلات ما فقط تغییر نام استان است هر چه سریعتر تغییر دهید تغییر نام چه دردی را دوامی کند
Baran
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
تغییر نام استان چه ربطی به اشتغال داره؟
بعدشم اگر هویت یک قوم به اسم استان بستگی داره پس دیگه....!!
مخالف
|
United States of America
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
مخالف تغییر نام
مخالف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
چون هویت نام اسیل سلحشوریهای نیاکان ما می باشدآن مسئولی که نام استان رانمیتواند بخواند زبان فارسی ایشان ضعیف است لطفاً برود تمرین کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
چهار محال و بختیاری مگه سخت نیس مملکت اتیش گرفته اینا دنبال اسم عوض کردنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
خانه از پایبند ویران است خواجه در فکر تزببن ایوان است ضربالمثل محلی " اسممه عوض کنم اقبالمه چوکنم " آقایانی که به فکر تغییر نام استان هستند اول به فکر مردم استان باشند به فکر جوانان این خطه باشند ببینند که فقر وبیکاری چه بلایی برسرشان آورده باید بدانند که مشکل مردم استان ثقیلی نام استان نیست چرا دانسته با بخت خواب آلود مردم لالایی میخوانند
زیلایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
من مخالفم
عاشق اسم استانم هستم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین