کد خبر: ۶۷۵
تاریخ انتشار:۱۱:۴۵ - ۰۵ مهر ۱۳۹۵
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد
عصر دنا: رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد شهرستان باشت از قطب‌های تولید گیاهان دارویی در این استان به شمار می‌رود و بیشتر گیاهان دارویی صادر شده از این استان بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

جعفر گوهرگانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به توانمندی‌های مختلف در بخش کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: این استان در زمینه‌های مختلف از جمله در حوزه گیاهان دارویی توانمندی‌های زیادی برای تولید و اشتغال‌زایی دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: گیاهان دارویی ظرفیت بالایی برای تولید در استان دارند که اگر در این بخش سرمایه‌گذاری شود بخش عمده‌ای از اشتغال و مشکلات بیکاری در استان برطرف می‌شود.

این مسؤول گفت: از نظر اقلیمی در همه نقاط استان می‌توان گیاهان دارویی کشت کرد و همچنین می‌توان این محصولات را به سایر استان‌ها و حتی خارج از کشور صادر کرد.

این مسؤول در ادامه به صادرات محصولات گیاهان دارویی از این استان در سال جاری اشاره کرد و گفت: به میزان 12 تن گیاه دارویی از نوع پنیرک، استویا و به لیمو از این استان به ارزش 500 هزار دلار صادر شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: شهرستان باشت از قطب‌های تولید گیاهان دارویی در این استان به شمار می‌رود و بیشتر گیاهان دارویی صادر شده از این استان بوده است.

گوهرگانی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان این که باید زیرساخت‌های صادرات محصولات و تولیدات کشاورزی را در استان آماده کنیم، افزود: در صورتی که این زیرساخت‌ها آماده باشند سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی نیز رونق خواهد گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در سایر حوزه‌ها و زیر مجموعه‌های بخش کشاورزی استان از جمله در زمینه تولید ماهیان سرد آبی نیز این توان در استان وجود دارد که بتوانیم محصولات خود را صادر کنیم.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.