تاریخ انتشار:۰۷:۵۴ - ۱۴ مهر ۱۴۰۳
عصر دنا: دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در پیامی شهادت دبیرکل حزب الله لبنان را تسلیت گفت و بمباران جنگنده‌های رژیم نامشروع را جنایات جنگی و ناقض اصول و قواعد حقوقی بین‌المللی برشمرد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، در متن پیام دادستان مرکز استان چنین است :

“ولاتحسبن الذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ الله اَمواتاً بَل اَحیاءٌ عِندَ ربِّهِم یُرزَقون”

شهید عالی مقام سید حسن نصرالله مجاهدی نستوه، مبارزی واقعی و رهبری خالص و بی ادعا بود که نقش‌آفرینی این عالم ظلم‌ستیز در سربلندی و عزتمندی جبهه مقاومت مقابل دژخیمان صهیونیستی در تاریخ به ثبت رسیده است.

به شهادت رساندن سیدحسن نصرالله و شماری از همراهان وی در بمباران جنگنده‌های اسرائیل ناقض بسیاری از اصول و قواعد حقوق بین‌الملل قلمداد می‌شود.

رژیم اشغالگر قدس که با پرونده‌های متعددی در دیوان بین‌المللی دادگستری و دیوان کیفری بین‌المللی مواجه است بی آنکه هیچ وقعی بر تعهدات بین‌المللی خود ناشی از حقوق بشردوستانه بین‌المللی و حقوق بین‌الملل بشر بنهد به کشتار بی‌محابای مردم مظلوم فلسطین و لبنان ادامه می‌دهد.

اقدام رژیم اشغالگر قدس نه بر اساس قواعد حقوق بشردوستانه بین‌المللی و نه بر اساس قواعد حقوق بشر، قابل توجیه نیست و به مثابه جنایتی بین‌المللی است.

رژیم صهیونیستی که در حال جنگ و مخاصمه مسلحانه بین‌المللی است با بمباران ساختمان‌های مسکونی و به شهادت رساندن سیدحسن نصرالله و شمار قابل توجهی از شهروندان غیرنظامی لبنان اصل ممنوعیت حمله به اهداف و اشخاص غیرنظامی (اصل تفکیک) و اصل احتیاط و تناسب را نقض کرده و مرتکب جنایت جنگی شده است.

از سوی دیگر رژیم اشغالگر قدس با ترور هدفمند سیدحسن نصرالله و سایر شهروندان بی‌دفاع، قواعد بنیادین حقوق بشر در حمایت از حیات و منع قتل‌های فراقضایی را نادیده گرفته و مرتکب جنایت علیه بشریت شده است. ایالات متحده آمریکا به واسطه سلاح‌های مهلکی (بمب‌های سنگرشکن) که در اختیار رژیم صهیونیستی گذاشته است و به واسطه وقوف بر قصد و نیت رژیم اشغالگر قدس در جنایات ارتکابی اسرائیل و عمل متخلفانه بین‌المللی آن رژیم، معاونت کرده و به همراه آن رژیم مسئولیت بین‌المللی دارد.

اینجانب این مصیبت عظمی را به پیشگاه حضرت بقیه الله الاعظم (عج) و به رهبر فرزانه جهان اسلام، حضرت آیت الله خامنه ای (حفظه الله تعالی)،به حوزه های علمیّه ، خانواده محترم ایشان و تمام مسلمین جهان تسلیت می گویم و از خداوند متعال علوّ درجات عالیه و حشر با پیامبر اکرم(ص) و اهل بیتش (ع) را برای نفس زکیّه این شهید والامقام و همچنین نابودی ذلیلانه صهیونیسم را مسألت می نمایم.

والسلام علینا و علی جمیع عباد الله الصّالحین.
سید وحید موسویان
دادستان عمومی و انقلاب یاسوج

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین