کد خبر: ۳۶۲
تاریخ انتشار:۰۹:۵۴ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۵
با همکاری میراث فرهنگی و بنیاد شهید
عصر دنا: مدیرکل بنیاد شهید استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: گلزار شهید هدایت‌الله طیب ثبت ملی شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

سید مصطفی مهدی در جمع خبرنگاران با بیان این که در مهرماه امسال رویداد و رخداد بزرگی را در استان خواهیم داشت، اظهار کرد: برگزاری کنگره ملی یک‌هزار و 800 شهید استان بزرگترین رویداد فرهنگی در کهگیلویه و بویراحمد ظرف همه سال‌های اخیر است.

وی با بیان اینکه سرداران و فرماندهان و شهدای شاخصی در استان کهگیلویه و بویراحمد داریم که یکی از آن‌ها شهید هدایت‌الله طیب است، افزود: به همین منظور گلزار شهید هدایت‌الله طیب ثبت ملی شد.

این مسؤول گفت: گلزار شهید طیب به عنوان اولین گلزار شهید در استان کهگیلویه و بویراحمد با همکاری اداره‌کل میراث فرهنگی استان ثبت ملی شد.

وی با بیان این که اسناد مورد نیاز برای ثبت گلزار شهید طیب تهیه شد، افزود: این کار گام بزرگی در استان برای تجلیل از مقام شامخ شهدا به شمار می‌رود.

مهدی از شهید هدایت‌الله طیب به عنوان شهید شاخص نام برد و گفت: به همین دلیل گلزار شهید طیب به عنوان اولین گلزار روستایی تک شهیدی است که ثبت ملی شد.

وی هدف از این کار را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عنوان و اظهار کرد: گلزارهای شهدا جزو مکان‌هایی هستند که می‌توانند همواره مبلغ تمام عیار فداکاری‌ها و ایثار و از خودگذشتگی بهترین افراد امت اسلامی باشند.

مهدی از ثبت ملی بقیه گلزارهای شهدا در آینده خبر داد و گفت: شهدا میراث‌های معنوی ما هستند که با ثبت گلزارهای آن‌ها اقدام بزرگی در راستای اجر گذاشتن به ایثارگری آن‌ها در جامعه خواهد شد. 

به نقل از فارس، شهید هدایت‌الله طیب از جوانان متعهد و انقلابی برخاسته از روستای تنگه‌بر سفید بخش سوق کهگیلویه و بویراحمد و متولد سال 33 از مؤسسان انجمن اسلامی دانشجویان آمریکا به شمار می‌رود.

این شهید شاخص با کنار گذاشتن درس و حضور در کشور در روز 5 فروردین سال 61 و در عملیات فتح‌المبین به فیض شهادت رسید.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.