کد خبر: ۴۴۳
تاریخ انتشار:۱۴:۲۹ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۵
به همت واحد خواهران کانون فرهنگی الرحمن؛
عصر دنا: جشن بزرگ عید غدیر به همت واحد خواهران کانون فرهنگی الرحمن در مسجد صاحب الزمان یاسوج برگزار شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

جشن بزرگ عید غدیر خم و ولایت امام علی (ع) به همت واحد خواهران کانون فرهنگی الرحمن و پایگاه مقاومت صدیقه کبری (س) در مسجد صاحب الزمان یاسوج برگزار شد.

سارا حیدرپور در این جشن ضمن تبریک دهه ولایت، اظهار کرد: مدت زمان زندگی دنیوی کوتاه بوده و فرصت تجربه همه اتفاقات را به ما نمی دهد.

مبلغ حوزه علمیه خواهران یاسوج با تأکید بر اینکه یک سری از مسایل مورد نیاز را باید با کمک گرفتن از منابع غنی بیاموزیم، اهل بیت (ع) و ائمه (ع) را از مهم‌ترین این منابع عنوان کرد.

وی، با اشاره به حادثه عظیم غدیر خم، این اتفاق را یکی بزرگترین و مهم‌ترین منابع یادگیری بیان کرد و یادآور شد: اگر به ابتدا تا انتهای این اتفاق بزرگ فکر کرده و بیندیشیم متوجه بسیاری از مسایل خواهیم شد.

این مبلغ دینی و حوزوی در ادامه با بیان حدیث و خطبه غدیر، گفت: یکی از جالب‌ترین و درس آموزترین اتفاق این روز بیعت عمر با امام علی (ع) در آن روز بزرگ است که پس از رحلت پیامبر (ص) بیعت خود را شکسته و با ایشان به مخالفت برخاست.

حیدرپور نزول آیه اکمال (سوره مائده، آیه 3) را از دیگر موارد مورد توجه در این روز بیان کرد و گفت: هر چند نام امام علی (ع) به عنوان جانشین پیامبر به صورت مستقیم در قرآن نیامده اما در آیات مختلفی به این موضوع اشاره شده است.

این مبلغ حوزه خواهران یاسوج آیات 55 و 56 سوره مائده، 23 سوره شوری، 119 توبه و 59 نساء را از مهم‌ترین آیاتی که به ولایت امام علی (ع) اشاره دارد، عنوان کرد.

وی ادامه داد: علاوه بر آیات طبق احادیث رسیده از گذشته بارها به ولایت امام علی (ع) به عنوان وصی و جانشین پیامبر (ص) اشاره شده است.

حیدرپور افزود: حدیث وزارت، منزلت و غدیر از مهم‌ترین احادیثی است که ولایت امام علی (ع) را اثبات می کند.

این مبلغ دینی، نتیجه قبول داشتن ولایت امام علی (ع) و اعتقاد به آن را قبولی و پذیرفتن ولایت فقیه در زمان حال بیان کرد و گفت: هر کس ولایت مولایمان را قبول داشته باشد بی شک ولایت فقیه را نیز پذیرفته و از آن پشتیبانی و حمایت خواهد کرد.

به نقل از فارس؛ اجرای مداحی توسط مهدی رضایی، مسوول سازمان بسیج مداحی و از مداحان برجسته استان، از دیگر برنامه‌های این آیین بود.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین