کد خبر: ۲۷۴۵۸
تاریخ انتشار:۲۳:۰۲ - ۰۱ آبان ۱۴۰۳
عصر دنا: کارشناس برنامه بیماری غیر واگیر مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین گفت: افراد سیگاری تراکم استخوان کمتری نسبت به افراد غیرسیگاری دارند در نتیجه بیشتر به پوکی استخوان مبتلا می‌شوند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

تجارت نیوز: سمانه کریمیان ها با اعلام این مطلب افزود:با رعایت سبک زندگی سالم، مصرف شیر و لبنیات و مواد غذایی حاوی کلسیم می توان پوکی استخوان را به حداقل رساند.

وی افزود: بیشتر روزها در معرض نور خورشید قرار بگیرید تا در بدن شما به میزان کافی ویتامین D تولید شود؛ ویتامین Dسبب بازجذب کلسیم می‌شود.

کریمیان ها ادامه داد:مصرف نوشیدنی‌های کافئیندار را محدود کنید، زیرا کافئین زیاد، بر میزان کلسیمی که بدن جذب می‌کند، تاثیر منفی می‌گذارد.

این کارشناس با اشاره به پوکی استخوان افزود:رعایت موارد گفته شده از دوارن کودکی، تا حد زیادی از ابتلای افراد به پوکی استخوان در آینده، پیشگیری می‌کند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.