کد خبر: ۲۷۴۴۱
تاریخ انتشار:۲۲:۰۸ - ۰۱ آبان ۱۴۰۳
عصر دنا: رئیس جمهور گفت: اعضای بریکس به دنبال وحدت و انسجام هستند، تا قدرت بلامنازعی که آمریکا و دلار در منطقه و دنیا ایجاد کرده است را کنترل کنند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

خبرگزاری دانشجو: مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور کشورمان، پیش از عزیمت به روسیه برای شرکت در شانزدهمین اجلاس سران کشور‌های بریکس، بر اهمیت این سفر و اهداف آن تأکید کرد.

دعوت از رئیس‌جمهور روسیه

پزشکیان گفت: "این سفر به دعوت رئیس‌جمهور روسیه، آقای پوتین، انجام می‌گیرد و در حقیقت این جلسه‌ای است از کشور‌های عضو بریکس که به دنبال چندجانبه‌گرایی در جهان هستند. "

مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور کشورمان، پیش از عزیمت به روسیه برای شرکت در شانزدهمین اجلاس سران کشور‌های بریکس، بر اهمیت این سفر و اهداف آن تأکید کرد.

دعوت از رئیس‌جمهور روسیه

پزشکیان گفت: "این سفر به دعوت رئیس‌جمهور روسیه، آقای پوتین، انجام می‌گیرد و در حقیقت این جلسه‌ای است از کشور‌های عضو بریکس که به دنبال چندجانبه‌گرایی در جهان هستند. "

گفتگو با رهبران سایر کشور‌ها

رئیس‌جمهور ادامه داد: "در این سفر فرصتی است که با رؤسای جمهور روسیه، چین، هند و تعدادی دیگر از کشور‌های حاضر در این اجلاس گفتگو خواهیم داشت. "

تقویت ارتباطات در برابر یکجانبه‌گرایی

پزشکیان بیان کرد: "هر رئیس‌جمهوری نظرات کشور خود را در رابطه با بریکس و نحوه تعامل با یکدیگر بیان خواهد کرد و تصور می‌کنم این موضوع می‌تواند ارتباطات ما را در مقابل یکجانبه‌گرایی که آمریکا در دنیا تعقیب می‌کند تقویت کند. "

نقش بریکس در مقابله با تحریم‌ها

وی تصریح کرد: "آمریکا با تمامیت‌خواهی هر دولتی را که می‌خواهد تحریم می‌کند، مجموعه‌هایی مانند بریکس می‌توانند راه برون‌رفتی از تمامیت‌خواهی این کشور باشند. "

حضور رسمی ایران در بریکس

رئیس‌جمهور کشورمان گفت: "این اولین سفر رسمی بنده به اجلاس بریکس است و ایران به عنوان عضو اصلی این گروه محسوب می‌شود و در این اجلاس حضور دارد. "

اجلاس بریکس در کازان

شایان ذکر است که شانزدهمین اجلاس سران بریکس از امروز در «کازان» روسیه آغاز می‌شود و جمهوری اسلامی ایران نخستین بار است که به عنوان عضو رسمی و دائم بریکس در این نشست بین‌المللی شرکت می‌کند. گروه بریکس یک گروه بین‌المللی به رهبری قدرت‌های اقتصادی نوظهور است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.