تاریخ انتشار:۰۷:۳۰ - ۱۱ آبان ۱۳۹۵
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

بی‌توجهی مسؤولان به ورزش در استان کهگیلویه و بویراحمد موضوعی نیست که از دید مردم و ورزشکاران و البته رسانه‌ها پنهان باشد.

با همه احترامی که برای استاندار محترم کهگیلویه و بویراحمد داریم و سید موسی خادمی را فردی اخلاق‌مدار و البته فنی در امور مختلف می‌دانیم اما در حوزه ورزش چنین اعتقادی نداریم چرا که در طول مدت سکانداری استانداری کهگیلویه و بویراحمد برای ورزش کار چندانی انجام نداده است.

اما موضوع ورزش بحثی مهم و زیر مجموعه حوزه فرهنگی است که متاسفانه این اپیدمی عدم حمایت از فرهنگ و بخش‌های تابع آن در همه جای کشور رسوخ کرده است و تنها مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد نیست.

در حال حاضر چندین تیم و دسته ورزشی از استان کهگیلویه و بویراحمد در لیگ‌های کشوری در حال فعالیت هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به تیم‌های فوتبال و هندبال و واترپلوی گچساران در لیگ برتر کشور اشاره کرد.

در یاسوج نیز تیم‌های زاگرس و سپاهان در لیگ دسته دوم فوتبال کشور و در لیگ برتر نونهالان کشور مشغول هستند که به دلیل عدم حمایت مالی در بدترین شرایط به سر می‌برند و عده‌ای جوان به عنوان دست‌اندرکار این تیم ها با بدبختی و مشقت تیم‌ها را سر پا نگه داشته‌اند.

نمونه بارز این مشقات که در حال حاضر از سوی متولیان این تیم‌ها تحمل می‌شود به تیم فوتبال نونهالان سپاهان یاسوج برمی‌گردد که این تیم علی رغم همه مشکلاتی که دارد و کسی در استان این تیم را حمایت نمی‌کند نتایج درخشانی گرفته است.

حکایت این روزهای تیم فوتبال سپاهان یاسوج در لیگ برتر فوتبال نونهالان کشور بسیار دردآور است.

تیمی که برای حضور در مسابقات کرایه رفت و برگشت را ندارد اما با سربلندی در برابر غول‌های فوتبال کشور همانند سپاهان و ذوب آهن یاسوج قد علم می‌کند.

تیمی که با یک مربی جوان و با جیب خالی توانسته در اصفهان سپاهان آن تیم با ساختار و متمول از نظر مالی را شکست دهد و کارهای بزرگ دیگری که قطعا اگر مورد حمایت قرار گیرد آینده فوتبال کهگیلویه و بویراحمد را تضمین خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس برای پی بردن از وضعیت تیم فوتبال سپاهان یاسوج و مشکلاتی که این تیم دارد و مشقاتی که مهدی معصومی سرمربی جوان سپاهان با آن دست و پنجه نرم می‌کند به سراغ این مربی پایه‌های فوتبال رفتیم و از وی در خصوص مشکلاتی که تیم نونهالان دارد سوالاتی پرسیدیم.

مهدی معصومی با قدردانی از حسن توجهی که رسانه‌ها به خصوص خبرگزاری فارس در پیگیری مشکلات این تیم دارد اظهار کرد: مشکلات ورزش در استان ما ساختاری است و تا هنگامی که ساختارهای ورزش را اصلاح نکنیم و تعریف درستی از ورزش قهرمانی نداشته باشیم مشکلات به قوت خود باقی خواهد ماند.

وی گفت: اما باید مؤلفه‌ای دیگر به عنوان دلسوزی در میان مدیران ما برای حوزه ورزش وجود داشته باشد که در مدتی که در ورزش استان فعالیت می‌کنم این دلسوزی را از سوی مسؤولان استان ندیده‌ام و آن‌ها بیشتر به فکر ساختن راه و بیمارستان و عمران در بخش‌های دیگر هستند و به همین دلیل است که به کل از ورزش غافل شده‌اند.

معصومی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان این که ناامیدی خود را از ورزش استان با انحلال تیم فوتبال شهرداری بیشتر احساس کردم، تصریح کرد: انحلال آن تیم مانند ساختن قلعه و بارویی بزرگ و سپس تخریب آن بود.

این مربی جوان فوتبال شاغل در لیگ برتر نونهالان کشور گفت: امروز هم وقتی تیمی مانند سپاهان در لیگ برتر و مهم‌ترین رده فوتبال در حال رقابت با سایر بزرگان فوتبال کشور است مشاهده می‌کنیم که مسؤولان ما حتی نام این تیم را نمی‌دانند و برای موفقیت‌های بچه‌های فوتبال استان اهمیتی قایل نیستند.

معصومی با بیان مشکلاتی که از بابت تیم‌داری برای زندگی شخصی‌اش ایجاد شده اظهار کرد: مجبور شده‌ام که همسر و فرزند را به خانه پدری بفرستم و خود به دلیل مشکلاتی که وجود دارد در خانه پدری خود زندگی کنم تا بلکه بتوانم از ابروی فوتبال استان در کشور دفاع کنم و اجازه ندهم که در عین فقیری و مظلومیت بلایی که بر سر تیم شهرداری یاسوج آمد بر سر این تیم بیاید.

این مربی شاغل در لیگ برتر فوتبال کشور گفت: مجبورم که برای اسکان تیم در شهرهای دیگر در روز مسابقات از آبروی شخصی خود هزینه کنم تا این بچه‌های عاشق فوتبال شب را در خیابان شهری که میهمان آن هستیم سپری نکنند در حالی که فریاد می‌زنم با 20 میلیون تومان ناقابل این مشکل ما برطرف می شود.

این مربی جوان فوتبال افزود: مشکل من این است که به فوتبال به خصوص فوتبال پایه‌ها عشق می‌ورزم و نمی‌توانم نسبت به استان و شهر خود و جوانان مستعدی که دارد بی‌تفاوت باشم.

برای پی بردن به وضعیت فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد و حمایت‌های مسؤولان این استان از ورزش به سراغ سید پرویز موسوی رئیس هیأت فوتبال کهگیلویه و بویراحمد رفتیم و از وی در خصوص نحوه حمایت از ورزش و به خصوص فوتبال توسط مسؤولان در این استان سؤال کردیم.

وی گفت: باید ابتدا تعریفی از مسؤول داشته باشیم تا بعد از آن بتوانیم از نحوه کمک آن‌ها به ورزش سخن بگوییم.

موسوی گفت: قبل از هر چیز باید گفت که مسؤولان این استان با تنها چیزی که آشنایی ندارند ورزش است و اصولا ورزش را زیر مجموعه شغل و مدیریت خود نمی‌دانند.

رئیس هیأت فوتبال استان با بیان اینکه دیگر نباید در مورد مسؤولان صحبت کنیم افزود: آن قدر در این زمینه گفته‌ایم و شما نوشته‌اید که دیگر فرقی به حال ما ندارد که از بی‌توجهی مسؤولان به ورزش مطلبی عنوان کنیم.

وی تشریح کرد: تیم‌ها توسط عده‌ای جوان دلسوز اداره می‌شوند و اگر شما امروز از مسؤولان ارشد استانی در خصوص حضور این تیم‌ها در لیگ‌های کشوری چیزی بپرسید مطمئنا کلمه‌ای نمی‌دانند.

موسوی با قدردانی از زحمات مربی جوان تیم فوتبال سپاهان یاسوج گفت: همه تیم‌ها و دسته‌جات ورزشی در استان ما بدون حمایت مسؤولان در حال آبروداری برای ورزش استان هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس، تیم سپاهان یاسوج اکنون در رده دوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال نونهالان کشور قرار دارد و با کمی همت از سوی مسؤولان این توانایی را دارد که در پایان فصل امسال لیگ برتر در جایگاهی بالا و هم‌طراز با بزرگان فوتبال کشور قرار گیرد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین