تاریخ انتشار:۲۰:۵۶ - ۰۲ آبان ۱۴۰۳
عصر دنا: مدیرکل آموزش‌های تخصصی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: امسال یکهزار و هفت میلیارد ریال اعتبار به فصل آموزش برای اعضا و داوطلبان جمعیت هلال احمر استان های سراسر کشور اختصاص یافته است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصردنا فایق عبدالله‌ زاده در جمع اعضای خانه های هلال کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه میزان اعتبار پیش بینی شده پارسال برای آموزش اعضای جمعیت هلال احمر ۶۰۰ میلیارد ریال بوداظهار کرد: بودجه فصل آموزش در سال جاری افزایش قابل قبولی داشته است.

وی همچنین از افزایش پاداش مربیان جمعیت هلال احمر در سال جاری خبر داد و افزود: در حالی که پاداش مربیان این نهاد خدمات رسان در سال گذشته ۲۰ میلیون ریال بود امسال به ۳۰ میلیون ریال افزایش یافته است.

عبدالله نژاد خاطرنشان کرد:شمار امدادگران هلال احمر در استان های سراسر کشور امسال به ۱۶ هزار نفر رسیده که نسبت به ۲ سال پیش شاهد افزایش ۲ برابری بوده است.

مدیرکل آموزش‌های تخصصی جمعیت هلال احمر تصریح کرد: درختواره آموزشی اعضای خانه های هلال در مراحل مقدماتی،تخصصی،پایه،پیشرفته تهیه شده و چند روز آینده عملیاتی می شود.

ایده راه اندازی خانه های هلال از شهر سی سخت کلید خورد

مدیرکل آموزش‌های همگانی معاونت آموزش و پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر نیز در این نشست با یادآوری ایثارگری مردم شهرستان دنا به ویژه ساکنان نزدیک به محل سقوط هواپیمای تهران به یاسوج در سال های گذشته و فراهم کردن امکانات آموزشی در روزهای سخت تلاش برای کشف اجساد و محل وقوع حادثه گفت: ایده راه اندازی خانه های هلال از این شهر کلید خورد .

نواب شمس پور افزود:حوادث سال های گذشته به ویژه در نخستین ساعت های امدادرسانی نشان می دهد در همه جهان مدیریت اجتماع محور سوانح اولویت اصلی کمک رسانی هاست.

وی بیان کرد پیشگیری،کاهش خطرات حوادث با جلب مشارکت مردمی به شکل اجتماع محور در دستور کار برای اجرا در خانه های هلال قرار دارد.

شمس پور عنوان کرد: اعضای خانه های هلال می توانند مخاطرات محلی منطقه محل استقرار خود را شناسایی و با حمایت جمعیت هلال احمر از وقوع حوادث پیشگیری کنند.

وی بیان کرد: همچنین ارزیابی میزان خسارت ها و آمادگی. برای مقابله به ویژه در ساعت های اولیه حوادث بر عهده خانه های هلال است.

اختصاص اعتبار به فصل آموزش

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین گفت: ۱۰میلیارد ریال اعتبار برای آموزش اعضای خانه های هلال استان اختصاص یافته است.

کاظم فلاحی دوست افزود: همچنین۱۰ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات خانه های هلال در کهگیلویه وبویراحمد اختصاص یافته است.

وی با یادآوری کوهستانی و سختگذر استان کهگیلویه و بویراحمد و وجود اقلیم های بسیار سرد در زمستان و تابستان های طاقت فرسا در تابستان اعضای جمعیت هلال احمر را مردان و زنان روزهای سخت خواند

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.