کد خبر: ۱۰۰۶۵
تاریخ انتشار:۱۵:۳۶ - ۰۷ مهر ۱۳۹۵
فرماندار گچساران خبر داد
عصر دنا: فرماندار گچساران گفت: سیلوی 30 هزار تنی گچساران تا پایان سال به بهر‌ه‌برداری می‌رسد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

ظهر امروز جلسه کارگروه پدافند غیرعامل شهرستان گچساران با حضور اعضای کارگروه و به ریاست فرماندار در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

فرماندار گچساران با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل و لزوم برنامه‌ریزی در این زمینه اظهار داشت: امروز دشمنان ایران اسلامی که در همه زمینه‌ها از رویارویی با مردم ناامید شده‌اند با روی آوردن به جنگ نرم  ارزش‌های ما را هدف قرار داده که همین امر ضرورت توجه به مقوله پدافند غیرعامل را بیش از پیش می‌کند.

وی افزود: پدافند غیر عامل به معنای کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بروز بحران بدون استفاده از ابزارآلات نظامی و جنگی است که باید با آگاه کردن مردم آنها را به اهمیت ساخت و سازهای اصولی و مهندسی‌ساز با ایمنی لازم و مقاوم‌سازی آشنا کرده و نهادها و ادارات باید با همکاری با مردم تعامل داشته و موارد لازم را در این زمینه بررسی کنند.

رحیمی بیان داشت: باید این نکته درک شود که شرایط اقتصاد ایران به خصوص در حوزه بین‌المللی و توطئه‌هایی که علیه کشورمان می‌شود، ویژه است بنابراین  لزوم توجه به مقوله پدافند غیر عامل، مقاوم‌سازی و بالا بردن توانمندی داخلی یکی از راهکارهای اصلی توسعه اقتصادی کشور است.

وی با بیان این مطلب که آموزش زمینه انجام کارها و فرهنگ‌سازی است، گفت: در سال گذشته اقداماتی بسیار خوبی در حوزه پدافند غیرعامل انجام شد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به برگزاری همایش  پدافند غیرعامل در سطح شهرستان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، حضور در مدارس و فرهنگ‌سازی پدافند غیرعامل در بین دانش‌آموزان، برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه کارکنان و ادارات شهرستان اشاره کرد.

رحیمی طرح اقتصادی اجرای سیلوی 30 هزار تنی گندم شهرستان با اعتباری بالغ بر 110 میلیارد ریال برای ذخیره‌سازی گندم کشاورزان را  اقدامی در خصوص اهداف پدافند غیرعامل دانست که با همکاری کارخانه آرد مارون در حال ساخت بوده و تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس کارگروه پدافند غیرعامل این شهرستان خریداری و استقرار یک دستگاه ماشین آتش‌نشانی برای شهرک صنعتی چهاربیشه را از دیگر اقدامات کارگروه پدافند غیرعامل با همکاری اداره صنعت معدن و تجارت برشمرد.

رحیمی تصریح کرد: پدافند غیرعامل برای مقابله با هرگونه حوادث در اجرای طرح‌های عمرانی به‌ صورت جدی لحاظ شود.

فرماندار گچساران از برگزاری همایش استانی پدافند غیرعامل با موضوع اقتصاد مقاومتی در آینده‌ای نزدیک در این شهرستان خبر داد و بیان داشت: در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل بحث پدافند غیر عامل اهمیت ویژه‌ای دارد که باید با برنامه‌ریزی، بسترسازی لازم برای تحقق این شعار توسط ادارات عضو کارگروه به عمل آید.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین