تاریخ انتشار:۱۶:۱۴ - ۰۱ آبان ۱۴۰۳
عصر دنا: تحولات و راهکارهای تازه مالی زندگی روزمره همه را تغییر داده است و به‌طورقطع کلاهبرداران از این قاعده خارج نیستند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصردنا "سید محسن موسوی خو" بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب یاسوج نوشت:  تحولات و راهکارهای تازه مالی زندگی روزمره همه را تغییر داده است و به‌طورقطع کلاهبرداران از این قاعده خارج نیستند. آن‌ها بیکار نبوده و هم‌زمان با دگرگونی زندگی، روش‌های خودشان را تغییر داده و با فعالیت امروزه ما تطبیق داده‌اند. پس چه‌بهتر که نسبت به اتفاقات اطراف بی‌تفاوت نبوده و با کسب اطلاعات و تجربیات دیگران خودمان را دچار دردسرهای بزرگی نکنیم چرا که زمان، شخصیت و سرنوشت شما بیشتر از وعده‌های وسوسه کننده کلاهبرداران ارزش دارد.

در این طرح که شباهت زیادی به طرح‌های هرمی دارد، کلاهبرداران با وعده سودهای بالا و تضمینی، سرمایه قربانیان را جمع‌آوری می‌کنند و به ازای جذب زیرمجموعه، این سود را افزایش می‌دهند. اگرچه این کلاهبرداران ادعا می‌کنند که بر روی ارزهای دیجیتال یا سایر بازارهای مالی سرمایه‌گذاری کرده‌اند اما در عمل سود سرمایه‌گذاران به روش دیگری تأمین می‌شود و در عمل درآمدی وجود ندارد

سؤال اینجاست که چرا فردی باید برای اینکه به شما ۲۰۰ دلار پس بدهد، ۱۰۰ دلار دریافت کند؟

به دست آوردن چنین مبالغ وسوسه‌برانگیزی هرقدر هم ساده به دردسرش نمی‌ارزد. فراموش نکنید که سلام گرگ به‌هیچ‌عنوان بدون ‌طمع نیست.

 در میان قربانیان افراد باهوش بسیاری وجود دارد که هرگز در خیالشان نمی‌گنجید چنین مورد سوءاستفاده قرار بگیرند. وسوسه شدن و فریب خوردن ممکن است برای هرکسی رخ بدهد. پس محتاطانه عمل کنید.


فریب پلن‌های سودآور را نخورید و برای هیچ کیف پولی به طمع دریافت سود، رمزارز واریز نکنید.

از نه گفتن نترسید و از ندانستن خجالت نکشید. هیچ کسی حق ندارد اطلاعات شخصی شما را بداند و یا با هویت و سرمایه شما بازی کند.

به‌هیچ‌وجه حساب کاربری خود را در اختیار دیگران قرار ندهید. افراد با در دست داشتن حساب کاربری شما، درست مانند اینکه شناسنامه شما را داشته باشند می‌توانند هر جرمی را به نام شما مرتکب شوند. 

مسئولیت تمامی تراکنش‌ها متوجه شخص شماست و بروز هرگونه مشکل گریبان شما را خواهد گرفت.

از خریدوفروش رمز ارز برای افراد ناشناس اکیداً خودداری کنید.  

در حفظ و نگهداری اطلاعات شخصی خود نهایت دقت را به کار ببرید و اجازه ندهید تا کلاهبرداران از هویت واقعی و مجازی شما سوءاستفاده کنند.


فراموش نکنید که راه‌های زیادی برای کسب سود و درآمد وجود دارد ولی کمک به کلاهبرداران در رسیدن به اهدافشان به‌هیچ‌وجه یکی از این راه‌ها نیست. 

برچسب ها: محسن موسوی خو
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.