تاریخ انتشار:۱۳:۵۹ - ۰۱ آبان ۱۴۰۳
عصر دنا: جوان کهگیلویه‌ای فارغ از هیاهوی جنجالی زندگی شهرنشینی در دل طبیعت بکر به تولید داروی شفابخش مشغول است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، در آیه 69 سوره نحل این چنین بیان می‌کند «از درون زنبوران عسل، نوشیدنی مخصوص خارج می‌شود که رنگ‌های مختلفی دارد و نهفته است.» 


دانشمندان از طریق تجربه به این حقیقت رسیده‌اند که زنبوران به هنگام ساختن عسل آن چنان ماهرانه عمل می‌کنند که خواص درمانی و دارویی گیاهان کاملا محفوظ مانده و به عسل منتقل می‌شود و در ماجرای برنامه زندگی زنبوران عسل و ارمغانی که آنها برای انسانیت می‌آورند که هم غذاست و هم شفا و هم درس زندگی ، نشانه روشنی از عظمت و قدرت پروردگار است، برای جمعیتی که می‌اندیشند.

کرامت پورنگ‌پور جوان کهگیلویه ۱۰سالی است فارغ از هیاهوی جنجالی زندگی شهرنشینی به دل طبیعت ناب پناه برده و
 با کوچ کلنی‌ها به دامنه مراتع بکر زیرگچ به تواید عسل درمانی مشغول است.

زیستگاه زیرگچ که در تمامی فصول سال گل و گیاه دارد محل مناسبی برای زنبورداری است.

همیشه زنبور عسل چون از دسترنج خودش استفاده می‌کند سرافراز و صبور است و کسی که به شغل زنبورداری روی می آورد با صبوری و تلاش خستگی‌ناپذیر روزی حلال به دست می‌آورد.


پورنک‌پور دفتر عسل درمانی برای فروش ماحصل رنج‌هایش راه‌اندازی کرده و می‌گوید مراجعات بسیاری از بیماران داشته که با عسل درمان شده‌اند.


این کارآفرین با بیان اینکه اثربخشی درمان با عسل نیازمند تخصص و علم است، گفت: برای هر بیماری انواع عسل وجود دارد و شیوه مصرف باید اصولی رعایت شود.

تولید عسل درمانی در دل طبیعت زیر گچ
مجری طرح عسل درمانی که تا۳۰۰ کلنی زنبور را در پوشش گیاهی زیرگچ مستقر کرده است، در خصوص میزان برداشت عسل گفت: چهار بار در سال برداشت داریم و از هر کندو حدود ۲۰کیلو عسل به دست می آید.

تولید عسل درمانی در منطقه،ای که گل غالب می‌روید نه تنها جنبه خوراکی بلکه کاربرد درمانی دارد؛ اینجا عسلی با منشأ گیاهان تولید می‌شود که خواص بیشمار دارد.

کاهش فشار خون، تنظیم ضربان قلب و بهبود سطح چربی خون درمان و کنترل بیماری‌های پوست و مو، بیماری معده و روده و به طور کلی بیماری‌های دستگاه گوارش از خواص اعجاب‌انگیز عسل است.

 آنتی اکسیدان موجود در عسل می تواند در دراز مدت برای تقویت سیستم ایمنی موثر باشد به همین دلیل یکی از بهترین مواد سیستم ایمنی شناخته می‌شود.

مطالعات نشان داده شده که استفاده موضعی از عسل باعث بهبود زخم به ویژه در سوختگی‌ها می‌شود.

عسل تولیدی کلونی‌های زیرگچ به رنگ‌های زرد نخودی، قهوه، ای تیره و حتی بیرنگ وجود دارد و هر کدام خواص ویژه‌ای دارد. 

تولید عسل درمانی در دل طبیعت زیر گچ

امام جمعه کهگیلویه در راستای حمایت از طرح‌های اشتغالزایی از یک طرح تولیدی عسل درمانی در مراتع منابع طبیعی منطقه زیرگچ بازدید کرد.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر در حاشیه این بازدید اظهار کرد: با توجه به اینکه چنین مشاغلی مشقت دارند نیازمند توجه و حمایت مسئولین هستند بخصوص با اعطای تسهیلات کم بهره راندمان کار تولیدکنندگان افزایش پیدا کند.

وی با تأکید بر ضرورت بازار ثابت برای فروش عسل،تصریح کرد: ظرفیت بومی منطقه برای راه‌اندازی مشاغلی از قبیل زنبورداری مورد استفاده قرار نگرفته است اگر حمایت شوند به درآمد پایدار می‌رسند و اشتغال و جامعه سالم و نیز ارزآوری خواهد داشت.

انتهای خبر/

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.