کد خبر: ۶۰۳
تاریخ انتشار:۱۳:۰۸ - ۰۳ مهر ۱۳۹۵
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد
عصر دنا: مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شیوع بیماری تب برفکی و تشدید این بیماری در فصل پاییز و زمستان بر ضرورت همکاری دامداران کهگیلویه و بویراحمدی در جلوگیری از شیوع بیماری تب برفکی تأکید کرد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

عبدالله بهمنش در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: اطلاع‌رسانی خوبی از سوی اداره‌کل دامپزشکی استان در خصوص بیماری تب برفکی انجام گرفته است.

وی گفت: تب برفکی، بیماری ویروسی خطرناکی است که به راحتی در بین دام‌ها انتشار پیدا می‌کند و در صورت عدم واکسینه شدن دام‌ها درصد بروز آن به شدت بالا خواهد رفت.

این مسؤول با بیان این‌که رعایت اصول قرنطینه و حمل و نقل بهداشتی دام‌ها در کنترل بیماری تب برفکی بسیار مهم است، گفت: این بیماری بسیار واگیردار است در تماس با تجهیزات دامداری، علوفه ،خوراک دام، وسایل نقلیه و … موجب گسترش بیماری به نقاط دیگر می‌شود. 

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: واکسن تب برفکی ویژه دام‌های سنگین وارداتی است که دامداران و تعاونی دامداران ملزم هستند که بخشی از هزینه واکسن را پرداخت کنند.

این مسؤول با بیان این‌که استقبال کمی از سوی دامداران هم‌استانی در خصوص واکسن این بیماری شده است، گفت: اطلاع‌رسانی در زمینه این بیماری از طریق صدا و سیما، فرمانداری‌ها و بخشداری‌های استان انجام گرفته است.

وی افزود: اکیپ‌های دامپزشکی از 15 شهریور سال جاری به واحدهای گاوداری در سطح استان مراجعه کردند که متاسفانه استقبال بسیار کم بود.

بهمنش عنوان کرد: عدم واکسیناسیون به موقع از سوی دامداران موجب تشدید این بیماری در فصل پاییز و زمستان خواهد شد و باید در سریع‌ترین زمان دام‌ها برای مقابله با تب برفکی واکسینه شوند.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: به دلیل نبود و کمبود واکسن تب برفکی مشکلات زیادی سال گذشته در کشور ایجاد شد و جمعیت دامی استان با توجه به بها‌دار شدن واکسن برای گاو و گوساله، استقبال از آن به منظور پیشگیری از بروز و شیوع بیماری تب برفکی در میان گاو‌داران استان پایین است.

وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته خوشبختانه مشکل کمبود واکسن تب برفکی رفع شد و در این زمینه مشکلی وجود ندارد این واکسن از خارج از کشور تأمین که دامداران باید بخشی از بهای واکسن را پرداخت کنند.

منبع: فارس

برچسب ها: دامداران ، دامپزشکی
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.