کد خبر: ۲۷۳۴۸
تاریخ انتشار:۲۲:۵۲ - ۲۷ مهر ۱۴۰۳
عصر دنا: جدیدترین تراژدی مهاجرتی دریایی در کانال مانش با مرگ یک نوزاد خاتمه یافت.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

میزان: واژگونی یک قایق حامل مهاجران در هنگام عبور از کانال مانش به رقم خوردن یک تراژدی مهاجرتی دیگر منجر شد و یک نوزاد را به کام مرگ فرستاد.

این نخستین بار نیست که کودکان و نوزادان در کانال مانش به‌عنوان یکی از گذرگاه‌های مرگ‌بار مهاجرتی میان فرانسه و انگلیس جان خود را از دست می‌دهند.

در ۳ سپتامبر (۱۳ شهریور) شش کودک و یک ماه بعد از آن یک کودک ۲ ساله دیگر در کانال مانش جان خود را از دست دادند.

به گزارش گاردین، مقام‌های فرانسوی اعلام کردند که واژگونی یک قایق حامل مهاجران در کانال مانش در سواحل فرانسه به مرگ یک نوزاد مهاجر منجر شد.

این حادثه شب گذشته رخ داد.
مقام‌های محلی دلیل این حادثه را ازدحام جمعیت مهاجران در قایق اعلام کردند؛ عملیات نجات ۶۵ سرنشین این قایق به دشواری انجام شد.

در ۵ اکتبر (۱۴ مهر)، آخرین حادثه پیش از حادثه مهاجرتی دریایی شب گذشته در کانال مانش، اتفاق افتاد که بر اثر آن، یک کودک ۲ ساله و سه مهاجر دیگر درپی زیر دست و پا ماندن در قایق پرازدحام حادثه‌دیده جان خود را از دست دادند.

براساس گزارش‌ها، از آغاز سال جاری میلادی تاکنون در این منطقه ۵۲ مهاجر جان خود را از دست دادند که بالاترین رقم طی شش سال گذشته است.

کانال مانش یا کانال انگلیس (به انگلیسی English Channel، به فرانسوی: Manche mer) قسمتی از اقیانوس اطلس در شمال فرانسه و جنوب انگلیس است که این اقیانوس را به دریای شمال پیوند می‌دهد؛ این کانال، یکی از پر رفت‌وآمدترین آبراه‌های جهان است که در سال‌های اخیر و درپی سختگیرانه‌تر شدن سیاست‌های مهاجرتی در کشور‌های اروپایی به‌ویژه انگلیس به مسیر مخاطره‌آمیزی برای عبور مهاجران تبدیل شده است.

در حالی که عبور از کانال مانش با شناور‌های کوچک بسیار خطرناک است، مهاجران زیادی حتی در فصل زمستان و آب‌وهوای توفانی پا در این مسیر می‌گذارند.

از سال ۲۰۱۸ تاکنون کانال مانش به مسیر محبوب مهاجرانی تبدیل شده که از سیاست‌های ضدمهاجرتی انگلیس فرار می‌کنند؛ آن‌ها با گام نهادن در این مسیر رویا‌های خود برای زندگی بهتر را به‌ازای مرگ بر اثر واژگونی قایق‌های ناامن به خطر می‌اندازند.

در حال حاضر، قایق‌های ناامن و فرسوده‌ای که مهاجران را حمل می‌کنند در تمام فصل‌ها و در همه ساعات شبانه‌روز در این کانال حرکت می‌کنند.

افزایش تردد قایق‌های مهاجران در حالی رخ می‌دهد که تراژدی‌های مرگ‌بار یکی پس از دیگری به وقوع می‌پیوندند؛ زیرا این قایق‌ها که عمدتا در مالکیت باند‌های قاچاق انسان هستند، به شکل فزاینده‌ای پرازدحام می‌شوند.

کانال مانش در سال‌های اخیر به محل فعالیت باند‌های جنایت‌کاری تبدیل شده است که با استفاده از فرصت ایجادشده از سیاست‌های ضدمهاجرتی کشور‌های اروپایی برای دست یافتن به سود‌های کلان تلاش می‌کنند.

این روند منجر به بروز تراژدی‌های مرگ‌باری می‌شود که رویای مهاجران را در آب‌های اروپایی به نقطه پایانی مرگ می‌رساند.

فرانسه و انگلیس در حالی با اعلام آمار فزاینده مهاجران ورودی به این کانال تلاش می‌کنند اقدام‌های غیرانسانی خود برای جلوگیری از ورود این افراد از جمله به عقب راندن‌های مخاطره‌آمیز، مانع‌تراشی در مسیر گروه‌های بشردوستانه برای نجات مهاجران گرفتار و بی‌پاسخ گذاشتن درخواست‌های کمک را توجیه کنند که قاچاقچیان انسان همچنان برای عبور دادن مهاجران در این کانال فعالیت گسترده‌ای دارند.

باند‌های قاچاق انسان در خلاء امنیتی به‌وجود آمده از تمرکز فرانسه و انگلیس برای مقابله با ورود مهاجران، فرصت روبه‌رشدی برای تشدید حضور و فعالیت خود در کانال مانش یافته‌اند؛ آن‌ها همواره مسیر‌های جدیدی را برای عبور پیدا می‌کنند و همین امر مهاجران را در معرض خطر بیشتری قرار می‌دهد.

باند‌های قاچاق انسان برای انتقال مهاجران از قایق‌های با کیفیت پایین و عمدتا بادی استفاده می‌کنند و گاهی اوقات آن‌ها را با ۲ برابر ظرفیت پر می‌کنند؛ قاچاقچیان انسان همچنین به شکل فزاینده‌ای از خشونت علیه مهاجران استفاده می‌کنند و حتی با اعمال خشونت علیه افسران پلیس، فضا را متشنج می‌کنند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.