کد خبر: ۶۷۴
تاریخ انتشار:۱۱:۴۴ - ۰۵ مهر ۱۳۹۵
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد:
عصر دنا: فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مهار آتش در مناطق صعب‌العبور کهگیلویه و بویراحمد بدون بالگرد ممکن نیست.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

محمدرحیم برزمند صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آتش‌سوزی‌های امسال در استان اظهار کرد: حفاظت از مراتع و جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد از اولویت و اهداف مهم منابع طبیعی استان است.

وی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد با دارابودن پوشش گیاهی و جنگلی بسیار غنی 20 درصد از جنگل‌های زاگرس را در خود جای داده است اما متاسفانه بسیاری از این مراتع و جنگل‌ها طعمه حریق می‌شوند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که در هنگام وقوع آتش‌سوزی همه دستگاه‌ها موظف به همکاری با منابع طبیعی هستند، گفت: مأموران منابع طبیعی در سریع‌ترین زمان ممکن خود را به محل وقوع آتش‌سوزی برای مهار آتش می‌رسانند و همچنین لازم است دیگر دستگاه‌ها، منابع طبیعی استان را در این امر مهم را همراهی کنند. 

وی با بیان این‌که نبود بالگرد و تجهیزات لازم از مشکلات اصلی منابع طبیعی استان است، گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل سخت‌گذر و صعب‌العبور بودن مناطق جنگلی کار برای مهار آتش بسیار مشکل کرده است و مهار آتش در این مناطق بدون بالگرد ممکن نیست.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد به اقدامات منابع طبیعی اشاره کرد و از احداث پایگاه اطفای حریق در منطقه فیروزآباد بویراحمد با پیشرفت 25 درصدی خبر داد. 

برزمند عامل بسیاری از آتش‌سوزی‌‌ها را تعمدی به دست سودجویان و سهل‌انگاری مسافران به خصوص در فصل تابستان عنوان کرد.

این مسؤول با اشاره به آتش‌سوزی‌های امسال در استان تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 69 فقره آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داده است که هکتارها جنگل در آن سوخت.

منبع: فارس

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین