کد خبر: ۲۷۲۶۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار:۱۹:۰۲ - ۲۳ مهر ۱۴۰۳
عصر دنا: مدرس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: زن می‌تواند در ساحت رشد و تهذیب نفس، در ساحت خانه‌داری، خانه سالم و در ساحت ولایت اجتماعی و جهاد امر به معروف و نهی از منکر جهاد کند می‌تواند بن بست‌های بزرگ را در جامعه و جهان بشکند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، ناهید یعقوبیان در نخستین رویداد رسانه‌ای جام رسانه بانوان«طنین» با اشاره به تعبیر رهبر انقلاب درباره زن که زن را هوای تنفس در فضای خانه خواندند،گفت: زن پرورش دهنده نسل انسان است و نقش زن از دوران بارداری، تولد، تغذیه، دوران بارداری و بعد از تولد نیز در تربیت و تکوین هویت معنوی فرزند بر کسی پوشیده نیست.

استاد دانشگاه اظهار کرد: زن می‌تواند تاریخ‌ساز و حماسه‌ساز باشد و کاروان پر ارج انسانیت را در همه ابعاد هدایت کند.

معاون فرهنگی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: زن می‌تواند محجبه و شریف و در عین حال در متن و مرکز باشد در ساحت رشد و تهذیب نفس، در ساحت خانه‌داری خانه سالم و در ساحت ولایت اجتماعی و جهاد امر به معروف و نهی از منکر جهاد کند می‌تواند بن‌بست‌های بزرگ را در جامعه و جهان بشکند.

یعقوبیان با اشاره به نقش زن در استحکام خانواده،افزود: زن می‌تواند در ساحت رشد و تهذیب نفس، در ساحت خانه‌داری، خانه سالم و در ساحت ولایت اجتماعی و جهاد امر به معروف و نهی از منکر جهاد کند بن بست‌های بزرگ را در جامعه و جهان بشکند.

فعال فرهنگی بیان کرد: زن نیمی از پیکره اجتماع است و بر اساس ویژگی‌های شخصیتی در طول تاریخ در همه عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، علمی، هنری، سیاسی، اقتصادی، ارزش‌ها و اخلاقیات اثرگذار بوده است.

وی با اشاره به فرموده امام خمینی که «از دامن زن مرد به معراج می‌رود»،ادامه داد: زنانی که اوج احساسات و لطافت و رحمت زنانه را با روح جهاد،شهامت و مقاومت و شهادت در هم می‌آمیزند و مردانه‌ترین میدان‌ها را با شجاعتشان رقم می‌زنند.

یعقوبیان در بیان عوامل تحکیم خانواده،تصریح کرد: عوامل اعتقادی، رفتاری، ارضای صحیح نیازهای جنسی، مدیریت اقتصادی خانواده، توجه به رفتارها در رابطه با همسر و خانواده همسر و سازگاری به استحکام بنیان خانواده کمک می‌کنند.

وی همچنین عوامل اعتقادی را اثرگذار در استحکام بنیان خانواده خواند و گفت: جایگاه خانواده متجلی در مقدس بودن ازدواج است. در غرب اما این امر مقدس را به سمت سکولاریزم و فروپاشی خانواده سوق داده است.

این بانوی نخبه علمی با بیان اینکه زن الگوی سوم حماسه ساز است،افزود: زن الگوی سوم زنی است که ایثارگر است خانواده محور است هم به فرزند و همسر می رسد هم ولایتمدار است و در فعالیت اجتماعی حضور فعال دارد کما اینکه بعد از انقلاب زنان جایگاه والایی داشته‌اند و نخبگان در حوزه های گوناگون نخبگانی از خانم‌ها داریم.

استاد داشنگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: قبل از انقلاب در کشور زن جایگاهی نداشت بعد از انقلاب اما در همه رشته‌ها خانم‌های توانمند داریم.

انتهای خبر/

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۳
چقدر مردم خوب ور میزنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۳
درود
خیلی زیبا مقام زن را توصیف کردید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
احسنت ،عالی بود
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.