تاریخ انتشار:۰۱:۲۳ - ۰۵ مهر ۱۳۹۵
معاون دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد مطرح کرد
عصر دنا: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد مقام برتر کشور در اهدای عضو را کسب کرد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

پرویز یزدان‌پناه امروز در گفت‌وگو با فارس ،  اظهار کرد: مراسم سیزدهمین جشن ملی نفس روز گذشته در سالن اجتماعات برج میلاد تهران و با حضور وزیر بهداشت برگزار شد که دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد به همراه استان‌های کرمان و فارس سه استان برتر در اهداء عضو مشخص شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در این مراسم 48 دانشگاه علوم پزشکی از سراسر کشور حضور داشتند که دانشگاه علوم پزشکی استان در بین سه استان برتر در اهدای عضو قرار گرفت.

وی به تعداد اهداء عضو استان کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال گذشته 28 مورد اهدای عضو در استان صورت گرفت که از این تعداد 110 عضو برداشته شد.

این مسؤول با اشاره به آمار اهدای عضو استان در سال جاری گفت:  از ابتدای سال جاری تاکنون 11 مورد اهداء عضو در استان انجام شده و از این تعداد 52 عضو برداشت و به نیازمندان پیوند داده شد.

یزدان‌پناه اضافه کرد: در سال گذشته از مجموع 110 عضو برداشت شده به 30 بیمار نیازمند در استان پیوند شد و امسال از مجموع 52 عضو برداشت شده برای 22 بیمار نیازمند عمل پیوند انجام شد که بیشتر افرادی که پیوند شدند بیماران دیالیز و مزمن کلیه و کبد بودند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: از سال 90 تاکنون که واحد فراهم‌آوری پیوند اعضا در دانشگاه علوم پزشکی استان فعال شده تاکنون 194 اهدای عضو در استان صورت گرفته که 520 عضو از بیماران مرگ مغزی شده برداشت و به بیماران نیازمند پیوند شده است.

وی اضافه کرد: بیشتر اعضای برداشت شده کلیه، کبد، قرنیه،  پانکراس و روده است.جوانترین اهدای کننده عضو در استان کهگیلویه و بویراحمد کودک 19 ماهه و مسن‌ترین اهدای کننده فرد 71 ساله است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین
آخرین اخبار