کد خبر: ۲۷۱۱۱
تاریخ انتشار:۱۱:۵۴ - ۱۳ مهر ۱۴۰۳
عصر دنا: یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت شواهد و قرائن نشان می‌دهد که شاهد آغاز دور جدیدی از جنگ خواهیم بود. متاسفانه روند ادامه جنگ هدف شخص نتانیاهو بود که به منطقه تحمیل کرد؛ امیدوارم ایران مانع اجرای نقشه نتانیاهو شود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

پانا:حسن بهشتی پور در گفت‌و‌گو با پانا در خصوص احتمال پاسخ رژیم صهیونیستی و کسترش جنگ، اظهار کرد: «شواهد و قرائن نشان می‌دهد که شاهد آغاز دور جدیدی از جنگ خواهیم بود. یعنی اسرائیل مجددا حمله خواهد کرد و متناسب با آن، ایران نیز پاسخ خواهد داد و متاسفانه این روند ادامه جنگی است که شخص نتانیاهو به منطقه تحمیل کرد؛ امیدوارم ایران مانع اجرای نقشه نتانیاهو شود.»

وی افزود: «در منطقه خاورمیانه، ما موازنه قدرت داریم یک طرف محور مقاومت قرار دارد و طرف دیگر نیز اسرائیل و متحدان آن هستند. باید امکانات دو طرف را در نظر بگیریم و تحلیل کنیم که این جنگ اصولا به نفع چه طرفی است؟»

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل با بیان اینکه ابعاد پاسخ احتمالی اسرائیل بسیار حائز اهمیت است و باید مشخص شود که اسرائیل چه اهدافی در داخل دارد، ادامه داد: «امروز جنگ به نفع گروه مقاومت نیست. البته راه چاره‌ای باقی نمانده است، سالگرد ۷ اکتبر نزدیک است و نتانیاهو تمام تلاش خود را به کار بسته تا خود را ناجی و قهرمان ملت اسرائیل نشان بدهد. بعد از حماس و حزب الله هدف نتانیاهو درگیر کردن ایران در جنگ است و برای این هدف از پشت سر گذاشتن هیچ خط قرمزی ابا ندارد.»

بهشتی پور  بیان کرد: «قدرت‌های بزرگ دنیا حامی اسرائیل هستند، به خصوص آمریکا که متحد اصلی اسرائیل است؛ اینکه آمریکا در جنایت‌های اسرائیل شریک است یا خیر واضح است اما بعید می‌دانم در عمل حمایت کنند. تا زمانی که آمریکا از حمایت اسرائیل دست برندارد، این جنگ ادامه خواهد داشت. »

نمی‌توان روی کمک روسیه و چین حساب کرد

وی خاطرنشان کرد: «با توجه به این وضعیت می‌توان اینگونه برداشت کرد که ما وارد جنگ ناخواسته شده‌ایم که امیدوارم ابعاد آن گسترش نیابد.»

این کارشناس سیاست خارجی درباره احتمال حمایت روسیه و چین از جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: «ابدا نمی‌توان روی کمک روسیه و چین حساب کرد. چین و روسیه روابط گسترده‌ای در جنبه‌های مختلف با اسرائیل دارند و به خاطر منفعت ایران وارد درگیری نخواهند شد. از نظر سیاسی و زبانی ممکن است اقدامات اسرائیل را محکوم کنند اما حمایت خاصی از ایران نخواهند کرد.»

بهشتی پور ضمن اشاره به جنگ اوکراین نیز گفت: «موضوع اوکراین متفاوت است و موضع ایران در جنگ ایران موضع بی‌‌طرفی است. اما باید در نظر داشت که جنگ ایران با اسرائیل به معنی جنگ با آمریکا و اروپا است.»

لازم به ذکر است؛ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سه‌شنبه شب در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:‌ در پاسخ به شهادت اسماعیل هنیه، سید حسن نصرالله و سرلشکر پاسدار عباس نیلفروشان قلب اراضی اشغالی هدف قرار گرفت.

همچنین در این اطلاعیه به رژیم صهیونیستی اخطار داده شد که اگر به این عملیات که منطبق بر حقوق قانونی کشور و قوانین بین المللی است واکنش نظامی نشان دهد با حملات کوبنده و ویرانگر بعدی مواجه خواهد شد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی روز جمعه ششم مهر ماه به پشتوانه حمایت‌های آمریکا از مقر اصلی سازمان ملل متحد در نیویورک دستور ترور سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را صادر کرد.

در نتیجه این دستور، هواپیماهای رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه محلات مسکونی محله حاره حریک در ضاحیه بیروت را به شدت و به صورت پیاپی بمباران کردند.

برخی منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حمله به ضاحیه جنوبی بیروت با ۸ الی ۱۲ جنگنده در آن واحد انجام و از بمب های سنگرشکن ۲ هزار پوندی آمریکایی استفاده شده بود.

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای که روز شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ منتشر شد شهادت سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان را تایید کرد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین