تاریخ انتشار:۰۸:۳۷ - ۰۲ آبان ۱۴۰۳
عصر دنا: کارشناس مواد خوراکی و آشامیدنی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: یکی از مهم‌ترین دلایلی که باید به تغذیۀ دانش‌آموزان اهمیت بیشتری داده شود، اثر فوق‌العادۀ آن بر تقویت ذهن و یادگیری آن‌هاست.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، راضیه جوکار افزود: طبق تحقیقات انجام‌شده، دانش‌آموزانی که سوء‌تغذیه دارند یا رژیم غذایی‌شان ناسالم و سرشار از چربی و مواد مضر است، با اختلال حافظه و عدم تمرکز روبه‌رو هستند که این به عملکرد تحصیلی‌شان آسیب جدی می‌زند.

وی تصریح کرد: رژیم غذایی سالم که می‌توان آن را در استفاده از 5 گروه اصلی غذا (میوه، سبزیجات، غلات، گوشت و لبنیات)، کاهش مصرف نمک و شکر و چربی اشباع‌شده و خوردن آب کافی خلاصه کرد، در حفظ تمرکز و سلامت حافظه‌شان اثر بسیار خوبی می‌گذارد.

وی ادامه داد: خوردن به‌موقع و به‌اندازۀ صبحانه نیز در تقویت ذهنی دانش‌آموزان تاثیر خارق‌العاده‌ای دارد و ازآنجاکه در سنین طلایی رشد هستند، نسبت به باقی افراد از مغز و ذهن خود بیشتر کار می‌کشند و به تمرکز بالا و حافظۀ قوی نیاز دارند، تغذیه سالم برای آن‌ها نکته‌ای کلیدی است.

جوکار با بیان اینکه آن‌ها برای آنکه بتوانند از لحاظ علمی و تحصیلی عملکرد خوبی داشته باشند باید روح و جسمشان سالم باشد که این مسئله در وهله اول در گرو تغذیۀ خوب است، گفت: داشتن برنامۀ غذایی مناسب و خوردن خوراکی‌های سالم، به حفظ سلامت جسمانی و روانی کودکان و دانش‌آموزان کمک شایانی می‌کند.

کارشناس مواد خوراکی و آشامیدنی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: یک تغذیه خوب باعث می‌شود ارگان‌های مختلف بدن کودک درست کار کنند، مغز او خوب رشد کند و درنتیجه احوال روحی کودک و توانایی‌های ذهنی او نیز افزایش یابد.

 وی خاطر نشان کرد: تغذیه سالم در مدارس به دانش آموزان کمک میکند تا عادات غذایی سالم را از کودکی بیاموزند و در طول زندگی به آن پایبند باشند .

جوکار یادآور شد: در نتیجه تغذیه مدرسه ، سرمایه گذاری بر آینده ی سالم کودکان و نوجوانان است و با توجه به اهمیت آن ایجاد یک سیستم تغذیه سالم و پایدار امری ضروری است و می توان گفت که مسئله ای چند وجهی است که نیازمند همکاری همه جانبه والدین ، مربیان ، مدیران مدارس ، سیاستگذاران و جامعه است.بنابر این با اجرای راهکارهای مناسب می توانیم به آینده ای سالم تر برای نسل های آینده امیدوار باشیم.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.