کد خبر: ۱۰۵۲۷
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار:۲۳:۵۶ - ۲۶ مهر ۱۳۹۵
درخواست عجیب یکی از نمایندهای استان خوزستان در مجلس؛
عصر دنا: عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه برنامه‌های انتقال این آب به استان کهگیلویه و بویراحمد در حال عملی شدن است و هیچ صدای انتقادی از مسؤولان دولتی در استان خوزستان شنیده نمی‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

هدایت‌الله خادمی با اشاره به مساله انتقال آب رودخانه علا در شهر صیدون اظهار کرد: متاسفانه با وجود کم‌آبی‌های شدید در سطح منطقه باز هم شاهد انتقال آب از سطح منطقه به استان‌ها و مناطق دیگر هستیم.

وی با بیان اینکه رودخانه علا با سرچشمه گرفتن از کوه‌های منطقه ایذه و باغملک و کوه منگشت هزاران سال در منطقه صیدون جریان دارد افزود: متاسفانه برنامه‌های انتقال این آب به استان کهگیلویه و بویراحمد در حال عملی شدن است و هیچ صدای انتقادی از مسؤولان دولتی در استان خوزستان شنیده نمی‌شود.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با وجود اینکه آب این رودخانه منشایی برای کشاورزی و نیاز آشامیدنی مردم این منطقه است، این انتقال به قیمت نابود شدن کشاورزی و پدید آمدن مشکلات فراوان در مساله آب آشامیدنی است.

خادمی با تاکید بر اینکه استاندار و مدیران کل مربوطه در خوزستان باید به صورت جدی این موضوع را پیگیری کنند، خاطرنشان کرد: متاسفانه خوزستان به گوشت قربانی تبدیل شده است و هر استانی بر اساس نیاز خود از آن بر می‌دارد و خود مورد بی‌مهری واقع شده است.

به نوشته فارس، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسؤولان استان باید با شفافیت و جدیت پیگیر موضوع انتقال آب رودخانه علا باشند و باید هرچه زود‌تر جلوی این طرح گرفته شود، خاطرنشان کرد: استاندار و مدیران کل استان کهگیلویه و بویراحمد به صورت جدی برای انتقال آب این منطقه پای کار آمده‌اند و هم‌اکنون برای انجام این کار لوله‌های آن نیز به منطقه وارد شده است.

خادمی با اشاره به عدم توجه دولت به شهرستان‌های ایذه و باغملک گفت: با وجود سه سال و نیم گذشتن از عمر دولت، نه تنها اقدامی در سطح ایذه و باغملک انجام نشده است، بلکه آنچه که جزو دارایی‌های این دو شهر فقیر به حساب می‌آید نیز در حال از دست رفتن است.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: استاندار خوزستان و مدیران کل متولی این امر باید هرچه زودتر اقدامات لازم را انجام دهند و به صورت شفاف اقداماتی که برای پیشگیری از این طرح است را گزارش دهند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۱۱
بویراحمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
وقتی نماینده خوزستان چنین ایده خطرناکی درسردارد چه انتظاری از افغانستان هست که جلوی رودخانه هیرمند را نگیرد وبگذارد قطره آبی بسوی ایران سرازیرشود ..بسیاری از رودخانه های استان کهگیلویه وبویراحمد به خوزستان وسایراستان ها سرازیرمیشود انصاف است جلوی آنها سد بزنیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هم استانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
آقای خادمی می داند که آب رودخانه مارون که متعلق به کهگیلویه است ازسال 70 تاکنون صددرصد دراختیارخوزستانه واستان کهگیلویه وبویراحمد هیچ استفاد ه ای ازآن نمی کنند
دیشموک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
سرچشمه این رود از بخش دیشموک از توابع شهرستان کهگیلویه می باشد...
کی گفته لیراب جز صیدون یا باغملک هست؟
کی گفته منگشت جز خوزستان هست؟
هم ولایتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
واقعا که آقای نماینده این چه حرفیه که داری میزنی ،انصافت کجا رفته رود مارون ورود زهره که در خوزستان جریان دارند از همین استان بدبخت کهگیلویه وبویر احمد است ولی به کام شماست
رئوفي پور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
....الان ديگه از هم جداييم نميداني سد كوثر در كدام استان است و كدام استان از آن بهره ميبرد
شریعت نیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
با سلام خدمت نگارنده این مطالب . اولا به حضور شما عارضم که آبی که میفرمایی از کوههای خوزستان سرازیر میشود اشتباه است چون دو رودخانه ای که در محل احداث سدی که میخواهند شروع به کار آن کنند در منطقه تنگ الله دیشموک و شما مخالف آن هستید از کوه غارون و دل افروز یا همان لیراب که جزء بخش دیشموک در استان کهگیلویه میباشد سرچشمه میگیرد دومآ برادر مسلمان و عزیز این همه سد در کلیه استانها زده شد یعنی استان مجاور که زمین کشاورزی زیر آن آب داشت هم اینچنین مخالفت کرد اگه اینطوره چرا آبهای استان خوزستان را میگذارید به کشورهای عربی یادریای خلیج فارس بریزد پس جلو آبهای خودتان و کشور را بگیرید سومآ احداث این سد در این منطقه از هر لحاظ به نفع دولت و اکثر این مرز بوم هست چون با هزینه کمی این سد به بهره برداری میرسد یعنی دهانه سد از کف تا حدود 200متری ارتفاع از 5متر تا 8 مترعرض میباشد و اطراف آن سنگ و کوه هست که نیاز به بتن کاری و شبکه بندی نیست این از نظر اقتصادیش برای دولت و بعدش ،مگه میشه بخاطر تعداد قلیلی از مردم یا 20هکتار زمین دار خوزستان 500هکتار از زمیتهای کهگیلویه خشک شود و بقول معروف کمکی که به خود یا همسایه رواست به مسجد حرام است . و از همینجا جا دارد از نماینده پر تلاش مردم کهگیلویه بزرگ تشکر کرد که پیمان و مشاوره این پروژه حیاتی را از استان خوزستان گرفته و آن را مستقیمآوزات نیرو کشور دنبال میکند چون قبلا درست اندر کار این سد آب نیروی خوزستان بوده . و کارهای اداری و کدینگ این پروژه با همکاری نماینده محترم جناب سردار هاشمی انجام گرفت که حقآو انصافآ پیگیر و خستگی ناپذیر است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
واقعا جای تاسف دارد شما که هیچ گونه اطلاعی و شناخت از منطقه ندارید چرا اظهار کنار می کنید آب رودخانه و سرچشمه آن در استان کهگیلویه و بویراحمد می باشد شما جای قرار دارید که زمانی بزرگان این نظام نشسته بودند و کشور را به اینجا رساند اما شما چه می کنید و چه در سر دارید اگر انصاف دارید بایدازنمایندگی کنار بکشید شما با این منطقه را نا امن کردید امثال شما بودند که دوساله پیش منطقه را به آتش کاندید و شهر ها و روستاها را ویران کردید دهها کشته به علت حرفهایی نسنجیده به جای گذاشتید از محضر مردم عذرخواهی کن و اعلان کن که اطلاعات داده شده نادرست بود و آرامش را به منطقه باز گردان تا دیر نشد وباید به خاطر صحبت اخیرتبازخواست و محاکمه شوید چون دو استان را به هم ریختید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
پاسخ سردار هاشمی نماینده محترم شهرستانها دهدشت وچرام و لنده را در پاسخ به اظهار کنار نماینده ایذه بگذارید روی سایت
عادل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
متاسفم از بینش سیایسی واقتصادی و اجتماعی ای آقای نماینده مردم ایده وباغملک که افکار پان ناسیونالستی رادرمیان مردم کشور ترویج می نماید وفهم آن راندارد که بیشتر آبهای مورد استفاده ی خوزستان از استان کهگیلویه وبویراحمد سر ازیر می شود .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
اگه این اب رو میبردن جایی غیر از مناطق لر نشین جیک طرف هم درنمی اومد...هه
ناشناس
|
Denmark
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
برو اول ایران شناسیتو قوی کن بعد ادعای نمایندگی داشته باش. خود مردم باغملک هم خوب میدونن که سرچشمه این رود در بخش دیشموک می باشد
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین